Gå til innhold

Mobilt bredbånd Sverige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NetCom har også samme priser i Norge og Sverige, om jeg husker riktig.

 

ICE har flere kunder enn de har kapasitet til på mange steder, så mange ICE-kunder opplever at nettet er veldig tregt.

 

Om du skal bruke nettet på ett bestemt sted, som en hytte, så kan du sammenligne dekningskartet på www.ice.net og www.netcom.no

Om NetCom har 3G eller 4G på det aktuelle stedet, er det muligens raskere og mer stabilt enn ICE.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Går det an og kjøpe mobilt bredbånd på butikker lignende expert, elkjøp. eller koster det mye mer?

 

Ja (så og si alle), men du må ofte kjøpe SIM-kortet selv. Når du bestiller på nett får du dette som regel gratis/inkludert. Du får SIM-kortet med en gang, altså.

Endret av winter2012
Lenke til kommentar

Om du ser på denne siden... så ser det ut som om du må kjøpe/betale for datapakker. 50 MB = 79 kroner. Frem til max prisen på 79 kroner er nådd, betaler du 6.50 øre per MB.

Bruker du opp 50 MB, må du kjøpe en ny pakke for 79 kroner.

 

Siden du bare har 150 kroner igjen, kan jeg ikke skjønne noe annet enn at du kun får brukt inntil 50 MB på en dag, eller 12 MB fordelt på x antall dager.

 

Så du får ikke surfet veldig mye kan du si med 150 kroner.

Lenke til kommentar

Laget en ny tråd fordi da slipper og dra opp igjen ting som ikke er relevant likevel. jeg skal ikke lenger bestille fra en norsk internettside og sende til norge da bestillingstiden er for lang. Ikke så lenge til jeg reiser. Ice har ganske lang bestillingstid.

 

Bestiller jeg det på nett nå til norge vil jeg nok ikke få det før jeg reiser. Har derfor kjøpt en netcom pakke på butikk. (det var eneste netcom de hadde i butikkene som kunne passe meg, de andre var bundet opp til årsabonnement og jeg skal bare bruke det i noen uker)

 

lurer egentlig på hvor mye jeg kan bruke internett i sverige med den netcom pakken jeg har kjøpt.

 

+ hva som kan kjøpes i sverige.

Endret av Blomst1
Lenke til kommentar

...

 

lurer egentlig på hvor mye jeg kan bruke internett i sverige med den netcom pakken jeg har kjøpt.

 

+ hva som kan kjøpes i sverige.

 

Leste du det første svaret mitt? Har du lest på den siden jeg linket til?

 

Der står det jo følgende ang Surfepriser med mobilt bredbånd (som jeg skjønner er det du har kjøpt? )

 

230413netcom1.jpg

Sverige er en del av Norden, så da kan jeg ikke skjønne noe annet enn at betingelsene gjelder for Sverige. Så den 1 GB du får her i Norge, gjelder ikke i Sverige.

 

Så jeg gjentar, slik som det står på Netcom sine sider, vil 150 kroner bare gi deg tilgang til max 50 MB, og det må brukes på en dag. Om ikke koster surfingen deg 6.50 kroner per MB. Det betyr at om du ikke når max prisen en dag, og fordeler surfingen over flere dager, kan du surfe 23 MB før du har brukt opp de 150 kronene dine. Og 23 MB er jo ingen ting.

 

Men hvorfor ikke ringe Netcom i morgen for å virkelig få bekreftet dette av de som vet dette bedre enn noen av oss andre?

Lenke til kommentar

Siden du bare har 150 kroner igjen, kan jeg ikke skjønne noe annet enn at du kun får brukt inntil 50 MB på en dag, eller 12 MB fordelt på x antall dager.

 

det er 150 kr på når kjøpte pakken. jeg har ikke brukt noe av den enda jeg..

 

 

 

Leste du det første svaret mitt? Har du lest på den siden jeg linket til?

 

Der står det jo følgende ang Surfepriser med mobilt bredbånd (som jeg skjønner er det du har kjøpt? )

 

 

ja har lest de.

skjønner ikke hvilken pakke jeg har kjøpt..

 

skjønner egentlig ikke så mye av det andre heller, tror jeg er et ganske håpløst tilfelle når det kommer til dette..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...