Gå til innhold

Nettbrett til dama: what to buy?


Slai

Anbefalte innlegg

Hey!

 

Trenger et nettbrett til dama. Hun trenger ikke mye:

 

- Nettleser

- Kunne kobles trådløst mot stasjonærpcn på kontoret så den kan streame film fra den

- Billigst mulig, såklart

 

Trenger en god størrelse på skjermen, men mest av alt er egentlig bra batteritid, siden vi ikke har en ladekontakt så nært sofaen at det ville vært praktisk å ha den plugget inn.

 

Selv hadde jeg digget om det var mulig å koble opp mot TVn via PS3 feks (TVn min tar ikke imot trådløst nett, er en Sony Bravia sak), tenker da mest på spotify og youtube når vi har fest, så jeg slipper bruke den forbannede PS3-kontrolleren for å skrive inn ting.

 

Både Windows 8 (ikke RT) og Android høres greit ut, ikke noe fra Apple.

 

Tja... så... noen forslag =P ?

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nexus 7 har litt liten skjerm, har den ikke? Tenkte sånn rundt 10"+.

 

Pris... Tenker egentlig rundt 2000,-2500,-.

 

Hvordan er Galaxy tab 10.1? Har sjangs for å kjøpe en brukt for 1000,-, men,vet ikke noe om tabs :/

 

edit: glem det, hun,skal ha 1400,- og det blir drøyt for den, tenker jeg.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Nexus 7 har litt liten skjerm, har den ikke? Tenkte sånn rundt 10"+.

 

Pris... Tenker egentlig rundt 2000,-2500,-.

 

Hvordan er Galaxy tab 10.1? Har sjangs for å kjøpe en brukt for 1000,-, men,vet ikke noe om tabs :/

 

edit: glem det, hun,skal ha 1400,- og det blir drøyt for den, tenker jeg.

Vel... Har hørt at GT 10.1 er/blir trege, men Galaxy Note er et kjempebrett! Elsker det, men har bare prøvd i butikk. Nexus 10 er kongen, da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er enig med iFire her.. Nexus 10 er jo absolutt en av de beste..

Hvis du ikke har noe imot litt ventetid, kan du kjøpe en av de kinesiske tabsene..

De har minst like gode specs som Nexus 10 og koster rundt 1000-1500 med frakt..

Kinesiske merker som har veldig veldig god kvalitet: Ramos, Pipo og Cube..

Lykke til med kjøp ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nexus 7 har litt liten skjerm, har den ikke?

Det er en smakssak, så det er vanskelig for de andre av oss å gi et klart svar.

 

Jeg gikk fra 10" android til 7" android (nexus), og savner på ingen måte det "store" skjermen.

Jeg bruker min i hovedsak til surfing, filmer, youtube og litt spill, fungerer utmerket. Akseptabelt batteri og koster knappe 2 tusen.

 

Og for meg som liker å dra "padda" med på tur, så er den overraskende mye "lettere" å dra med seg (passer enda bedre i veskelommer)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konge, da er androidbrett definitivt på lista :) . Takk!

 

Nå gjelder det bare å finne et til en billig penge.

 

crappkid: det høres ganske nice ut! Har du noen erfaring med noen av dem, evt kan anbefale ett brett fra de, eller fraråde fra noen spesielle? Driver og søker opp reviews nå. Er såklart skeptisk til non-brand-names, men er sikkert grunnløst :)

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Jeg vil legge en liten anbefaling mot ACER W510 du får den for rett under 4000,- og har fullverdig Win8..

 

 

Jeg er ganske fornøyd.. har brukt den i ca 2-3 mnd..

den har totalt 18timer batteri tid.. men uten tastaturet er det bare 9 timer..

 

som enkel nettbrett holder det til og se en DVD eller lignende..

det følger med en "overgang" sånn at du har 1 stk USB på nettbrettet (med overgang) og en Normal USB på tastaturet.

 

den har støtte for micro SD.. (som jeg føler den trenger, ettersom den bare har 32 gb hardisk. "kan fås med 64gb")

 

Ytelses: kunne hardisken vært større... og 2 gb ram er litt lite.. men ellers yter den ganske greit

 

 

 

Lykke til med valget..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pipo MAX-M9 er et bra kinabrett med god ytelse. Hvis oppløsningen på skjermen er OK nok, så er resten av specs mye for pengene! Jeg venter mitt neste uke!

 

http://www.buyincoin...duct-26652.html Pris 1400 (pluss evt mva).

 

Når det gjelder å se film fra PC -> nettbrett, så anbefaler jeg Plex! http://www.plexapp.com/

 

http://www.youtube.com/watch?v=g5RZd1dwBLk

Endret av Jan Skrotnes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så litt på pipo m8, ser en del skryt på batteritid m.m.

 

1500 for den der er ganske fin pris da. Hvordan blir det med toll, dog? Hvis det blir 375,- ekstra blir det jo plutselig rett under 2000?

 

IronMaiden: kunne tenkt meg 10"+ egentlig. Vet ikke helt, men,føler 7" blir litt lite til hjemmebruk i sofaen, mtp at jeg har en 5" mobil liksom.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

@Slai anbefaler merke Pipo(solgt som Andersson her..)har selv pipo m9,raskt og godt bygget brett.

Koster ca 1400kr ink frakt,kan varmt anbefale nettshoppen Geekbuying.com.De pakker ekstremt godt,

har sjekka brettet før de sender og bruker Singpost,da har du brettet ca 14dg etter bestilling.De setter

verdien lavt på pakka uoppfordret.

Endret av Lars42
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...