Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Online datingsider >:|


Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært aktiv på Match i over en uke. Jeg betalte "full pakke" og tok bort fornyelse av abonnement siden jeg bare skulle teste det i en måned. Første helgen hadde jeg over tredve kvinnelige [jeg er mann kan nevnes] besøkende. God eksponering tenkte jeg...

 

.. men i løpet av resten av uken og fram til i dag har jeg bare hatt rundt ti besøkende, og to damer som har tatt kontakt i alt. Med den ene hadde vi en hyggelig meldingsutveksling, men jeg fikk ikke inntrykk av at vi hadde det som skulle til for å tre bort fra formalia og bruk av anonyme alias. Hun andre kunne ikke så bra norsk og bodde på ett annet sted i landet.

 

.. I uken som har gått har jeg aktivt finpusset profilen min, bydd på mer av meg selv, og fulgt noen av rådene som Match anbefaler. Jeg har svart på Quiz'er, blunket og sendt eposter - hvor jeg påpeker noe jeg likte i profilen til vedkommende i håp om at personen i andre enden ønsket å bli kjent med meg. Jeg må virkelig jobbe for å få damene til å klikke seg inn på profilen min virker det som.

 

Er Match bare lureri? Det koster jo en formue i tid og penger per eksponerte klikk inn på profilen.

 

Hvordan opplever damene en slik tjeneste?

 

Etter en uke med Match føler jeg meg slik:

 

ForeverAloneBlackTextSS.png

 

.. \ :green:/ ..

 

Nei, jeg forventer ikke å finne frøken rett etter en uke (om i det hele tatt). Men jeg hadde håpet å bli kjent med noen flere fram til nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, hvis du tror mannlige profiler kan stå på utstilling og vente på at damene skal ta kontakt, kan det fort hende du blir skuffet.

 

At dine relasjoner med andre, levende mennesker kan føre til at noe er "bare lureri" høres rart ut for meg. De som driver denne siden kan vel ikke påvirke hvor attraktiv du er, med mindre dette er en kontaktside for prostituerte.

Endret av Kevlar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er Match bare lureri? Det koster jo en formue i tid og penger per eksponerte klikk inn på profilen.

 

Hvordan opplever damene en slik tjeneste?

 

Etter en uke med Match føler jeg meg slik:

Match er ikke lureri. Det er lureri for menn. Mange menn som sliter sosialt tror at online dating vil være langt bedre for dem, fordi da slipper de å sjekke opp jenter i det virkelige liv. Desverre for dem så er det en ren pølsefest.

 

De fleste jenter som er akseptable har ingen interesse av å møte tilfeldige menn fra internett. Derimot mange menn bruker internett til å finne sexpartnere. Glem online dating, og møt jenter rundt deg.

 

chart40.jpg?w=490

 

http://memoirsofanam...-female-ratios/

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

De fleste jenter som er akseptable har ingen interesse av å møte tilfeldige menn fra internett. Derimot mange menn bruker internett til å finne sexpartnere. Glem online dating, og møt jenter rundt deg.

 

Det ene utelukker ikke det andre, Camlon. Er man aktiv på flere arenaer er mulighetene bedre enn om man ikke gjør det. Jeg regner med at det kan være ett forskyvet forhold mellom menn og damer, men det er lettere å finne noen som er ferdig med tidligere forhold fordi de fleste oppgir seg som single i profilen sin. Det er i teorien en bra ide. Noen av damene der har fine profilbilder, men det er også mange aktive som ikke har noe informasjon på profilen sin. Det derfor vanskelig for meg å vurdere om disse damene er akseptable/uakseptable fordi de bruker Match. Er det noe du ønsker å forklare nærmere?

 

Uansett, jeg er uansett medlem der i noen uker til og må forsøke å gjøre det beste ut av det.

