Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"Ny" bil, trenger forslag! Økonomisk, kjøreglede, pålitelig +++


Anbefalte innlegg

Er ute etter å kjøpe meg bruktbil.

 

Bruk og ønsker:

 

Helst komfortabel, må være litt utstyr på den. Cruisekontroll, komfortable seter (trenger ikke være skinn) xenonlys/gode lys hadde absolutt vært en fordel i den mørkere årstid.

 

Den må ikke være undermotorisert. Helst turbodiesel (så lavt forbruk som mulig). Manuell eller aut. gir, samma det.

 

Trenger ikke være så voldsom stor bil, blir for det meste brukt av meg alene eller med kun fruen/en kompis i passasjersetet, men 5 seter skal den vertfall ha.

 

Kjører mye langkjøring i forbindelse med jobb, men kjører også fryktelig mye bil til daglig, gjerne 150-200km i snitt.

 

Har god sans for de 3 store tyske merker, men verditap og vedlikehold blir alt for dyrt etter mine erfaringer. Har altfor ofte blitt skuffet av Bmw og plutselige problemer som bare dukker opp i rekke og rad. Vil ha en bil der sjansen for dette er mye mindre.

 

Pris alt fra 40-150K. At bilen er rimelig å forsikre for en 22 åring med 60% bonus er et pluss. Har prøvd nyere Skoda Fabia (tilsvarer vw polo) med mye utstyr og "komfortseter" med armlene, hadde litt forventninger men etter å ha hatt bilen en helg og prøvd på en liten "langtur" og hverdagsbruk så satt jeg bare med tanken "nei og nei..." - bilen var rett og slett ikke komfortabel nok.

 

Noen tips til en god dieselbil her? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første som slår meg er Volkswagen Passat eller Volkswagen Golf 5. Gjerne 2.0 diesel med 140hk. Ellers er det mye bil for pengene ved å kjøpe en Skoda Octavia, men da blir jo kvalitetsfølelsen hakket under VW.

 

Volvo S40 og V50 ser jo også ut som ålreite biler.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg satset på en Mercedes W211. Har veldig god erfaringer med de i familien. Denne ser ålreit ut: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41033653

Kun oljeskift og div filtre. Dette kan man fint gjøre selv.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg hadde jeg satset på en Mercedes W211. Har veldig god erfaringer med de i familien. Denne ser ålreit ut: http://www.finn.no/f...nnkode=41033653

Kun oljeskift og div filtre. Dette kan man fint gjøre selv.

 

211ene er bra biler å kjøre, men den bilen der ville jeg ikke anbefalt noen.

Det er jo en bil som virkelig skylder utstyr.

 

Den har ikke setevarme, den har ikke el-setet det skrytes av (kun delelektrisk)

Det er virkelig ikke ofte man ser en sånn en med manuell AC og såpass lite utstyr.

 

 

Den bilen er garantert tungsolgt, og jeg tenker man kan få den ned en god del i pris.

 

220CDI før facelift er skikkelig døll å kjøre.. Jeg ville heller forsøkt å finne en nyere en (faceliften kom i 2006 på 2007-modellene)

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...