Gå til innhold

Eizo EV2416W - TN 24" 1920x1200


Occi

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Så tidligere i tråden at TN paneler med lav MS, typ 2ms mister bildekvalitet i forhold til 5ms. Det kan være at jeg en blind, men jeg har en BenQ 2420 120Hz 2ms skjerm, den har betydelig bedre fargegjengiving enn mange andre skjermer jeg har sett. Kan bare være meg da. Noen som vet noe videre om dette?

Lenke til kommentar

Så tidligere i tråden at TN paneler med lav MS, typ 2ms mister bildekvalitet i forhold til 5ms. Det kan være at jeg en blind, men jeg har en BenQ 2420 120Hz 2ms skjerm, den har betydelig bedre fargegjengiving enn mange andre skjermer jeg har sett. Kan bare være meg da. Noen som vet noe videre om dette?

Kan det være at du misforstår hva som er bra fargegjengiving? Intense farger er ikke nødvendigvis riktig.

Jeg kjenner ikke noe til denne modellen, men BenQ, 120 Hz og 2 ms skriker ikke akkurat gode farger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, da var skjermen i hus.

 

Enig med Occi at innsynsvinkelen ikke er helt optimal. Sånn ergonomisk sett skal man ha øynene på linje med toppen av skjermen og se ned på den. Den nedre delen blir litt lys og vanskelig å se for min del. Det er nok noe fordi jeg er litt uvant med oppsettet også. Det virker litt som designere ville at man skulle se rett på midten av skjermen, noe som er litt rart.

 

Jeg må nok tweake meg litt frem til instillinger jeg kan bli vant med. Har monitorarmer så kan flytte skjermen sånn jeg vil igrunn.

 

Har prøvd den litt i spill og det var slik jeg forventet av en monitor, ikke noe fantastisk bortsett fra at oppløsningen er høyere og skjermen er større enn mine gamle. Definitivt en oppgradering men ikke noe WOW!-faktor som tidligere nevnt i tråden.

 

Her er noen bilder av oppsettet (Samsung 206BW - Eizo EV2416WFS - Samsung 226BW):

MykiDeM.jpg

 

 

0JWzpnE.jpg

Endret av LordjOX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Koselig oppsett det LordjOX. Tullete editor da (ST), Vim som er tingen! ;)

 

Jeg har ikke opplevd at innsynsvinkelen er problematisk om jeg sitter i normal posisjon eller for høyt, kun om jeg sitter for lavt blir deler av skjermen for mørk. Har ikke opplevd at noe oppleves som for lyst. Heller ikke sett noe til skurring/flimring eller lignende. Har du sjekket kabelen?

 

Hvis det viser seg å være noe feil med modellen du har fått har du både garanti og reklamasjon å støtte deg på om det skulle komme til det, så blir ikke noe problem utover at det er litt tungvint å måtte sende en hel skjerm tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er utsolgt nå ser det ut som :(

Men er den skjermen verdt å rushe til for å kjøpe?

 

Dette er skjermen jeg egentlig har siktet meg inn på nå:

SAMSUNG SYNCMASTER S24A850DW

http://www.dustinhom...-tft-led-black/

 

 

Edit:

Nå ja, var ikke bra tilbud hos CDon.

http://www.dustinhome.no/product/5010656957/eizo-flexscan-ev2416w-24-1-wide-tft-led-gray/

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar
Du sammenligner ltit epler og bananer nå, TN vs PLS. Ikke ordentlig IPS engang. Ser ikke helt hvorfor den skjermen er så interessant for å være ærlig.

 

Er mye som er gått i glemmeboken nå, men jeg mener å huske at den Samsungen ikke har aggressiv AG-coating - og det kan ikke en skjerm ha hvis jeg skal kunne bruke den (følsomme øyne).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er kampanje på "EIZO FLEXSCAN EV2436W 24" WIDE TFT LED GRAY" hos Dustinhome nå:

http://www.dustinhom...e-tft-led-gray/

 

...er denne verdt å slå til på mht. pwm-flickering, anti-glare coating eller "pearl"-effekten (som Buzz76 nevnte på toppen av siden)?

Har EV2436W noe av det jeg nevnte over, er skjermen ubrukelig for meg (har særdeles følsomme øyne) - skal bruke den hovedsaklig til film, web-browsing/tekstarbeid - masse hvite bakgrunner - og til spill (men spilling er en secondary funksjon uten høy prioritet når det kommer til hva skjermen er god til).

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...