Gå til innhold

? Windows 8 har kommet for å bli


Anbefalte innlegg

kan du da forklare meg hvorfor det er så mange som nettopp misliker Modern UI stilen med berunnelse i at den er tungvindt å bruke ?

( jeg snakker om startmeny og alt som høre med for starte programmer fra denne menyen )

 

og igjen om et system er raskere på papiret så vil det i praksis ikke være det hvis "navigeringen" er ræva

 

Enkelt og greit fordi det finnes så utrolige mange elger som faktisk uten å prøve ut Windows 8 har en forutinntatt mening om det og som på død og liv ikke greier å forstå det andre prøver å forstå det brukerne faktisk kommer med tilbakemelding om.

 

Modern UI er ikke tungvindt å bruke , om man har 100 vis av programmer så vil det kreve (noe også windows 7 gjorde ) at man organiserer programmene man bruker mest noe , men Oset er såpass fleksibelt at man har minst 3 - 4 måter å gjøre dette på :

 

1 : Modern UI flis.

2 : Desktop Snarvei

3 : Klistret på oppgavelinjen

4 : Via Cmd

5 : Direkte via en batch fil ( her kan man være kreative!).

6 : Via menyen som dukker opp ved høyreklikk.

 

Jeg håper virkelig du snart kan begynne å komme med litt konstruktive poster her Elgen fordi det er nitrist det du kommer meg og viser at du ikke har god nok kunnskap om Windows 8 uavhengig av hvor mye vi andre brukere av Oset prøver å forklare deg. Det ser rett og slett ut som du ikke har vilje til å ta til deg at det finnes en god del fornøyde brukere av oset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Jeg mener" er ikke et valid argument. Mulig det finnes maskinvarekombinasjoner der Win7 presterer bedre enn Win8i gitte scenarioer, men da er det i tilfelle et problem relatert til drivere, ikke et problem med OS-et.

 

Hvor har du det fra at MS planlegger å senke ytelsen i 8.1, og hva er det de skal senke ytelsen på? (Regner med at det er 8.1 du snakker om.)

med "Jeg mener" så mener jeg hva jeg prøvde å forklare i min første komentar -.-
Lenke til kommentar

Enkelt og greit fordi det finnes så utrolige mange elger som faktisk uten å prøve ut Windows 8 har en forutinntatt mening om det og som på død og liv ikke greier å forstå det andre prøver å forstå det brukerne faktisk kommer med tilbakemelding om.

 

Modern UI er ikke tungvindt å bruke , om man har 100 vis av programmer så vil det kreve (noe også windows 7 gjorde ) at man organiserer programmene man bruker mest noe , men Oset er såpass fleksibelt at man har minst 3 - 4 måter å gjøre dette på :

 

1 : Modern UI flis.

2 : Desktop Snarvei

3 : Klistret på oppgavelinjen

4 : Via Cmd

5 : Direkte via en batch fil ( her kan man være kreative!).

6 : Via menyen som dukker opp ved høyreklikk.

 

Jeg håper virkelig du snart kan begynne å komme med litt konstruktive poster her Elgen fordi det er nitrist det du kommer meg og viser at du ikke har god nok kunnskap om Windows 8 uavhengig av hvor mye vi andre brukere av Oset prøver å forklare deg. Det ser rett og slett ut som du ikke har vilje til å ta til deg at det finnes en god del fornøyde brukere av oset.

 

Det er startmenyen det dreier seg om

Nå kan det høres som det er 2 forskjellige startskjermer , en for metro og en for desktop

 

Det dere har påstått er det bare en og det tror jeg mest på

og den bruker den nye metro stilen

 

Så påståes det at det er så mye bedre å bruke oppgavelinjen i windows8 i forhold til W7 fordi man kan plassere

hurtigvalg der . hvordan kan det bli bedre når man nettopp kan gjøre det samme også i windows7 ?

Det forstår jeg ikke

 

Mange gager høres det nesten ut som man ikke skal få lov til bruke startmenyen som en startmeny , uten vilkår

 

jeg har også ender spørmål her men det skal jeg vente med

 

For meg kan det høres ut som flere , inkludert deg , ikke helt aksepterer at alt for mange ikke liker metro fordi man har jo desktop og kan plassere alle programmene man bruker der

 

Da har man glemt at man også bør ha desktoppen ( skrivebordet ) ryddig noe det ikke blir hvis man har alt for mange ikoner der .

