Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Oppdaget for noen dager siden at min EM-5 hadde denne defekten, kjøpte min EM-5 på forsommeren i fjor. Leverte den inn på lørdag til FotoVideo, der jeg kjøpte den i fjor. Noen som har fått fikset dette, og hvor lang tid tok det?

 

(Har fått låne 600D'en til kona, men det blir liksom ikke helt det samme, selv om hun også har et anstendig utvalg av objektiver)

Endret av BFen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ca. to uker var svaret fra FotoVideo også, min hadde en sprekk ved midtskruen, på skjermsiden. Håper at det ikke tar noe lengre tid enn de to ukene. Som sagt så kan jeg bruke konas Canon, men er ikke helt venn med menysystemet der, så ting tar litt mer tid, også gjør man feil, må starte på nytt igjen, osv...

 

Noen som vet hva de eksakt gjør, skifter de bare rammen rundt skjermen, eller har de en annen løsning, f.eks. uten skruer?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg fått svar fra Serviceavdelingen til FotoVideo:

 

"Serviceavdelingen har undersøkt utstyret og anbefaler at TFT-skjermen blir reparert.

Skjermen på kameraet er trykkskadet/støtskadet. Olympus kan dessverre ikke reparere skjermen innenfor garantitiden." WTF?

 

Når jeg leverte fra meg huset, hadde skjermen ingen synlige skader, og touchfunksjonen fungerte, jeg kunne ikke se noen skader på skjermen, så utfra det jeg kunne se, og avgjøre så var ikke skadene der når jeg leverte fra meg huset. Huset er blitt pent behandlet og har aldri blitt mistet i bakken, o.l. så jeg synes virkelig at dette er merkelig.

 

Jeg har heller ikke fått noen bilder fra Serviceavdelingen som viser skadeomfanget.

 

Jeg hadde med meg orginalemballasjen når jeg skulle levere inn kamerahuset, men fikk beskjed om at det trengte de ikke, de sendte kameraene inn sammen og de pakket de selv. Hvilke garantier har jeg for at dette ikke er en transportskade?

 

Må si at jeg føler meg litt som ett gissel, jeg må jo betale for å få kamerahuset reparert tilbake, det kostet meg tross alt over 9000,- i juni i fjor....

 

Reparasjonen kom på nesten 1400,- Kan ikke si annet at jeg synes dette er surt når jeg i utgangspunktet sendte det inn som en garantisak, som kun hadde med rammen rundt skjermen å gjøre...

 

Jeg kjenner i allefall på meg at jeg tror at det blir en stund til neste gang jeg kjøper noe utstyr hos Fotovideo...

Lenke til kommentar

Har snakket med support hos Olympus, og de ber serviceverkstedet om bilder av skaden, da det ikke var nevnt noe om synlige skader skjermen ved innleveringen i butikken.

 

Jeg har også bedt serviceverkstedet om bilder av skaden.

 

Jeg fikk inntrykk av at Olympus også mente det var urimelig å belaste meg for eventuelle transportskader mellom butikk hvor kamera var ble innlevert, og serviceverksted. Så får vi håpe det går bra...

Endret av BFen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...