Gå til innhold

Hvilken 120GB SSD bør jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare meg? eller er 256gb(540/520MB/s) versjonen av Samsung 840 pro raskere en 128(530/390MB/s) ?

Stemmer det. Flere brikker som kan "snakke" på en gang.

Litt stiv pris for 120gb kansje, er det noen som har tilsvarende hastigheter litt rimligere?

Den vanlige (ikke-pro) versjonen til Samsung er et godt alternativ. Ikke like rask, men verd hver krone.
Lenke til kommentar

:p gjorde vel egentlig det.

Jeg bare var vant til at en serie SSD hadde samme lese/skrive hastighet uavhengig av størrelse.

(eksempel Kingston HyperX hade samme skrive/lese på både 128 og 256gb utgaven)

Så vidt jeg husker hadde KingstonX like mange chips i begge modeller, men at lagringschippene var forholdsvis ganget med faktor på 1 og 2

Lenke til kommentar

Så vidt jeg husker hadde KingstonX like mange chips i begge modeller, men at lagringschippene var forholdsvis ganget med faktor på 1 og 2

Har 1000 men hadde tenkt meg mer rundt 800. men visst det er store forskjeller fra samsung pro og ned til de andre ssd så blir det vell samsung

 

Dette er vell et godt alternativ eller?

Endret av fazer98
Lenke til kommentar

på tide og bytte ut den gamle harddisken til fordel ssd. det jeg da lurer på er hvilken av de er raskest og har best kvalitet? det er en 120gb jeg skal ha!

Beste kjøpet du får den dagen idag er nok kingston 3k ssd-ene, det er de som har over all beste tall. Og jeg skjønner ikke hvordan dere kan få den samsung disken til å være mye bedre?
Lenke til kommentar

Pluss at kingston er bedre på begge steder, den ser også bedre ut, pluss at den koster mindre hvordan kan du tro samsung vinner da?

 

Jeg begynner å tro at du ikke har sett på tallene bare på anmeldelser....

Kjører Kingston fortsatt med SandForce-kontroller?

 

Sjekk det som faktisk betyr noe da, IOPS. Samsungen skal klare 97k mens Kingstonen klarer 20k på 4k-lesing. Hva er det en SSD brukes til? Jo, operativsystem. Hva gjelder der?

Lenke til kommentar

Kjører Kingston fortsatt med SandForce-kontroller?

 

Sjekk det som faktisk betyr noe da, IOPS. Samsungen skal klare 97k mens Kingstonen klarer 20k på 4k-lesing. Hva er det en SSD brukes til? Jo, operativsystem. Hva gjelder der?

Skrive og lese hastighet er noe av det viktigste på en ssd ja.
Lenke til kommentar

Skrive og lese hastighet er noe av det viktigste på en ssd ja.

Men MB/s er ikke det eneste, klart det hjelper på, men du får også snurredisk-oppsett som takler 1GB/s, det er fortsatt ikke raskere enn en 200MB/s SSD. Ting som responstid, aksesstid osv er mer kritisk enn ren MB/s.

 

Ok, Kingston er kanskje raskere til å kopiere store enkeltfiler, men den er fortsatt tregere på alle andre områder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Max sekvensiell lese og skrive hastighet er det mest ubrukelige å se på hva når man er på jakt etter SSD.

Se heller på IOPS og real world ytelse i reviews! Begge diskene stiller i toppklasse. http://www.tweaktown.com/reviews/4902/kingston_hyperx_3k_120gb_solid_state_drive_review/index9.html
http://www.tweaktown.com/reviews/5128/samsung_840_pro_128gb_ssd_review/index10.html

Pålitelighet og brukerstøtte kan også vektlegges - heller det enn good looks tenker ihvertfall jeg.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...