Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i matematikk 2013 (10. trinn)


Anbefalte innlegg

Er ikke sikker. Litt merkelig om det er akkurat samme poengsum på alle eksamener....

Mener at sekserne pleier å ligge ca innen 10% avvik iforhold til totalpoengsum. dvs. at du i teorien kan ha 6 feil for å fortsatt ha sekseren. Forutsatt at maks poengsum er 60... Men ta dette med en klype salt....
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener at sekserne pleier å ligge ca innen 10% avvik iforhold til totalpoengsum. dvs. at du i teorien kan ha 6 feil for å fortsatt ha sekseren. Forutsatt at maks poengsum er 60... Men ta dette med en klype salt....

Får å være på sekseren tror jeg man bør være nærmere 95%. Men dette varierer jo fra besvarelse til besvarelse...
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-305496

Læreren sier nå at vi burde være klare for en oppgave på GeoGebra på del prøve 2, så nå sitter vi og repeterer hvordan det gjøres, fordi vi ikke har lært det :hm:

 

haha noen andre som har fått vite bittelite grann hva vi burde eksakt se etter?

 

Oppdater oss andre gutta a :dribble:

Lenke til kommentar

Bare hyggelig havardu. Når det gjelder geogebra er det alik at vi ikke "må" kunne det, og det vil alltid være en alternativ løsning. Se for eksempel til siste oppgave i 2012 settet. Det går å løse oppgaven med passer, selv om geogebra tar kortere tid.

Lenke til kommentar

Karakterskalaen

Maks poeng: 60

 

6er: 56-60 poeng *

5er: 45-55 poeng

4er: 31-44 poeng

3er: 21-30 poeng

2er: 9-20 poeng

1er: 0-8 poeng

 

* Karakteren 6 viser at eleven har «framifrå» kompetanse i faget. Når eleven viser spesiell

modenhet eller kunnskap i besvarelsen, vil dette kunne veie opp for mindre feil og mangler

i andre deler. Resultatet vil da likevel kunne gi en toppkarakter.

Endret av TheKing97
Lenke til kommentar

EDIT: Fant ut at hvis vi ikke hadde hatt Geogebra på skolen, så skulle vi ikke bruke det, sa læreren min, men hvis noen vet følgende måte under, så bare svar :)

 

På vår skole har vi et problem hvis vi får en Geogebra oppgave, siden vi ikke har dette programmet...

Noen som vet hvordan man lange et slik graf på Calc/Excel/Spredsheet?

 

Graf 1: y= x2

Graf 2: y = 10

 

Altså noe slik:

 

2vaxg1z.jpg

 

Er dette noe du har fått bekreftet, eller det bare et forslag du har satt opp?

 

Side 22 i eksamensveiledningen

Endret av TheKing97
Lenke til kommentar

På vår skole har vi et problem hvis vi får en Geobra oppgave, siden vi ikke har dette programmet...

Noen som vet hvordan man lange et slik graf på Calc/Excel/Spredsheet?

Graf 1: y= x2Graf 2: y = 10Altså noe slik:Side 22 i eksamensveiledningen

veldig enkelt på CASIO cfx-9850 serien (10 år gammel, brukt/brukes på vgs).

med graf display

Lenke til kommentar

veldig enkelt på CASIO cfx-9850 serien (10 år gammel, brukt/brukes på vgs).

med graf display

 

Tenker ikke på å regne det ut på kalkulatoren, men lage det i et regneark på pcen, men siden vi ikke hadde brukt geogebra så skulle vi ikke bruke det, sa læreren min

Lenke til kommentar

 

 

Tenker ikke på å regne det ut på kalkulatoren, men lage det i et regneark på pcen, men siden vi ikke hadde brukt geogebra så skulle vi ikke bruke det, sa læreren min

Ikke bruk det hvis dere ikke har hatt det før. Da bruker du bare ekstra tid, noe som kan være utslagsgivende på eksamen.

Lenke til kommentar

 

Tenker ikke på å regne det ut på kalkulatoren, men lage det i et regneark på pcen, men siden vi ikke hadde brukt geogebra så skulle vi ikke bruke det, sa læreren min

Du bør heller sette deg inn i å lage grafer på Excel, i stedet for å bruke masse tid på å lære deg et helt nytt program.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...