Gå til innhold

Lav innhastighet, rask uthastighet..


Anbefalte innlegg

Sender dette spørsmålet her fra en venninde som har flyttet inn i en leilighet som det er bredbånd fra Loqal i. Hun flyttet dit i desember og oppdaget at internetten fremdeles virket etter forrige leietaker. Jeg har stusset lenge på at hastigheten var så treg, men har ikke tenkt så mye over dette. Vi kan ikke ta kontakt med Loqal, da hun sikkert må bynne å betale om dem finner ut av det :p

Uansett jeg sjekket netthastigheten hennes sist jeg var der og følgende resultat kom opp:

 

Nedlasting: 1.03

Opplasting: 22.47

 

Så her er det noe som er riv ruskende galt.. Er det noen måte å finne ut av dette og bytte om noe slik at nedlastingen blir 22 Mb istedet for 1Mb?

 

Litt irritabelt dette da, og ja, jeg har testet dette på forskjellige dager og tidspunkt, så dette stemmer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være noe feil med telefonen din, eller med hadsigtesthets-applikasjonen din?

Har du diskutert dette med venninde din?

Er ikke feil med telefon eller applikasjonen. Har prøvd den som sagt flere ganger på forskjellige tidspunkt og dager. Hun er ikke så inne på teknbikk, men hun forsto at noe er galt da..

Lenke til kommentar

Ingen som har peiling på hva som er galt? Sjekket sist i dag med både appen på telefonen og nettfart.no med samme resultat. Og Loqal hadde i følge dem selv ikke noe bredbånd på denne adressen. Koden fant vi bak modemet, men siden vi ikke kjenner til tidligere leietaker, så er det vanskelig å finne ut av dette. Men meget merkelig at ingen andre i borettslaget har stusset på dette om det er likt over alt da.

Lenke til kommentar

Blir vanskelig å svare på spørsmålet siden du ikke har så mye informasjon i denne saken.

 

Dersom det er tekniske problemer som er skyld i det, vil det mest sannsynlig være dårlig kontakt i en eller annen overgang eller skade på kabel noe sted. Jeg har sett lignende problemer når det er brukt defekte kabler (mellom ruter og uttak), eller skade på kabel i sentral/fordeler.

 

Det kan også tenkes at hastigheten er slik fordi den er satt slik av leverandøren i switch/DSLAM.

 

Tror ikke du kommer å lang vei her uten hjelp fra leverandøren.

Lenke til kommentar

Dette skulle ikke tilfeldigvis være et borettslag/sameie el.l. som har grunnpakke fra Loqal inkludert i fellesutgifter? Er ikke alltid mekanismene som skal begrense båndbredde rekker å slå inn på en kort test. Jeg har selv målt 50-60-70Mbps opphastighet, målt med speedtest.net. Hvis jeg laster linjen over tid får jeg ganske nøyaktig 10Mbps som jeg skal ha.

 

Dette er målt på fiber fra Loqal. Jeg har 1Mbps begge veier i grunnpakke som jeg så har oppgradert til 90/10.

Endret av oyoygard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...