Gå til innhold

Godt tower defense-spill?


Anbefalte innlegg

Jeg har fått med meg at det i kjølvannet av Wacraft III kom frittstående tower defense-spill, men har ikke satt meg inn i genren ut over at jeg spilte slike i WC3 og hadde det fantastisk gøy med det der.

 

Finnes det noen gode, frittstående, gratis spill? Helst vil jeg ha spill med multiplayer og hvor det er mulig å bygge egne labyrinter med tårnede, heller enn at du har områder langs allerede etablert løype å bygge i.

 

Det viktigste kriteriet er dog at det er bra balansert. Dernest multiplayer. Dernest at du kan bygge labyrint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahh, ja, et annet kriterie er at jeg ikke ønsker å kjøpe et spill for å spille litt TD. Mitt inntrykk er også at ingen slår gamle WC3-TDs. Element TD var et av de meget bra kartene der, men det var mange som var nice.

 

Dessverre lider Blizzard av den villfarelse at jeg har juksa eller noe sånt, så min CD-key eller IP var banna de siste 20 gangene jeg prøvde å komme meg inn i tidenes spill (og jeg har aldri juksa!) :( Lever warcraft 3 enda?

Lenke til kommentar

Tower Wars på Steam er utrolig morro, Er usikker på hvor mange som spiller det nå for tiden men det har jeg clocka noen timer på,

 

Du sender ut tropper selv samtidig som du må bygge den lengst mulig laburinten for motstander ( Multiplayer ) og rundt om på din side av mappet er det gold mines som du kan oppgradere så du får bonus gold til og bygge , Du kan også oppgradere soldatene dine og slottet dit så det tåler mer.

 

Det finnes også mange ulike kombinasjoner med Speed buff units/healer units/shield units osv du kan bruke for og få overtaket på motspiller . Ganske tricky spill om du møter riktig motspiller , Er også 2vs2 og 3v3 , dvs at 2 stk kan bygge og en kan fokusere på og sende ut units osv. Artig spill men det koster 6 euro

Lenke til kommentar

Finnes det noen gode FPS TD spill annet enn sanctum?

 

Selv om de er mer TPS enn FPS så vil jeg anbefale Dungeon Defenders og Orcs Must Die (både 1&2). Disse minner meg mye om Sanctum, men jeg liker begge disse bedre selv.

Ellers er det vel ikke lenge før Sanctum2 kommer.

Lenke til kommentar

Jeg har fått med meg at det i kjølvannet av Wacraft III kom frittstående tower defense-spill, men har ikke satt meg inn i genren ut over at jeg spilte slike i WC3 og hadde det fantastisk gøy med det der.

 

Finnes det noen gode, frittstående, gratis spill? Helst vil jeg ha spill med multiplayer og hvor det er mulig å bygge egne labyrinter med tårnede, heller enn at du har områder langs allerede etablert løype å bygge i.

 

Det viktigste kriteriet er dog at det er bra balansert. Dernest multiplayer. Dernest at du kan bygge labyrint.

 

Nytt tower defense ute på steam 21. mai . ser veldig bra ut det heter Prime world: Defenders

 

Spiller beta Prime World:defenders og det er morromorro

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Ikke at jeg har spilt det selv, men hva med Defense Grid? 2'ern også på vei såvidt jeg har forstått.

 

Synes Defense Grid er bra, men det 1) er ikke gratis, og det 2) har ikke multiplayer, og det 3) varierer det veldig fra brett til brett i hvor stor grad du kan bygge labyrint, alt fra ganske mye til ikke i det hele tatt. Sånn sett er det vel ikke det trådstarter er ute etter.

Endret av Riboflavin'
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...