Gå til innhold

Her speeddater IT-bransjen de beste studentene


Anbefalte innlegg

Karakterer er én ting. Det gjenspeiler ikke nødvendigvis hvor flink man er til å utvikle det produktet IT-selskapet ønsker, selv om det naturligvis har en sammenheng. Har for eksempel opparbeidet meg en generell god kunnskap i Ruby og kan mye PHP og databaseteori - selv om jeg tar P-matte på videregående (i 2. klasse) og har en 2/3-er. Jeg klarer fortsatt å tenke "ingeniously" og løse funksjoner på forskjellige måter. Håper ikke karakterene mine vil være et problem for min fremtid, selv om jeg uten tvil har mye å lære på matte-delen.

 

Vel karakterene dine stopper deg nok ikke, men at du ikke har mer enn P-matte stopper deg nok raskt ved inngangsdøren til IT-bransjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal gjøre noe mer enn å skrive litt PHP og lage noen GUI-grensesnitt i Visual Basic til å spore morderen sin IP-addresse, så ser du fort at matte blir en sterk nødvendighet.

 

Jeg er heller ikke noe flink i matte, men jeg jobber med min matte, så om du ligger dårlig an i matematikken din så er det sterkt anbefalt at du gjør noe med det.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Om du skal gjøre noe mer enn å skrive litt PHP og lage noen GUI-grensesnitt i Visual Basic til å spore morderen sin IP-addresse, så ser du fort at matte blir en sterk nødvendighet.

 

Jeg er heller ikke noe flink i matte, men jeg jobber med min matte, så om du ligger dårlig an i matematikken din så er det sterkt anbefalt at du gjør noe med det.

 

Virker som den vare rettet til meg, så jeg svarer.

 

Skjønner at jeg vil ha behov for matte og det er noe jeg skal jobbe med.

 

Likevel kan jeg etter 5 år utrede hva jeg vil, hvordan jeg vil i PHP uten problemer med matte og det tror jeg har noe med hvor fort jeg tar til meg informasjon. Jeg kan ikke hele PHP-biblioteket, men når jeg leser meg opp finner jeg fort ut hva jeg må gjøre for å finne en løsning.

Endret av winter2012
Lenke til kommentar
Om du skal gjøre noe mer enn å skrive litt PHP og lage noen GUI-grensesnitt i Visual Basic til å spore morderen sin IP-addresse, så ser du fort at matte blir en sterk nødvendighet.Jeg er heller ikke noe flink i matte, men jeg jobber med min matte, så om du ligger dårlig an i matematikken din så er det sterkt anbefalt at du gjør noe med det.
Virker som den vare rettet til meg, så jeg svarer.Skjønner at jeg vil ha behov for matte og det er noe jeg skal jobbe med.Likevel kan jeg etter 5 år utrede hva jeg vil, hvordan jeg vil i PHP uten problemer med matte og det tror jeg har noe med hvor fort jeg tar til meg informasjon. Jeg kan ikke hele PHP-biblioteket, men når jeg leser meg opp finner jeg fort ut hva jeg må gjøre for å finne en løsning.

 

Dette kan ha å gjøre med at dokumentasjonen til PHP er nokså godt tilgjengelig og det er masse kilder for å finne hjelp.

 

Går det mest i procedural programming eller OOP?

 

Når det kommer til for eksempel universitetet, for å komme inn tror jeg du trenger minst 4 i snitt. Hadde ca. 50 poeng selv. Du vil trenge mer enn bare P matte, du trenger en 4-er eller bedre i R1, eller bestått R2 (mye vanskeligere og på en måtte tetter en del hull R1 skaper). Hvis du er flink på OOP i PHP så tror jeg du vil få en fin start når det gjelder programmeringen i Java. Er litt mer matte der også. Bare å sette seg inn i matriseoperasjoner, likningssystemer, vektorer og differensialligninger (selvfølgelig også derivasjon og integrasjon, men dette bør du kunne fra R1(kanskje ikke så mye)/R2). Det er også en del logikk. Dette er som sagt bare første halve året.

 

Ja, med andre ord, jobb med matten, og sett deg inn i OOP hvis du ikke er god på dette enda. Prøv også å løs en del problemer av alle slags type sorter.

Lenke til kommentar

Ush, java, for ett søppelspråk :/

Er Java egentlig et så stort søppelspråk? Det har sine bruksområder hvor det faktisk er ganske velegnet. Du kan bruke Java istedenfor PHP, hvor Java skal være det bedre alternative. Du trenger jo ikke å bruke det, blir nok brukt fordi det er lett å lære OOP med det. Spørs litt nøyaktig hvilken linje en har tenkt å gå på, noen tar bare Python i første omgang istedenfor.

Lenke til kommentar

Er Java egentlig et så stort søppelspråk? Det har sine bruksområder hvor det faktisk er ganske velegnet. Du kan bruke Java istedenfor PHP, hvor Java skal være det bedre alternative. Du trenger jo ikke å bruke det, blir nok brukt fordi det er lett å lære OOP med det. Spørs litt nøyaktig hvilken linje en har tenkt å gå på, noen tar bare Python i første omgang istedenfor.

 

Det er sant, men nå tenkte jeg mer på andre ting en java som ett webspråk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...