Gå til innhold

Uvitende nettspillere i Bitcoin-skandale


Anbefalte innlegg

Og hvordan bruker vi våres egen PC til å lage Bitcoins til oss selv? :)
Jeg har 2 stk 7970 som er overklokket til 1200 core.over en tid på ca 2 uker har jeg skaffet meg hele 0.5 bitcoins. ca 50-60 dollar.Og såkalt GPU mining kommer bare til å bli mindre og mindre lønnsomt fremover, da det er ny teknologi som tar over.

 

Vi snakker om EKSTREM datakraft her, ikke at en hvem som helst windows-PC som kan gjøre deg rik på bitcoins.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bitcoins går rett i strupen på sentral pengeutstedelse (altså sentralbanker). Da sier det seg selv at den erter på seg svært mektige krefter. Kriger har blitt satt i gang for langt mindre.

 

Får se hva slags lovgivning som kommer til å bli sneket gjennom for å strupe desentraliserte pengeenheter og om pengemakten finner en måte å stoppe det på. Jeg håper ihvertfall den ånden er ute av lampen nå. Vekslingsstedene er under angrep allerede. Bankene nekter rett og slett å ha noe å gjøre med de. Da sliter man når man ikke kan ta imot eller behandle betalinger i "statspenger". Bankene kan desverre velge hvem de vil gjøre forretninger med.

 

Det vil også komme mye mer svartmaling av Bitcoins. Det er usikkert (Folk flest gidder ikke å lese seg opp på hvordan dette fungerer og da fungerer det slik nyhetene hentyder til at det gjør.), kriminelle bruker det, BARN kjøper NARKOTIKA med de, etc etc.

 

Uansett om Bitcoins blir tatt kverken på så er det bevist at det går ann å ha en desentralisert valuta uten noen som kontrollerer den. Og det endrer eldgamle måter å sentralisere makt og kontrollere folk på. Penger er bare et verktøy, akkuratt som en hammer. Penger er verken Gud eller en naturlov, det er bare en oppfinnelse, et verktøy for å gjøre handel og utveksling av tjenester enklere. Hva skjer når mange nok folk begynner å innse at de kan lage egne og minst like gode hammere som de fra den offisielle statsgodkjente Sentralhammerfabrikken?

Endret av BlueShroom
Lenke til kommentar

Skal ikke sier at jeg har mye peiling på slik, men har no hørt og lest mye forskjellig. Er vist bare å se på hvor ekstrem ujevn penger og makt er fordelt i verden og hvordan det bli/ble slikk, så er ikke det så mye konspirasjon lenger.

Endret av norgi
Lenke til kommentar

Her har vi en konspirasjons-gærning i tillegg ja..dette blir nok bra.

Så du reptilianere og Bigfoot i innlegget mitt? I så fall burde du kutte ned på hva enn du tar. Jeg skrev om noe så tørt som banker og valuta. At penger og makt går hånd i hånd er vel en ganske så opplest og vedtatt sannhet, hva er egentlig så "far out" med det?

 

Du trenger virkelig å kutte ned på dosene med Nyhetsspeilet og Alex Jonas, du ser konspirasjonsteoretikere ved høylys dag.

 

Lenke til kommentar

For de som er interessert i å starte mining anbefales AMD skjermkort (nvidia er ubrukelige til dette og vil kreve mer i strømregninga en fortjeneste...).

Bitcoin er meningsløst å mine med GPU i dag pga det store omfanget av fpga/asic utstyr. Men om man sjekker ut scrypt baserte digitalmynter som litecoin/feathercoin/novacoin så kan man tjene penger.

Jeg har høstet inn ca 28000,- på 2mnder...

farmen består av. 4x5870,2x5830,2x6970,3x6870,3x7850,3x7970. Total investering er ca 30000,- Så jeg har snart tjent inn igjen alle kortene inkl 3 hovedkort/cpu/minne og 3x strømforsyninger til 2k stk.... Ikke verst å sitte igjen på slutten av dagen med mye gratis utstyr =) tips. bruk bruskasse til kabinett... 17kr og får plass til 6 skjermkort på ett hk...

Lenke til kommentar

Det var en av de får lønnsomme eksempler jeg har sett av mining ^^. Det blir jo nesten litt fristende da. Men selv om strøm er gratis tror jeg at en eller annen i administrasjon på boliganlegget vil legge merke til den type strømforbruk ^^

Lenke til kommentar

Det var en av de får lønnsomme eksempler jeg har sett av mining ^^. Det blir jo nesten litt fristende da. Men selv om strøm er gratis tror jeg at en eller annen i administrasjon på boliganlegget vil legge merke til den type strømforbruk ^^

 

Det kan regnes som underslag å bruke jobbens utstyr til slikt.

 

Det stemmer. Bitcoin er en desentralisert anonym valutta. Men den går ikke i stupen på hverken (den alminnelige) banknæringen eller finansnæringen.

 

Tilførselen av bitcoins blir styrt av en konvergerende funksjon. Dette innebærer at mens verden går over til denne valuttaen vil 99.9% av pengene eies av en liten gruppe individer.

I motestning til...?

Lenke til kommentar

Bitcoin er en desentralisert anonym valuta.

Bitcoin er desentralisert men ikke anonym. Hele transaskjonshistorikken er tilgjengelig i blockchain, utfordringen er å knytte disse bitcoin-adressene til faktiske personer. Folk kan spore IPer, så det er vanskelig å gjøre ting "anonymt" uten et stort antall VPN, som igjen koster penger. Vekslingssteder som Mt.Gox kan i tillegg koble mange av disse adressene til faktiske identiteter, og kan basert på historikken i nettverket finne ut hvor mye den enkelte har i Bitcoin på samme "konto".
Lenke til kommentar

Bitcoin er desentralisert men ikke anonym. Hele transaskjonshistorikken er tilgjengelig i blockchain, utfordringen er å knytte disse bitcoin-adressene til faktiske personer. Folk kan spore IPer, så det er vanskelig å gjøre ting "anonymt" uten et stort antall VPN, som igjen koster penger. Vekslingssteder som Mt.Gox kan i tillegg koble mange av disse adressene til faktiske identiteter, og kan basert på historikken i nettverket finne ut hvor mye den enkelte har i Bitcoin på samme "konto".

 

Om du bruker TOR hver gang du håndterer bitcoin kontoene dine så gjør du det svært vanskelig å finne IP adressen din. Det fintes også tjenester som bytter ut bitcoinsa dine mot nye mynter. Sender dem inn fra en konto og får nye tilbake på en annen, minus litt i betling. Aner ikke om disse tjenestene er til å stole på. Enn burde også ha mange kontoer/lommebøker og bytte ut med jevne mellomrom. Om enn orker å stresse med alt det der så blir enn vel rimelig anonym.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...