Lenke til kommentar

Nettdating er bare å glemme for de aller fleste av oss. Er du usedvanlig kjekk og har en imponerende profil, har du kanskje en sjanse, men med et normalt useende og en normal profil er det waste of time/money. Aldri finn på å betale for en slik tjeneste med mindre du vet at du har det som skal til for å lykkes.

 

Du kan naturligvis ta til takke med en av de damene som "ingen" andre vil ha, men da er mye av poenget borte.

Lenke til kommentar

Det ene utelukker ikke det andre, Camlon. Er man aktiv på flere arenaer er mulighetene bedre enn om man ikke gjør det.

Den tiden du bruker på online dating, kan bli brukt til å møte nye mennesker. I tilegg hadde det en stor effekt på selvtilitten din, og selvtilitt trenger du om du skal møte nye jenter. Jeg foreslår at du sletter profilen din etter at medlemskapet ditt går ut.

 

 

Jeg regner med at det kan være ett forskyvet forhold mellom menn og damer, men det er lettere å finne noen som er ferdig med tidligere forhold fordi de fleste oppgir seg som single i profilen sin.Det er i teorien en bra ide. Noen av damene der har fine profilbilder, men det er også mange aktive som ikke har noe informasjon på profilen sin. Det derfor vanskelig for meg å vurdere om disse damene er akseptable/uakseptable fordi de bruker Match. Er det noe du ønsker å forklare nærmere?

I teorien så ville online dating fungert godt, men det er i teorien. Realiteten er at unge kvinner (20 - 29) er ikke like desperate som menn. Det er lett for dem å ha sex om de har lyst og når de er unge er det ikke spesielt vanskelig å finne seg en mann. Hvorfor skulle de dra online? Det er heller ikke trygt. Hva om mannen voldtar henne når hun ikke vil ha sex med han? Internett er et samlingsted for creeps.

 

Ergo, det gir ikke mening for akseptable jenter å gå online. Og om de lager en profil, så vil de finne seg en mann rimelig fort, fordi de har så mange muligheter. Det betyr at det finnes nesten ikke akseptable jenter for langvarig forhold på internettdating. De som blir igjen er kvinner med altfor høye krav, kvinner med seriøse problemer og kvinner som ingen menn vil ha.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan naturligvis ta til takke med en av de damene som "ingen" andre vil ha, men da er mye av poenget borte.

 

Helt enig.

 

Når det gjelder profilen tenkte jeg å prøve ut forskjellige profilbilder og se om responsen blir bedre. Enhver gjennomsnittlig person kan se super kjekk ut på ett heldig bilde eller to.

 

Vurderer å tøye sannheten litt på slutten av medlemskapet, men uten å utnytte det for å få en date naturligvis. Det ville uansett bare blitt ett pinlig og meningsløst møte. Jeg er litt nyskjerrig på hva som fungerer. Samtidig er det litt trist om dette skal ende opp som ett "prosjekt". Det var jo egentlig ikke det som var tanken bak.

Lenke til kommentar

Den tiden du bruker på online dating, kan bli brukt til å møte nye mennesker. I tilegg hadde det en stor effekt på selvtilitten din, og selvtilitt trenger du om du skal møte nye jenter. Jeg foreslår at du sletter profilen din etter at medlemskapet ditt går ut.

 

Jeg skal nok fortsette med å jobbe på mine AFK IRL skills også. Ser poenget ditt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk en stacktrace når jeg klikket meg litt rundt på date-club24. :ph34r:

 

Ugyldig side
Error: The requested address '/sok' was not found on this server.
Stack Trace
[internal function] → PagesController->page(string)
CORE/Cake/Controller/Controller.php line 485 → ReflectionMethod->invokeArgs(PagesController, array)
CORE/Cake/Routing/Dispatcher.php line 186 → Controller->invokeAction(CakeRequest)
CORE/Cake/Routing/Dispatcher.php line 161 → Dispatcher->_invoke(PagesController, CakeRequest, CakeResponse)
APP/webroot/index.php line 92 → Dispatcher->dispatch(CakeRequest, CakeResponse)

Endret av dahuff
Lenke til kommentar

Ergo, det gir ikke mening for akseptable jenter å gå online. Og om de lager en profil, så vil de finne seg en mann rimelig fort, fordi de har så mange muligheter. Det betyr at det finnes nesten ikke akseptable jenter for langvarig forhold på internettdating. De som blir igjen er kvinner med altfor høye krav, kvinner med seriøse problemer og kvinner som ingen menn vil ha.

