Gå til innhold

Innkjøp av min første gamer-pc | Budsjett: +/- 9000


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg tenker å gå til innkjøp av min aller første stasjonære pc. Den skal brukes til spilling av spill som DayZ, BF4(når det kommer) osv. Jeg trenger full pakke, altså selve maskinen, skjerm, tastatur og mus. Har ambisjoner om å muligens kunne kjøre spill som de nevnte på high(minst). Er nybegynner her så jeg vet ikke om dette er oppnåelig med et budsjett på rundt 9000 kroner, men det håper jeg dere vet. :) Noen som har forslag til et oppsett der jeg får mest mulig for pengene?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel:

 

PC i deler - Intel Core i5-3570K

8GB DDR3 1600MHz, Radeon HD 7950 3GB, Z77-chipset, 120GB SSD

 

Seagate Barracuda® 2TB

SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5"

 

Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler

755/1155/1156/1366/2011, AM2/AM2+/AM3/AM3+/FM1, 600~1600 RPM, 66.3 CFM, 9~31 dBA

 

Er godt kjøp i den prisklassen der, riktignok må du høyere i pris med skjerm, om du vil spille på full HD.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Vil den være like god som en selvbygd pc i samme prisklasse? Den så jo bra ut, og han som har anmeldt den virket fornøyd ihvertfall :)

 

Angående skjerm... har du noen forslag? Har en 50" TV da, men ser for meg at det blir litt stort. :)

Lenke til kommentar

Vel, nå vet jeg ikke hvor mye du vil legge i pris, men som eksempelet over:

 

Asus VE247H

 

Om du vil ha 3d skjerm er nok BenQ XL2420T skjerm veldig god, men da bør du nok ha Asus GeForce GTX 670 2GB DirectCU II så det blir nok mye dyrere i så fall.

 

Eneste på den pakken må være hovedkort sikkert ok om du ikke vil overklokke veldig eller klarer deg med 2 USB3 porter, ellers er det en veldig fin pakke, har ikke sjekke prisguide.no og prisjakt.no men prisen er jo ikke urimlig, men kan jo tenkes cdon.no kommer billigere ut med frakt om du ikke bor i nærheten av en pick up point sted.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

I følge prisguide.no blir prisen på komponentene seperat på litt over 1000 kroner billigere, men legger Komplett ved operativsystem? Isåfall blir det jo noenlunde samme pris.

 

Men på prisguiden må du huske frakt også :) Windows følger ikke med den pakken hos Komplett.

Lenke til kommentar

Vel da trenger vi så fall mere informasjon, vi vet ikke om det er HD ready eller full HD TV, plasma eller LCD/LED.

 

Men siden det er 50" bør du nok sitte litt lengere unna, i spill er nok TV lite responstiv men er ikke sikkert du merker det om du sitter 4-5 meter unna så lett, er jo bare å prøve og se om du vurder å kjøpe en PC skjerm senere.

Lenke til kommentar

Syns denne er ett godt kjøp http://cdon.no/elekt...-_w7hp-20351655 Denne er bedre enn det forslaget til Ace85. Den er bedre bare med ett Gtx 580 kort også. Gtx 580 ligger jamt med 7870 http://www.anandtech...duct/548?vs=517

Greit at det ikke er ferskeste grafikk kortet, men her får du mere ytelse for pengene. Her har du også muligheten til å selge det ene 580 kortet for rundt 1000kr og eventuelt legge dette i skjerm eller noe annet.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...