Gå til innhold

Kapasitet på Eneloop batterier


Anbefalte innlegg

Korrekt link og korrekt antall batterier:

Fin pris for 4x eneloop batterier + lader.

http://www.japanphot...oop-power-pack#

Forøvrig så googlet jeg verden rundt, samt kontaktet JP-kundeservice på chat, men til slutt måtte begge gi opp kampen om å finne oppgitt mAh på disse. Tipper det er noen rimelig svake batterier, og da blir de ikke verdt 50,- engang spør du meg.

 

Er vel ikke noen her inne som har kjøpt dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forøvrig så googlet jeg verden rundt, samt kontaktet JP-kundeservice på chat, men til slutt måtte begge gi opp kampen om å finne oppgitt mAh på disse. Tipper det er noen rimelig svake batterier, og da blir de ikke verdt 50,- engang spør du meg.

 

Er vel ikke noen her inne som har kjøpt dem?

Hvor mye du har googlet verden rundt vet jeg ikke, men jeg fant de på mitt først søk.

 

Og ja jeg har kjøpt meg slike fra JP. Fikk tre "Kofferter" tidligere i vår til 50 kr stk (+pp) og det er de absolutt verdt. AA-batteriene er på 2000 mAh, AAA-batteriene er på 800 mAh. Den eneste "bakdelen" med innholdet i koffertene er at laderne kun tar 2 stk batterier i gangen, men siden jeg har tre stykker så er det ikke et stort problem for meg.

 

(innhold pr koffert er 4xAA, 2xAAA, 2xD-adaptor, 2xC-adaptor og lader.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse Eneloop-batteriene er merket HR-3UTG og er typisk 2000mAh, minimum 1900 mAh.

Dette stemmer med tallene som min intelligente laderen oppgir ved lading og utlading, jeg har god erfaring med Eneloop og har brukt disse i opp til 6 år uten å måtte kassere en eneste celle.

 

Datablad finner du her:

http://us.sanyo.com/...ck-49579479.pdf

 

Jeg kjøpte kun tre pakker og gav vekk to av dem, da jeg har minst 30 AA Eneloop fra før.

 

Hvis man sliter med å google så kan man sikkert få hjelp her:

http://www.folkeuniversitetet.no/datakurs/grunnleggende-datakurs/kat-id-314/

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Hvor mye du har googlet verden rundt vet jeg ikke, men jeg fant de på mitt først søk.

 

Og ja jeg har kjøpt meg slike fra JP. Fikk tre "Kofferter" tidligere i vår til 50 kr stk (+pp) og det er de absolutt verdt. AA-batteriene er på 2000 mAh, AAA-batteriene er på 800 mAh. Den eneste "bakdelen" med innholdet i koffertene er at laderne kun tar 2 stk batterier i gangen, men siden jeg har tre stykker så er det ikke et stort problem for meg.

 

(innhold pr koffert er 4xAA, 2xAAA, 2xD-adaptor, 2xC-adaptor og lader.)

 

Hvordan kan du være sikker på at det er disse batteriene som er i pakken? Fant jo selvfølgelig eneloop sin nettside, men ingen som bekrefter at det er akkurat disse i pakken. Fant mange andre Power-Packs, men ingen like til den JP selger med oppgitt mAh-verdi. Jeg stod over, i frykt for å få noen stusselige 1250 mAh-batterier. Så bra du ble fornøyd da :)

Lenke til kommentar

Hvordan kan du være sikker på at det er disse batteriene som er i pakken? Fant jo selvfølgelig eneloop sin nettside, men ingen som bekrefter at det er akkurat disse i pakken. Fant mange andre Power-Packs, men ingen like til den JP selger med oppgitt mAh-verdi. Jeg stod over, i frykt for å få noen stusselige 1250 mAh-batterier. Så bra du ble fornøyd da :)

 

Troll?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Troll?

Er sikker på at det er det ikke. Troll er ikke langvarige bidragsytere her på diskusjon.no. Heller et utslag av "for godt til å være sant" når det gjelder denne varen.