 

Jeg er enig i veldig, veldig mye av det du sier. Gode poenger! Creds.

 

Men det er viktig å presisere at når nettdating er såpass stort som det er generaliserer du ulovlig mye. Sist jeg leste en artikkel om det var det slik at 60% av alle faste kjæresteforhold i 2012 ble startet gjennom sukker.no. Det er jo et visst utvalg bak statistikken, og tallene kan sikkert være for høye. Jeg tviler derimot ikke på at særlig store deler av Oslos unge voksne driver med nettdating. Byen er i hvert fall full av creeps. Innvandrere som tar klyper jentene på rumpa, sleske vestkantpapegøyer med tilsynelatende for mye penger, og jenter som er så rå at en skulle tro de hadde hjerter av stein. Klart det frister med nettdating i et slikt kynisk samfunn. Enhver som leter etter lykken og kjærligheten på byen vet at det er et tapt prosjekt. I tillegg vil det kanskje være slik at ikke alle har et voldsomt sosialt nettverk å lene seg på? Jeg kjenner mange, mange, meget attraktive jenter med høy utdannelse som sitter hjemme i helgen. De tar seg kanskje et glass vin hos noen venninner. Det er helt klassisk. De forblir fullstendig sosialt isolert i sin egen mikro-vennekrets. For slike jenter er nettdating gull.

 

Du har helt rett i at mange på nettdating sikkert er helt høl i hodet. Men når det såpass stort utvalg av mennesker blir det for dumt å si at det er slik, uansett. Jeg tror man finner hederlige unntak så vel som akutte bevis på creeps, playere, geeks, harry tards, damaged goods, psycho bitches, ufattelige kjerringer, golddiggers, goodietwoshoes, tøser, partygirls, og alt annet imellom. Jeg har flere kamerater som driver med nettdating med tilsynelatende relativt ålreit output. Jeg har dog også venner som har holdt på med nettdating og aldri fått det til å fungere. Der noen karer hanker inn titalls forhold på bare noen måneder, er det andre karer som rett og slett ikke får respons.

 

Jeg tror man må tenke seg at nettdating ikke er noen generell løsning. De som får det til å fungere får også livet ellers til å fungere. Får man seg dame i det virkelige livet får man seg også dame over nettet. De geeksene som ikke tør å snakke med en dame kan dog lure seg selv til å få kontakt over nettet, noe de aldri ville turt ellers. Jeg er dog helt enig i at det er overvekt av menn på nettdating, slik tallene dine viser til. Menn som ikke får til damestyret ellers i livet bør være veldig forsiktige med å tro at onlinedating er noen løsning i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jepp, nå følte jeg meg så mye bedre. Eller ikke. Fair points thought.

 

Haha, sorry mann! :D Sannheten gjør kanskje litt vondt. Men ikke fortvil. Det er så mye håp at du aner ikke. Her kommer et par råd som hjelper, iallfall hvis du bor i Oslo eller Bergen. Hvis jeg var deg hadde jeg gjort følgende:

 

1) Har du en sosial hobby? Noe du kunne tenke deg å begynne med? (Ikke-sosial hobby vil f.eks være dataspill eller sløyd.) Hva med fjellklatring? Det arrangeres camps, turneringer, konkurranser og generelle get-togethers gjennom ulike foreninger som turistforeningen, Klatreforeningen, etc. Dette er et naturlig eksempel fordi jeg selv holder på med dette. Jeg traff ikke kjæresten min nøyaktig gjennom dette, men det ble senere et hyggelig sosialt hjelpemiddel for at vi kunne tilbringe tid sammen før vi ble kjærester. Tenk litt på det.

