Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

For et år siden fikk jeg vite at kjæresten min hadde vært utro på en fest. Han var i overkant beruset og lå med en annen jente. Jeg slo opp på flekken og ble så forbannet, og så lei meg for at jeg ikke var bra nok. Vi hadde vært sammen i et halvt år da dette skjedde. Vi var med hverandre hele tiden, og hadde det utrolig koselig sammen. Vi reiste ofte til andre byer og spiste, hadde det rett og slett "perfekt".

 

Dagene etterpå bruddet var mildt sagt et helvete. Jeg visste ikke om jeg skulle le, gråte, være forbannet, syntes synd på meg selv. Det ble rett og slett en overflod med følelser. Jeg bestemte meg for å gå videre, men etterhvert innså jeg at jeg ikke "klarte" å være uten han. Det var noe spesielt med han, måten han fikk meg til å føle, måten han fikk meg trygg og alltid var der for meg. Vi begynte å holde på igjen i August, men det tok fort slutt, for tilliten var ikke på plass.

 

Ukene gikk og etterhvert begynte jeg å åpne øynene mine. Jeg begynte å holde på med en gutt på min egen alder. Han fikk meg til å glemme eksen min, og jeg begynte å se litt lysere på ting. Vi var vel steady i et halvt år der og, før jeg slo opp. Grunnen til at jeg slo opp var fordi at han var vel litt for barnslig for meg, og jeg fikk ikke den følelsen i forholdet... som jeg hadde med eksen. Det høres utrolig dumt ut, og jeg skjønner virkelig ikke hva jeg tenker meg.

 

Eksen begynte igjen å ta kontakt, og jeg biter på kroken nok en gang, i håp om at det kanskje ble annerledes denne gangen. Jeg merket fort at jeg ødslet min kjærlighet,og at det var sterkere følelser innblandet enn det jeg trodde. Jeg har nå brukt et år på å komme over han, men det er ikke mulig. Jeg har ikke kommet meg noen vei videre, og jeg sitter igjen med en følelse om at det kanskje var min feil. Min feil at jeg ikke var bra nok for han, og han søkte dette hos en annen jente.

 

Eksen min har nå funnet en ny, og jeg knakk sammen. Jeg vil ikke at han skal være sammen med noen. For å være ærlig, vil jeg at han skal få kjenne på det smertehelvete jeg gikk gjennom, etter at han gjorde noe som sies å være et av de verste tingene du kan gjøre mot din partner. Jeg kommer meg virkelig ikke videre. HVA SKAL JEG GJØRE ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres litt ut som du har store issues med den eksen din. Det blir som en ond spiral hvor den ene tanken manifesterer seg på en ny, og til slutt går du i en ringdans hvor du ikke klarer å glemme vedkommende. Dette forsterkes antakeligvis over at du har noe uoppgjort med han. Hvorfor gjorde han som han gjorde?

 

Jeg ville ringt han og tatt en skikkelig prat. Snakket fra levra. Prøv å få noen svar på ting som plager deg, samme hvor dumt det nå enn høres ut å si det høyt. Når dette er gjort kan du begynne å gå videre uten noe uoppgjort bak deg.

Lenke til kommentar

Høres litt ut som du har store issues med den eksen din. Det blir som en ond spiral hvor den ene tanken manifesterer seg på en ny, og til slutt går du i en ringdans hvor du ikke klarer å glemme vedkommende. Dette forsterkes antakeligvis over at du har noe uoppgjort med han. Hvorfor gjorde han som han gjorde?

 

Jeg ville ringt han og tatt en skikkelig prat. Snakket fra levra. Prøv å få noen svar på ting som plager deg, samme hvor dumt det nå enn høres ut å si det høyt. Når dette er gjort kan du begynne å gå videre uten noe uoppgjort bak deg.

 

Føler det blir så rart og ta kontakt med han igjen og snakke, når det har gått over et år. Han har jo kommet seg videre og har skaffet seg en ny dame nå

 

Høres ut som at du ikke er over eksen.

 

 

Mitt råd er å IKKE ta kontakt med eksen din, aldri, noengang. En dag våkner du opp og tenker ikke lenger på han, men det vil ta tid.

 

Lykke til!

 

Føler meg så hjelpesløs, for jeg vil komme meg videre. Jeg VIL finne en gutt som tar meg for den jeg er, og som ikke kaster det bort ved å ligge med en mens vi er sammen. Det er bare så vanskelig, for det var virkelig ordentlig følelser inne i bildet

Lenke til kommentar

Du blir nok å finne en ordentlig gutt, desverre mye idioter der ute som ikke har respekt for kjæresten sin.

 

 

Var selv i et forhold i over to år der dama var utro, var bokstavelig talt et helvette første ukene, men månedene gikk og jeg kan trygt si jeg har det MYE bedre nå som denne personen er ute av livet mitt.

 

 

Mitt råd er å ta tiden til hjelp, og som sagt kutt all kontakt. Så lenge du har kontakt med han, kommer dette til å være vanskelig for deg. Han er ikke verdt din tid, rett og slett. :)

Lenke til kommentar

Du blir nok å finne en ordentlig gutt, desverre mye idioter der ute som ikke har respekt for kjæresten sin.