----

Derimot så mistenker jeg et nyankommet medlem (registrert idag) på andre fototråder for å ha "trollaktige" tendenser.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte fire pakker og har en del eneloop batterier fra før. I forhold til kvalitet på batterier så er mAh bare halve sannheten. Disse har 200-900 mAh mindre enn enkelte andre batterier, men 2000 mAh er forsatt ganske god kapasitet. Det som gjør disse batteriene så bra er dog at de nesten ikke lekker kapasitet i det heletatt siden cellene er av god kvalitet og ikke blir presset til randen. Lar du ett eneloop ligge i ett år etter det er ladet så har det forsatt ca. 80% +/- kapasitet igjen. Andre batterier mister LANGT mer kapasitet mye fortere. Ofte kun snakk om noen døgn på de billigste batteriene. Så det du ser på en svakhet med eneloop batteriene (mAh) er for min og mange andre sin del den store styrken til disse batteriene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp LSD-biten (Low Self Discharge) er det som gjør Eneloop geniale. Skal du bruke batteriene opp i løpet av en dag, og kan lade samme morgen, er Eneloop et dårlig valg. Men gud så deilig det er å alltid ha oppladbare batterier liggende klare, uten å lure på hvor mye som er igjen etter en uke eller tyve i skuffen. Likie praktisk som miljøfiendtlige bruk-og-kast-AA-batterier.

 

Enelopp finnes forøvrig ikke i mindre kaapasitet enn ~2000mah, de har noen som har mer, men de har annerledes emballasje/wrapping rundt cellene.

 

Synd de er tomme, håper de får inn igjen til samme prisen.

Endret av NgZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg holder i min hånd batterier som var i denne pakken så står det (på batteriene av AA-størrelse) :HR-3UTG typ 2000mAh Min 1900mAh.

 

Fremdeles tvilende?

Jeg fjernet nå strengt talt all min tvil i forrige post, hvis det ikke var klart nok for deg. Å holde en vare du skal bestille over nett "i hånden" er nemlig litt vanskelig før du har fått varen. Syntes nå virkelig at dette var et legitimt spørsmål, selv om enkelte mente at dette var helt av jordet. Må virkelig beklage hvis noen syntes følte seg støtt at jeg stilte spørsmålet ettersom verken jeg eller JP kundeservice klarte å finne svar. Visste ikke at det var så sensitive sjeler her inne.

 

Synd jeg gikk glipp av tilbudet, men jeg har langt flere batterier på vei fra DX i posten, for å slupplere til resten av AA-samlingen min!

Lenke til kommentar

Jeg fjernet nå strengt talt all min tvil i forrige post, hvis det ikke var klart nok for deg. Å holde en vare du skal bestille over nett "i hånden" er nemlig litt vanskelig før du har fått varen. Syntes nå virkelig at dette var et legitimt spørsmål, selv om enkelte mente at dette var helt av jordet. Må virkelig beklage hvis noen syntes følte seg støtt at jeg stilte spørsmålet ettersom verken jeg eller JP kundeservice klarte å finne svar. Visste ikke at det var så sensitive sjeler her inne.

 

Synd jeg gikk glipp av tilbudet, men jeg har langt flere batterier på vei fra DX i posten, for å slupplere til resten av AA-samlingen min!

Ikke er jeg sensitiv, ikke følte jeg meg støtt og de fleste spørsmål er legitime.

Det er mulig at du mener at du fjernet all tvil i posten jeg besvarte, men nedenfor gjentar jeg qouten som jeg hadde med i svaret, og hvis det er å fjerne all tvil da må jeg på det sterkeste beklage hvor dårlig jeg er å oppfatte det andre skriver.

Hvordan kan du være sikker på at det er disse batteriene som er i pakken?

Det å holde batteriene fra den aktuelle bestilling/pakke i hånden, kan vel kanskje være å vite at det er de "rette" batteriene :hmm:.

Ergo, svar på spørsmål!

 

Uten om denne "uenigheten" så har vel kanskje denne diskusjonen nådd sitt sluttpunkt? :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...