Gå til innhold

MMO sjangeren på konsoll - sannsynlig?


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært en stor fan av MMO sjangeren da jeg spilte mye på Pc. Nå går det kun i konsoll spilling, og merker at jeg savner et MMO spill ala WoW/AoC etc.

 

Finnes noe slikt? Om ikke, hvorfor? Hva er sannsynligheten for at det en gang vil komme store MMO spill på konsoller?

 

Endret av Rons0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke noe ala WoW/AoC idag på konsoll. Jeg tipper vi vil se det dukke opp på dem nye konsollene, spesielt nå som mmorpg spill har gått mer eller mindre bort ifra det å ha 25 forskjellige abilities til å ha en håndfull.

 

Samt at mmorpg spill begynner å bli mer action orientert i forhold til hvordan eldre mmo spill tradisjonelt fungerte, som fks WoW.

 

Jeg er bombe sikker på at fks Everquest 3 blir et F2P spill og at det vil komme til PS4 samt PC. Og at vi vil se flere F2P mmorpg spill dukke opp til konsoll.

Lenke til kommentar
Er ikke noe ala WoW/AoC idag på konsoll.
Bortsett fra Defiance, DC Universe Online, Final Fantasy XI, Dragon Quest X og Phantasy Star Online 1 og 2...

 

Jeg har faktisk tenkt en del over hvordan man kan få MMORPGer over på konsoll, og det burde faktisk ikke være så vanskelig. Vi kan jo spille over nettet på konsoll, så den biten er grei. Vi har andre MMOer på konsoll, så antall spillere er ikke noe problem. Det største problemet er kommunikasjon mellom spillere. På PC har alle tastatur og mus, så det er lett å chatte med tastaturet. Konsoller har ikke noe sånt, så selv om det kan plugges i, kan vi ikke forvente at alle kan eller vil gjør det. Men dette kan lett ordnes på Wii U, ganske enkelt ved å bruke gamepaden som tastatur. Den kan fungere om inventory, kart osv som vanlig, men en liten knapp på skjermen kan gi oss et tastatur der, på samme måte som på f.eks iPad og smarttelefoner. Dermed har alle tastatur tilgjengelig og kan chatte via det. Det må jo også støtte mikrofon så vi kan snakke med stemmen, men igjen, ikke alle kan eller vil bruke det.

Lenke til kommentar

Var faktisk ikke klar over at det var så mange MMO til konsoll, må prøves.

 

Ser også for meg at kommunikasjons biten kan bli noe tricky, da det er veldig tungvindt å skrive med tastaturet som kun er på skjermen. Tar fort litt tid å chatte med andre.

 

Håper det kommer noen saftige spill på de nye konsollene i fremtiden, det er i alle fall mulig.

Lenke til kommentar
Du veit at man kan bruke tastatur på PS3 til å chatte med?
Som jeg skrev er det slettes ikke alle som kan eller vil bruke et tastatur på konsoll. Det er en grunn til hvorfor mange spiller på konsoll i stedet for PC. ;)

 

Final Fantasy XIV: A Realm Reborn kommer på PS3 til sommeren/høsten. :)

Logisk, siden FFXI var på konsoll. (er dog ikke sikker på om det er på konsoll her i Europa, eller om det er kun i Japan.)
Lenke til kommentar

Såvidt jeg har forstått skal det komme på konsoll også her i Europa. Første lansering av FF XIV var jo en katastrofe, så Square Enix satser alt på å gjøre det bedre med denne rebooten. Betaen lover godt hvertfall, har riktignok kun spillt den på PC, og vil nok også kjøpe spillet til PC, men flott at denne sjangeren får prøve seg mer på konsoll også, for de som vil ha det.

Lenke til kommentar

Jeg spillte aldri det første XIV, men etter hva jeg har hørt så er det som et helt nytt spill. Har også bare såvidt prøvd meg på betaen, men jeg drev utelukkende på egenhånd, og hadde ingen problemer med det. :)

 

Spennende å se hvordan det vil fungere på konsoll i praksis da. Ulempen med denne typen spill på konsoll har jo alltid vært at de passer best med mus&tastatur, så vil tro det vil være et must med dette til konsollen for å få fullt utbytte.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev er det slettes ikke alle som kan eller vil bruke et tastatur på konsoll. Det er en grunn til hvorfor mange spiller på konsoll i stedet for PC. ;)

 

Jeg tror de fleste som spiller MMO på konsoll bruker tastatur og/eller mik til chatting,

noe annet ville bare vært tungvindt viss man skulle kommunisere mye.

 

Personlig blir jeg smågal av å skrive korte meldinger til venner på PS3 og Xbox 360 med kontrolleren-

 

Viss jeg hadde spillt ett MMO og tastatur ikke hadde fungert på det spillet,

hadde jeg latt vær å spille det.

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...