Gå til innhold

Bonuspoeng for fly og hotell


Anbefalte innlegg

God morgen!

 

Jeg reiser relativt mye men har aldri utnyttet meg av såkalte bonusordninger og har heller ikke hatt inntrykk av at det lønner seg.(?)

 

f.eks Norwegian har et Cashpointsystem som saaakte bygger seg opp hver gang man bestiller hos de...det er jo logisk...men man kan jo alltids finne en billigere reise ved å lete litt, og da er jo disse poengene verdiløse..

 

Jeg har f.eks vært i Asia 6 ganger og aldri betalt mer enn 4.800kr tur/retur..

 

Jeg møtte en nordmann på reise for et par måneder siden, og han brukte et opptjeningssystem uavhengig av flyselskap og fikk i tillegg, på samme bonusen, opparbeidet poeng for bestilling av hotell...men jeg finner ikke noe lignende det han snakket om..

 

Jeg har ikke helt troa på slike bonussystememer, men vil gjerne høre om det finnes systemer som lønner seg å bruke..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du flyr relativt mye på utlandet (men ikke nødvendigvis veldig mye) vil du med medlemskap i en bonusordning øke statusen hos flyselskapet/alliansen og etter hvert f.eks. få tilgang til lounger, prioritet i køer, få større sjanse til gratis oppgradering og jevnt over få bedre behandling enn den store massen. Ingenting å tape, mye å vinne!

Lenke til kommentar

Det siste året har jeg hatt 3 flyreiser betalt med bonuspong (en øknomi, en biz og en rundreise i Asia i førsteklasse) og et par andre flighter har jeg delbetalt med poeng. Jeg har også brukt poeng til gratis shopping i taxfree.

 

Jeg bruker nesten aldri penger uten at det kommer poeng inn på en eller annen ordning, og gjerne inn på flere ordninger samtidig.

Lenke til kommentar

Det siste året har jeg hatt 3 flyreiser betalt med bonuspong (en øknomi, en biz og en rundreise i Asia i førsteklasse) og et par andre flighter har jeg delbetalt med poeng. Jeg har også brukt poeng til gratis shopping i taxfree.

 

Jeg bruker nesten aldri penger uten at det kommer poeng inn på en eller annen ordning, og gjerne inn på flere ordninger samtidig.

 

Det er helt klart lønnsomt om man stadig vekk flyr med det samme selskapet hele tiden, eller om man reiser veldig mye, som det kan virke som du gjør - men i min situasjon, de siste 8 reisene (2år) har jeg reist med forskjellig selskap hver gang, og da har jeg lagt merke til at det ville vært dyrere å vært bundet til Ett eller To selskaper for poengenes skyld, fremfor å gjøre en "lete-bestilling" som jeg pleier å gjøre.

 

Jeg har og hørt om "å få poeng fra flere steder samtidig" og dette kan tyde på at det finnes selskap som deler ut poeng generelt, uavhengig av flyselskapet du reiser med(?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...