Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Konsekvenser/kjangsen for å bli tatt med for mye hester.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fiks en "politiknapp" som vi kaller det hær. dette er en knapp som reduserer maks-turtallet og dermed får du bare noen få hester på tralla om politiet skulle teste.

 

mange hær som har en slik sak, denne fester du på tennpluggkabelen. en kompis ble tatt opp på tralla med 20 hester for mye, han bare slo på bryteren og vips, han fikk slippe uten noen form for bøter.

Lenke til kommentar

"Sjangsen" for å bli stoppa er igrunn opp til deg sjølv.

F.eks om du bur på ein plass der det er mykje politi ute, ikkje minst måten du køyrer på i tettbygde stader og når på døgnet du køyrer.

 

Når det er sagt er det liten sansynlegheit for å bli stoppa då politiet ikkje kan kreve å teste sykkelen, kun spør deg, då kan du nekte.

Ingen politi her i landet som drasser rundt på ein dynobenk.

 

Køyrde sjølv mellomtung i 1 år før eg tok ut ledninga som ga 70 gamp(34-70).

 

Problemet er vel heller folk som har utskreve seg sjølve som politi og skal anmelde deg fordi dei er ovebervist om at du køyrer alt for fort, kun fordi sykkelen din "bråkar". For lyd er jo lik fart sant?

 

"I'd rather be loud than dead"

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Altså jeg har aldri sett politiet ha en tralle som måler hester i sykkelen. Kun toppfart. Og politiet her jeg bor tenker ikke engang på om mellom sykler er full effekt eller ikke. Vil si det er veldig liten sjanse. Jeg har iallfall kjørt i 2 år med fulleffekt sykkel registrert som mellom tung og aldri noen som har brydd seg.

Lenke til kommentar

Har du tenkt på forsikringen? Dersom du havner i en ulykke med en sykkel som er registrert som mellomtung men så "tunet" opp igjen regner jeg med forsikringsselskapet ikke er spesielt villige til å hjelpe deg lenger, men dette er ren synsing fra min side.

Lenke til kommentar

Har du tenkt på forsikringen? Dersom du havner i en ulykke med en sykkel som er registrert som mellomtung men så "tunet" opp igjen regner jeg med forsikringsselskapet ikke er spesielt villige til å hjelpe deg lenger, men dette er ren synsing fra min side.

Mon tro hvordan de skulle funnet ut at den var trimmet opp da?

Lenke til kommentar

ja. kan ta litt lengere tid da, men slettes ikke umulig så lenge det ikke bare er mos igjenn av sykkelen

Klarer ikke helt å se for meg hvordan forsikringselskapet hadde klart å fått snappet tak i sykkelen før jeg eventuelt hadde fått stillet dette tilbake til originalt selv, jeg mener, skal jo ikke heksekraft til for å få 150kg med sykkel tilbake til garasjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...