 

 

Var selv i et forhold i over to år der dama var utro, var bokstavelig talt et helvette første ukene, men månedene gikk og jeg kan trygt si jeg har det MYE bedre nå som denne personen er ute av livet mitt.

 

 

Mitt råd er å ta tiden til hjelp, og som sagt kutt all kontakt. Så lenge du har kontakt med han, kommer dette til å være vanskelig for deg. Han er ikke verdt din tid, rett og slett. :)

 

Ja, det er vel ikke stort annet å gjøre. Altså, jeg er bare 17, men det å ha en spesiell i livet ditt, som bryr seg om deg, viser trygghet, og ikke minst får deg til å føle deg heldig må vel være en av de beste følelsene man kan ha. Mye koseligere å ha en fast og som virkelig liker deg, å setter pris på hvem du er og hva du utretter. Virkelig, savner den følelsen..

 

Men som du sa, kutte all kontakt og ikke tenke på han. Det er vel det jeg burde gjøre. Har ikke kontakt, men i en så liten by som jeg bor i er det umulig å ikke havne på samme fest, eller møte hverandre i byen. Kjenner bare den kvalmen breer seg, det å tenke på at han lå med noen andre, og at jeg ikke hadde en anelse om det. Grusomt å tenke på at de virkelig klarer å utrette noe sånt, og faktisk fysisk gjøre det..

 

Men kutt all kontakt alikavel...

 

Ja det jeg prøver på, har slettet alle numre, facebook, og alle bilder og ting som minner meg på den bra tiden vi hadde, før kan var utro

Lenke til kommentar

En rebound-kjæreste hadde kanskje hjulpet.

 

Joda det kunne jo godt hende, men jeg føler at jeg bare bruker den personen da, og at jeg blir like "slem" som eksen min da. Det er jo alltid gutter som spørr om vi skal finne på noe og ta ting litt lengre, men jeg tørr ikke. Jeg er altfor redd for at de også en dag kommer til å gjøre det samme. Tror jeg har fått veldig tillitsproblemer, etter den hendelsen..

 

Prøv å tlgi ham ,og gå videre kanskje det hjelper?

 

Ja, men igjen. Hvordan er det mulig å tilgi en person som har ødelagt deg så mye. "knust" hjertet ditt, tatt det opp igjen og kastet det enda en gang. Det er så grusomt. Men som sagt, det hjelper jo å tilgi noen, men det hjelper ikke å tilgi noen hvis det bare er tomme ord man kommer med..

 

Takk for all respons forresten. Greit å snakke med noen som har et helt annet synspunkt enn vennene mine. De er så forskjellige og har så forskjellige meninger. Tusen takk. Virkelig

Lenke til kommentar

Du må kutte ham ut. Og hvis det er han som kontakter deg, så sier du at du ikke vil ha kontakt med ham lenger sorry. Så gir du deg selv tid til å gå videre. Du har ikke nødt til å tilgi ham -- det må jo føles helt meningsløst å gjøre, med de følelsene du har nå? Drit i det, det er helt normalt å føle at hjertet ditt er kastet i søla, og det er ikke rart at det får deg til å føle deg utilstrekkelig. Du kan ikke tvinge bort disse følelsene; du må gi deg tid.

 

Det at du har blitt skeptisk til de fyrene du treffer i etterkant trenger ikke å være negativt. Du har jo veldig lyst til å knytte deg til noen, men det kan jo ikke bare være hvem som helst. Etter hvert som du føler deg klar til å vakle tilbake til markedet, kan du fortelle dem at du har brent deg før, at du ikke vil være kjip så lenge de har anstendighet til å slå opp med deg før de finner på å gjøre noe slikt igjen. Det er ikke en garanti, men det kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Så istedenfor en rebound, hva med å kaste deg uti det og faktisk finne på ting med en ny fyr? Ta det sakte og forsiktig, finn ut om du liker han før dere finner på noe fysisk, ikke sitt og chat eller send meldinger men gjør ting sammen. Gå på kino, gå en tur, kjør en tur, spis en pølse og chips på bussterminalen eller whatever. I verste fall faller du for han nye og da glemmer du fort han gamle. :)

 

Ikke gi han nye noen grunn til å finne på tull, så slipper du å bekymre deg for det også.

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Problemet her er at du får følelser for feil type mennesker. Det er overraskende mange som leter etter kjærester som har trekkene til forelderen med motsatt kjønn. Hvis du går etter følelsesaktivering så risikerer du nettopp å finne personer som lett er utro. Målbildet du kan sette deg opp er å gå etter dokumenterbare kvaliteter i personen heller enn det som aktiverer følelsene, ellers repeterer du fort de samme feilene igjen og igjen. Dette kommer nok også til å bedre seg med alderen, i.o.m at folk ofte roer seg ned noe da. Det er ikke alle som p.g.a tilknyttningsmønstrene de har lært tidlig i livet klarer å la forelskelse gå over i varig kjærlighet.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er trist at du føler at du 'må' ha noen som er glad i deg for å føle at du er verdt noe.

 

Jeg vil anbefale deg å heller ha en periode hvor du er singel. Kos deg, lek, vær glad, flørt uten forventninger, kjenn på hvordan det er å være deg. Og kun deg. Bli kjent med deg selv, finn ut hva du liker og ikke liker, lær deg selv å kjenne, og innse hvor fantastisk godt du kan ha det med bare deg selv som selskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...