Gå til innhold

Trenger hjelp med Blu-ray 3D på PC!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte meg nylig en 3dtv som jeg er veldig ivrig etter å teste kvaliteten på. Jeg har ventet på et brukbart tilbud i omtrent 2 år nå, og endelig funnet noe jeg ville ha.

http://www.dustinhom...led-full-hd-3d/

 

Jeg har sett gjennom menyen, og det ser ut til at tven har tre forskjellige innstillinger for 3d-modus

- 2D til 3D konvertering

- 3D verticalt

- 3D horisontalt

 

Jeg har nå kjøpt meg en blu-ray(3d) film som jeg ønsker å se i best mulig 3D-kvalitet på skjermen min. Hva må jeg gjøre for å få til dette?

 

Jeg har prøvd vlc, som er min standard medieavspiller. Den kan fint laste inn disken, men det er ikke satt på noen 3D effekt.

- Er det mulig å bruke vlc til optimal blu-ray 3D? I såfall, hvordan?

 

Det er muligens relevant å vite hva slags grafikkort jeg har:

http://www.dustinhom...-e-dvi-hdmi-dp/

 

Dersom det er noe informasjon som mangler for å avklare målet mitt, så er det bare å si hva dere trenger å vite... Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3D må vel overføres via HDMI 1.4a eller nyere, usikker på om ditt skjermkort støtter dette?

 

Joda, bruker hdmi, det har jeg gjort ganske lenge. Helt hvilken versjon det er vet jeg ikke, men står på skjermkortet at det støtter 3d, så da regner jeg med at det gjelder fulle pakka man evt. trenger for å vise det. Men det er innstillinger jeg er nysgjerrig på egentlig..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har du en veldig gammel HDMI kabel så støtter ikke den 3D. Det er riktig at HDMI 1.4a er hvor støtten kommer inn, men alle HDMI 1.3 kabler funker også.

 

Mulig denne vil hjelpe med VLC, har ikke sett den selv:

 

Aldri bruk 2D til 3D konvertering, det bare ødelegger bildene. Det er for å kunne se "Fleksnes" i 3D.

Blu-ray bruker vertikal 3D, ikke horisontal. De 2 bildene ligger over hverandre. Normalt så skal TVen ha en Auto modus, slik at du slipper å tenke på det, men i verste fall så er det bare å bytte mellom vertikal og horisontal når du spiller av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...