 

Her virker det som du har gått i forsvar av windows8 for enhver pris

Det du glemmer er at mange strengt tatt ikke ønsker seg noe nytt system , bare at window7 hadde fått noen flere muligheter

Det trodde man at man fikke med windows8. hvorvidt det stemmer er det delte meninger om

 

Siden en liste som kan scrolles trinnløst i enhver retting vil være å foretrekk når man skal bla seg frem til riktig program ( å argumentere for at man ikke trenger å gjøre det er irrelevant i denne sammenhengen) hvorfor skal man da bla side for side ( som man blår i en bok) for å starte ett program

( ingen har fortalt meng at man kan ha det trinnløst)

 

ingen av dere har heller fortalt meg hvorfor man ikke finner forklaringer på hvordan man skal bruke windows8 hvis man skal jobbe som i windows7 ?

 

Hadde jeg hatt muligheter til kunne låne en pc med windows8 så kunne jeg tenke meg å prøve

men den muligheten er sterkt begrenset

 

Nå der spør hvorfor jeg ikke prøver det ut på min pc så er det nettopp fordi windows7 var vanskelig nok til få installert og det vil jeg ikke rote mere til

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På tide at du leser Windows 8 for dummies Elgen.

 

1 : Kan ikke huske at jeg har påstått at oppgavelinjen i Windows 8 er bedre enn 7, de er omtrent det samme men selvsagt uten Start knappen. Du har fortsatt den samme fleksibiliteten som i W7 i forhold til å pinne programmer eller hvor du ønsker å ha oppgavelinjen.

 

Jeg regner med du kjenner til at du kan la oppgavelinjen ta opp nesten halve skjermen og du har muligheten til å skjule den automatisk (dukker opp ved å bruke musen i området den er) , du kan også bruke små knapper på oppgavelinjen.

 

Om man bruker 1980x1020 i skjermoppløsning :

 

*Grovt regnet så får man plass til mellom 25 x 5 til 28 x 7 Snarveier hvis man bruker store ikoner.

*Grovt regnet så får man plass til mellom 30 - 40 x 10 Snarveier om man bruker små ikoner.

 

Man kan altså få plass til alt fra 125 til 196 unike snarveier om man bruker store ikoner og en plass mellom 300 til 400 unike snarveier om man bruker små ikoner , og dette på "taskbaren" som man har i både Windows 7 og 8.

 

Så har man jo selvsagt Jumplists i både W7 / W8 som viser snarveier til feks de siste besøkte websidene i Internet Explorer / Firefox / Chrome eller siste brukte dokumenter i Office når man høyreklikker på ikonet i taskbaren.

 

Denne funksjonaliteten finnes i W7 / W8 og muliggjør at man kan personalisere Oset til å fungere kjapt og effektivt om man i det hele tatt gidder å "pinne" et par programmer der , men selvsagt de fleste brukerne hopper jo sporenstreks over det hele og forventer heller at dette er gjort automatisk for dem via Start menyen.

 

Uansett så forstår jeg at mange brukere savner Start menye, noe de skal få lov til. Generelt dog ser jeg at svært mange brukere ikke er helt klar over alle mulighetene man allerede har i Windows 7 og 8 for å tilpasse Desktop for å gjøre hverdagen lettere.

 

Du har selvsagt rett i at det lønner seg å ha et ryddig skrivebord , men det er heller ikke unormalt å ha det man jobber med der , så får man rydde opp med jevne mellomrom og sørge for at man kan fortsette med å jobbe effektivt.

 

Jeg har absolutt ikke et problem med at en del brukere rett og slett ikke kan fordra Windows 8 , overgangen har kanskje skjedd litt fort og mitt inntrykk er at en del funksjonalitet langtifra er finpusset og at valgalternativene / konfigurasjonsmulighetene er for dårlige i forhold til endringene som er gjort i Oset.

