Gå til innhold

[Løst] 800D eller 900D


Anbefalte innlegg

Vurdere et kabinett, og lurer på 800D for å spare litt penger

Eneste problemet jeg har er at i 800D har jeg kun plass til 360 rad i toppen og det jeg lurer på da er om det er plass til en 240 rad i bunn UTEN å modde (blir selvfølgelig fjerning av HDD plassen som er på bunn, eller hva det helt til høyre er forno)

Eller er det bare enklere å gå for 900D?

PSU'en jeg bruker er Silver Power SP-SS850 850W PSU (http://www.komplett....aspx?sku=632009)

 

Skal vannkjøle 2 gpu'er og en cpu, så ta er en singel 360 snappe vil jeg tro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Har 800D selv og er kjempefornøyd med det. Designen er ulik 900D, så hva du liker og trenger er opp til deg. På 800D er strømforsyningen isolert fra resten med en plate over. det gjør at varmen fra strømforsyningen ikke siver inn i resten av PCen. 800D har også hotswap og en mer solid løsning på dørene. 800dwc.jpg

 

174249-32.jpgSom du ser har 900D e annen design og mangler bl.a platen over PSU. Må modde 800D om du skal ha 240 inn. 820 har bare en 120 på plata som skiller PSU fra resten.

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det er ulike design for ulike behov. Ideen bak 800D er å hindre varmen i å spre seg fra PSU ved å ha et fysisk skille, og deretter bruke fysikkens lover med at varmen stiger opp. Begge har filtrert luftinntak i bunn, hvor noe passerer PSU og blåses ut bak.

 

Hotswap kretskortene som vises på 800D har en produksjonsfeil og corsair har byttet dem ut med en stor plate isteden for separate kort.

 

900 har vel bare plass til 240 rad foran?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

OK. Det er ihvertfall STORT. Fikk et lite sjokk med mitt 800D når det kom i esken. Men uansett topp. Kjenenr ikek detaljene på 900D men det er jo reviewer ute:

http://www.anandtech.com/show/6900/corsair-obsidian-900d-case-review-think-big-thats-only-half-as-large

 

expansion cards prove to be the 900D's achilles heel when it comes to usability. Because of the way the side of the case's frame overhangs the expansion slots, you have to use an included (and frustrating) L-shaped screwdriver to loosen the thumbscrews. Expect to take off about a layer of skin from your fingerprints and about a year of useful life from your wrist.

 

Virker som om det ikek er ideelt om man stadig bytetr kort.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Er ingen ekspert på de tingene. Vet at 800 har god kjøling, og regner med 900 også har det. Ser ingen problemer med det, men andre kan mer om de tingene.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jeg har 800D med sli gtx670 som blir kjølt av en 360 i topp og en 140 i bakkant. cpu ligger på 60c og gpu på ca 45c under høy belastning. 140 i bakkant trenger litt modding for å "passe". Har hørt en tommelfinger-regel på at hver enhet trenger 120 rad pluss en for systemet, ut fra denne regelen skulle en 360 pluss en 120 være nok for cpu og sli gpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...