Gå til innhold

Ny pc, LGA2011 Socket.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare for å ha sagt det først som sist: Noen grunn til at du skal ha 2011 socket? Vet ikke helt bruksområdet for dataen din, men 2011 socket er ikke ubetinget bedre enn 1155 socket. Skal dataen din i all hovedsak brukes til gaming, klarer 1155 socket seg bra.

 

Sapphire 7970 Dual-X og Gigabyte 7970 OC er i praksis de samme som kortet du har ført opp, men litt billigere. Dual-X er dog 75 MHz svakere klokket enn Sapphire Vapor version og Gigabyte kortet.

 

Dette hovedkortet er i praksis akkurat det samme som ditt, men har ikke Firewire og koster et par hundre kroner mindre.

 

Og for å ha nevnt det til slutt: Nvidia sin 7-serie og Intel sin Haswell-serie er rett rundt hjørnet, så det kan være lurt å vente til etter sommeren med å bygge data.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg går for 2011 med en 6kjernes cpu er fordi jeg ser at det kommer til å vare leeenge.

 

Se på 1366 hvor lenge det har holdt, 920 holder jo fortsatt koken den dag i dag.

 

 

Så tenker hvorfor ikke gå for noe skikkelig med en gang slik at jeg slipper å oppgradere på 3-5 år :)

Lenke til kommentar

Bare for å ha sagt det først som sist: Noen grunn til at du skal ha 2011 socket? Vet ikke helt bruksområdet for dataen din, men 2011 socket er ikke ubetinget bedre enn 1155 socket. Skal dataen din i all hovedsak brukes til gaming, klarer 1155 socket seg bra.

 

Sapphire 7970 Dual-X og Gigabyte 7970 OC er i praksis de samme som kortet du har ført opp, men litt billigere. Dual-X er dog 75 MHz svakere klokket enn Sapphire Vapor version og Gigabyte kortet.

 

Dette hovedkortet er i praksis akkurat det samme som ditt, men har ikke Firewire og koster et par hundre kroner mindre.

 

Og for å ha nevnt det til slutt: Nvidia sin 7-serie og Intel sin Haswell-serie er rett rundt hjørnet, så det kan være lurt å vente til etter sommeren med å bygge data.

 

 

 

Hvordan er de to kjølerene på sapphire kortene være i forskjell ?

Lenke til kommentar

Ja, det kommer jo flere å flere spill som utnytter flere og flere kjerner, se på BF3 feks :)

 

Jeg har aldri vært over 50% cpu usage på bf3 med min 3930k. Og enda så er jeg cpu begrenset ;)

Gjerne invister i en 3930k hvis du liker å ha det kvasseste eller bare vil, prøver bare å gi litt mere info =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...