 

Jeg har dog et problem med alle brukerne som på død og liv synger det samme mantraet om og om igjen som for eksempel at annenhver versjon av Windows er dritt uten å ha prøvd ut Osene selv.

 

De som ikke ønsker seg noe nytt og sitter på Windows 7 er ikke tvunget til å oppgradere , selvsagt man kan risikere om noen år å sitte i samme posisjon som brukerne av XP nå sitter, men dette er et valg man selv tar. Eventuelt kan man velge å koble maskinen fra Internett og slipper dermed 99% av alle trusler så lenge man ikke bruker noe ny programvare som ikke er sjekket for virus / malware.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke huske at jeg har påstått at oppgavelinjen i Windows 8 er bedre enn 7, de er omtrent det samme men selvsagt uten Start knappen. Du har fortsatt den samme fleksibiliteten som i W7 i forhold til å pinne programmer eller hvor du ønsker å ha oppgavelinjen.

Nå kan jeg ikke påstå at med sikkerhet at det var akkurat deg , så jeg får unnskylde deg på det , men det ble nå mere eller mindre påstått et sted.

 

Det jeg har sett gjennom tiden når det dukker opp nye utgaver av Windows er at man fremhever nye muligheter, selv om mange av de nye muligheter også var mulig med tidligere utgaver.

 

Det blir feil i mine øyne å argumenter for at man skal skaffe seg siste versjon når muligheten er akkurat det samme som før.

Det nettopp det som blir gjort når det gjelder windows8

 

et argument ( som jeg nevnt flere ganger ) er at man trenger ikke å ha programmene sine på startmenyen , det er jo bare å plaser dem på desktoppen eller oppgavelinjen.

Det er jo nettopp det som gjør at det blir rottede.

 

Det får det også til å høres ut som om man ikke får lov til å jobbe men mere en noen får programmer

Alle som er lit våken vet jo at hverken "skrivebordet" eller oppgavelinjen duger hvis man bruker noen hundretals programmer over tid og da er det bare startmenyen som duger .

 

Så er det måten dett er organisert på i de nye menyen som jeg reagerer på

 

jeg kan navne at jeg var i kiosken og bladde gjennom en windows8 bok . her tydde det meste på at Windows 8 var akkurat slik jeg har oppfatte det - det jeg reagerer på .på godt og vond

 

bl.a. så virket det som alt fokuset lå på at metro skulle løse alle problemer.

Det er ikke slik det fungerer

 

Slik jeg ser det så virker det som om det er et stadig større press på at man må ta i bruk windows8 , fordi metro fungerer så bra.

Derre har jo sagt selv at det er helt andre ting dere vekt lagger så hva da er poenget hvis forskjellen er liten fra windows7 ?

Lenke til kommentar

Så bra da at du har tatt et steg i riktig retning, nå mangler vi bare at du forstår litt av det vi skriver.

Har man 100 talls med programmer ( Noe jeg tviler en gjennomsnittlig bruker har ) så er trolig det mest effektive å søke dem opp direkte (søkefunksjonen i W7 eller W8 ).

 

Det er forskjell på måten man jobber på I Windows 8 , for meg fremstår det som et langt mer moderne Os med mange muligheter, det har selvsagt sine svakheter men de er ikke Modern eller fjerningen av Start knappen.

 

Påstanden din om at man ikke får lov til å jobbe med mer en kun et par programmer er vås og er igjen basert på din kunnskap om Oset, I desktop modus er du like mye begrenset som i Windows 7.

 

Nye Apper via App store er dog begrenset til 2 åpne vinduer per dags dato, men MS har gjort endringer i kommende Blue som tilsier at denne begrensningen vil bli fikset.

 

Argumentasjonen din holder ikke lenger Vann Elgen og jeg ser at du gang på gang både gjentar deg selv og kommer med helt idiotiske påstander. Det er tross alt opp til sluttbrukeren å finne en komfortabel måte å jobbe på , om han velger å pinne 50 - 200 Apps på oppgavelinjen eller at Desktopen hans ser helt forferdelig ut blir helt opp til vedkommende.