 

2) Jobb litt med klesstilen. Bruk litt ressurser på å passe inn i settingen. Skal du på fjelltur så møter du opp med ålreit utstyr. Jeg er sånn måtelig interessert i klær, men jeg liker effekten av dressklær og halvformell mote ala Ralph Lauren, Gant, etc. Smell på en lyseblå skjorte og en slimfit navy dressjakke, et par Sebago seilsko og et par bankers beige chinos. Dette er en internasjonal standard som fungerer like gode i Oslo som i Dubai. Jentene elsker det. Hvorfor skulle de ikke? Alle andre gutter går i klær fra Jack&Jones og ser ut som mammaen deres har kjøpt klær på salg. Tro meg: Det har en effekt. En ser både mer voksen ut og bedre skodd, bokstavelig talt, enn resten av sauene.

 

3) Fiks en sveis som passer hodet ditt og tenk litt på skjegg vs ikke-skjegg. Ta det som passer anledningen.

 

4) Nyt livet.

 

Damene kommer! Du trenger bare riktig verktøy å jobbe med. Ta dog rådene mine med en klype salt. Det er basert på mitt eget sosiale nettverk som i stor grad består av mennesker fra Oslos beste vestkant. Det kan tenkes at klesveien min er en hindring om en bor i Groruddalen eller i de dype skoger av Trondheim. Hvis det er settingen din ville du antakeligvis vært bedre stilt om du speilet den lokale moten. Men igjen, jentene ser ut til å digge det, samme hvor de kommer fra. Dette faktum blir bevist gang på gang blant kameratene mine. Alle jentene elsker vestkanten, merkelig nok. Selv de som sier de ikke liker det. ;) En digresjon.

 

Uansett, du er singel, du er ung. Om 30 år vil du ser ut som en punktert badeball i forhold til hvordan du ser ut akkurat nå. Du er på høyden! Nyt det. Kroppen er plastisk. Er det noe du er misfornøyd med? Fiskeboller på armene? Det kan forandres på 3-4 måneder i et treningsstudio. Det er rimelig kort tid. Bruk mulighetene! Carpe diem! Du lever bare en gang. Det er i det hele tatt en mikroskopisk sjanse for at akkurat du ble født. Dessuten, ikke tro at jentene er så uoppnåelige. De er ikke det. Egentlig er det vanvittig lett. Så lett at du skulle ikke tro det. Du må bare time det riktig, være på riktig sted til riktig tid. Tenk på damer og kjærlighet som logistikk og statistikk fremfor noen gudegitt gave.

 

large_863500ae-cb3a-4ce9-a956-f8419554bd78.jpeg

 

Se slik ut. Det handler om riktig verktøy for jobben. ;)

Endret av Arcturus2
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei, du har faktisk veldig gode og konkrete tips her! Takk. Jeg liker oppnåelige steg.

 

Jeg la om kostholdet i fjor, og startet å trene regelmessig i år. Ikke helsestudiotrening, men en litt mer sosial variant. Jogger i tillegg. Merker at magen har krympet inn. Har fått positive tilbakemeldinger fra ei venninne om at jeg ser mye bedre ut. Hun spurte om jeg hadde tatt sol, men jeg har nok bare fått fram min naturlig hudfarge fordi jeg er mer aktiv. Klesstilen kan jeg gjøre noe med. Selv om jeg ikke kler meg pjuskete så har jeg ikke brukt mye penger på klær for å si det sånn. Jeg tror det vil hjelpe meg om jeg finner rom til en ekstra hobby som er mer sosial og ikke bare trening. Jeg er ikke så flink med småtalk med folk jeg bare tilfeldigvis støter borti. Det er alle de små tingene..

 

Har fått litt bedre respons på match etter jeg endret på profilbildene. Kan være tilfeldig, men det er da noe det også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...