Gå til innhold

Trenger hjelp til en Rå Gamer-PC


Anbefalte innlegg

Hei trenger hjelp til en rå Gamer-PC til 20-25 000

 

Har en liten ønskeliste hær men er ikke sikker om delene passer bra sammen , eller om jeg kan få til bedre innen prisklassen'

 

2x ASUS GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, with Metro : Last Light

 

ASUS Maximus V Extreme, Socket-1155 E-ATX, Z77, DDR3, 5xG3-PCIe-x16,SLI/CFX,HDMI,DP,WiFi,BT,DLNA,UEFI,Thunderbolt

 

ASUS BW-12B1ST, Blu-Ray Writer SATA, BD-R:12x, BD-R DL: 8x, DVD±R: 8x, Cyberlink BD Suite, 3D support, Retail

 

Cooler Master Eisberg 240L Prestige 775/1150/1155/1156/1366/2011, AM2(+)/AM3(+)/FM1/FM2, 1600 RPM, 60 CFM, 20.5 dBA

 

Intel® Core i7-3820 Processor Socket-LGA2011, Quad Core, 3.6GHz, 10MB, 130W, Boxed, no fan included

 

Cooler Master Silent Pro M2 1000W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Silver, Modular, 3x 6+2pin PCIe, 12x SATA, 5x Molex

 

Corsair DOMINATOR Airflow PRO LED Memory Activity and Temperatur Monitor for CMXAF2

 

 

Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB Kit w/2x8GB XMS3 DHX, CL9-9-9-24, Platinum

 

Corsair SSD Force Series GS 128GB 2.5" SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 560/535MB/s read/write, fast Toggle NAND., Retail

 

Seagate Barracuda® 4TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 5400RPM, 3.5"

 

 

 

 

eller om jeg har glemt noe some jeg sikkert har

 

tenkte at SSD disken ska bare være til Windows

 

Håper på positivt svar :)

Endret av Biowaizard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står kabinett på lista? Kan ikke finne det. Hvis du ikke har er vel kabinetter som Corsair Carbide 650D, Cooler Master Stormtrooper eller lignende å anbefale.

 

680 gir relativt lite ytelse for pengene, du kan heller gå for et enkelt titan kort, som for eksempel dette.

 

Hovedkort og prosessor har ulik sokkel, så de passer ikke.

 

Men ellers ser det greit ut; er ikke sikker på strømforsyninga, har ikke hørt om den. Corsair HX/TX/AX er vel gode strømforsyninger til den riggen du skal sette opp.

Lenke til kommentar

I forhold til handleliste 2 fra Illus finner jeg to ting merkelig.

1: Corsair Dominator 32gb minne? Her er det snakk om en gamer pc - ikke pc til å lage nye animasjonsfilmer. 16gb er mere enn nok og 1000 kroner billigere. Finnes også billigere av andre merker med samme minnefrekvens.

 

2: 4tb hardisk til 2500 kroner?! Galskap! Du får 3tb til under 1000 lappen: http://www.dustinhom...-sata-600-64mb/

 

Ville ellers byttet ut SSD til Samsung sin 840.

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Når det kommer til ny maskinvare i dag har man alt for mye og velge mellom, og spør du 100stk får du mest sannsynlig 90 forskjellige svar :)

Men her er uansett en ganske komplett liste, kun innmat da kabinett og skjermer etc er noe man må føle frem til hva man selv vil ha og det er millioner av valg :)

https://prisguiden.no/liste/138108

 

Her har du noe av de beste bang for buck du får til z77 mobo.

 

Du sitter med UP7 kortet til Gigabyte som er og blir det beste til z77 til en ok pris.

 

CPU er ganske standard valg om du går for z77 så lite og si på denne

Minne er da 16gb med CL8 cache som gir deg mest mulig respons på 1600mhz. Du kan dog gå for

høyere mhz mot lavere cache latency, dette er noe du velger selv. Personlig har jeg de samme brikkene.

 

Skjermkort er jo en evig krig mellom nvidia og amd, men skal sies at 7970 gir deg noe av det bedre bang for buck, beste driverne per idag (dette forandres jo daglig :D ).

Setter kun opp 1 kort da det er utrolig hvor mye dette kortet klarer og føler selv det er like greit og starte med 1. Får du litt for lite FPS i visse spill er det bare plukke opp et nytt ett.

 

SSD og HDD er et hav av diverse, skal sies at både 840 PRO og 3tb RED er noe av det bedre som finnes der ute. Her får du god plass til windows og div spill, og perfekt ytelse på lagring både i plass og hastighet.

 

Mtp vifte kan du jo velge og vrake, både NH-D14 og andre er ypperlige, D14 er da litt stillere en de fleste

 

Når det kommer til PSU har jeg selv prøvd M2 serien, ganske bra, men holder meg fortsatt til Corsair sine serier da disse kommer med sykt bra garanti og ytelse.

Lenke til kommentar

I forhold til handleliste 2 fra Illus finner jeg to ting merkelig.

1: Corsair Dominator 32gb minne? Her er det snakk om en gamer pc - ikke pc til å lage nye animasjonsfilmer. 16gb er mere enn nok og 1000 kroner billigere. Finnes også billigere av andre merker med samme minnefrekvens.

 

2: 4tb hardisk til 2500 kroner?! Galskap! Du får 3tb til under 1000 lappen: http://www.dustinhom...-sata-600-64mb/

 

Ville ellers byttet ut SSD til Samsung sin 840.

 

Som det står i linjen over de to linkene så er det to fine utgangspunkt. Begge er over TS sitt budsjett, men han er smart nok til å justere ned litt på både disker, minne++. Han vil ha en råtass og det er definitivt begge handlelistene. Min handleliste er tunet både for hardcore gaming og tung programutvikling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...