Er jo tross alt en grunn til at det har kommet "multi-desktop" funksjonalitet med driveren til skjermkortprodusenter eller at man kan få det til direkte i Windows på andre måter.

 

Til syvende og sist er det helt opp til sluttbrukeren hvordan man mest effektivt jobber med datamaskinen , min personlige kombinasjon er noe bruk av Modern Ui , masse bruk av desktop og oppgavelinjen for å holde det ryddig og lett tilgjengelig.

 

Nei, jeg føler i det minste at jeg får til å jobbe like effektivt med Windows 8 som med 7 nå som jeg forstår hvordan Oset kan brukes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

her har du nok misforstått det jeg vil frem til.

 

1. Det er argumentert for at man må snarest mulig oppgrader til W8 mens i virkelig heten er ikke forskjellen så stor hvis man da ser bort fra hvordan startmenyen presenter valgene .

 

kan du virkelig bekrefte at at man kan scrolle trinnløs gjennom alle valgene der ?

 

2: du snakker om multidesktopp . nå finnes det flere varianter av dette

og alle andre en det som kommer med w8 er mere fleksibel for desktop bruk

 

jeg har muligheten til velge opptil 8 eller ni gjennom hydrovision ( et program fra amd/ATI) .

det påvirker heller ikke startmenyen med for store ikoner

Det er ikke slik som i w8 at den ene desktoppen finner det for godt til dukke opp etter av deg selv hvis man klikker på feil plass

 

 

siden jeg er mist interessert i hvilke justering-muligheter man har i w8 så har jeg liten lyst til å kødde til de pcene som er utstilt i butikken

 

I motsetning til deg så er jeg opptatt av den " ille tuen " som skaper frustrasjon .

her virker det som du vil leve med det selv om det kan virke irriterende

 

På samme måte som om man hadde skaffet seg en ny bil og giringen er ulogisk

Man sier at man venner seg til det

 

Sannheten er at det er ikke alt man venner seg til uansett hvor mye man prøver

 

og da kommer man inn på det at man ikke har så mange valg hvordan man må gjøre tingene

Da kan enkelte ting kreve mere klikking eller flere tasttrykk en før . det var ett av argumentene som ble brukt før

Lenke til kommentar

Om man sammenligner det med en ny bil blir det trolig mer riktig å sammenligne Automat med manuelt gir.

Noen sverger til fleksibiliteten manuelt gir deg mens andre ønsker det enkelt og lett.

 

1 : Ja, man scroller sidelengs med musehjulet , Nedover > til høyre , oppover > til venstre.

Bruker man "Alle Apper" dukker alt man hadde i den gamle Startmenyen opp i Median Ui.

 

2 : Hydravision fungerer på omtrent samme måte i Windows 8, nå har jeg ikke hatt problemer med musepekeren og bytte til annen desktop da jeg enten har det i hotkey eller via høyre musemeny. Så problemstillingen du kommer med er ikke reel.

 

3 : Man kan henge seg opp i mange ting som virker irriterende, Windows 7 sin manglende støtte for visse Video formater, den elendige media playeren , Games for Windows , Internet Explorer osv osv. De fleste brukerne har dog funnet andre programmer som fyller opp "hullet" som Windows 7 har...

 

Jeg sa det vel en gang før, men det er vel på tide å holde det jeg sier , diskusjonen vår er nå over , om noen andre orker å fortsette å forklare deg "alle problemstillingene dine" så er det godt og vell, men jeg gidder ikke noe mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1: det jeg spurte er om man kan unngå helt dette med "sider" når man skal bla gjennom menyene

Det har du ikke svart på

 

2: Dette er et program laget av ATI og her i grunne lite med Windows i seg selv å gjøre .

jeg tok det med som et alternativ til metro , selv om det da ligger der mere som et program,- for å ha noe å sammenligne med

Hvorfor du drar inn problemer med musepekeren vet jeg ikke , for det er ikke noe jeg har nevnt

 

3: De såkalte problemene du nevner for w7 har jeg ikke merket noe av , men jeg vet heller ikke helt hva du sikter til

 

Nå er det heller ingen selvfølge at du skal svare meg hver gang

Da blir fokuset for ensporet og man får ikke sett saken fra flere vinkler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...