Gå til innhold

Hjelp, svidd lukt fra subwoofer


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt meg et Logitech 2,1 lydanlegg for ikke så lenge siden (finner moddelnavn snart), og i dag så spilte jeg noe musikk med litt, hva skal man si, "brummebass", og spilte høyt, ca. 75% av hva anlegget klarer, og med bassen på ca. 80% :)

 

Vel, ca. 2m inn merket jeg en svidd lukt, litt som brent plastikk, som kommer fra ca. det området bassen står, kan nevne at den står rett foran veldig mange kabler, så er ikke helt sikker at det er den.

 

Noen som vet hva det kan være`?

Er det bare bassen som er ødelagt eller? :p

 

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg har Logitech Z-2300, og når jeg virkelig drar på med det anlegget så kommer det også en sånn svidd lukt, Det er veldig normalt at den lukta kommer, det utvikles varme og elektronikk som blir varm vil ofte lukte. Det brukes mange rare stoffer i kretskort, som lim osv..

Blir den lukta borte ganske fort etter du har skrudd av anlegget? Og om det oppdages noe som helst røyk så er det iallefall noe galt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan være forsterkeren som blir for varm, eller spolen i basselementet som er så varm at lederisolasjonen begynner å smelte.

 

I begge tilfeller er det et klart tegn på at systemet stresses, og jeg vil anbefale deg på det sterkeste å ikke presse bassen så mye. Hvis du syns det er et problem bør du kjøpe deg større anlegg...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

God tilgang til luft har ikke noe å si...

Hva med de som har subber i lukkede kasser?

Hvis du tror at bassportene på subber er for lufting tar du helt feil, de "forstørrer" volumet av kassen og lurer elementet til å tro at kassen er større en den er og mye av bassen kommer ut av røret.

Lenke til kommentar
  • 10 år senere...
egen9 skrev (På 19.4.2013 den 1:26 PM):

Hei, jeg har kjøpt meg et Logitech 2,1 lydanlegg for ikke så lenge siden (finner moddelnavn snart), og i dag så spilte jeg noe musikk med litt, hva skal man si, "brummebass", og spilte høyt, ca. 75% av hva anlegget klarer, og med bassen på ca. 80% :)

 

Vel, ca. 2m inn merket jeg en svidd lukt, litt som brent plastikk, som kommer fra ca. det området bassen står, kan nevne at den står rett foran veldig mange kabler, så er ikke helt sikker at det er den.

 

Noen som vet hva det kan være`?

Er det bare bassen som er ødelagt eller? :p

 

Takker for all hjelp.

Om dette er nytt utstyr så gjelder det en ting her , høytaler skal spilles inn og gå seg til, ikke full' gass " i de første 2-3 uker, 

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...