Gå til innhold

Hvordan formatere???

8-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Jeg har satt sammen en ny pc, men så ligger det winxp inne på disken. jeg kommer ikke inn i windows, hvordan kan jeg formatere da??? takker for alle svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

> Start opp pc'en.

>Sett i WinXP cd

>Restart

Hvis du har boot from cd enabled i bios, vil du få en melding som heter -

"Press any key to boot from cd-rom" eller lignende.

>Trykk på en tast

Deretter følger du instruksjonene på skjermen :yes:

Skrevet

Men hvis jeg gjør det da skrur pcen seg av etter en stund, jeg kommer gjennom en blåskjerm hvor det blir lastet opp mange drivere. men jeg må kunne fjerne den winxp versjonen som er der fra før. hvordan kan jeg gjøre dette???

Skrevet

jeg har en win98 oppstarts diskett, men jeg kan ikke bruke denne til å formatere med fordi den ikke finner ntfs partisjonen, men vil en winme oppstarts diskett fungere?

Skrevet

Hvis du bruker diskett så vil det si at du er i DOS, og dermed finner den ikke NTFS partisjonen. Du kan bruke fdisk og fjerne den partisjonen, og så lage nye.

Men hvorfor i all verden skal du gjøre det så tungvindt? Du har jo fått helt greie instruksjoner på hvordan det bør gjøres med XP CD.

Skrevet

Men jeg har jo også sagt at ett eller annet går galt da, og pcen skrur seg av. derfor må jeg bruke diskett.

Skrevet

jeg anbefaler også NTFS da dette skal være sikkrere, i det siste har jeg bare brukt NTFS på mine Primær partisjoner, vet ikke helt hvorfor, men det blir no bare sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...