Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Veien til vaskebrett?


Bingogress

Anbefalte innlegg

Noen råd om trening? Er ganske rådløs selv på feltet. Ønsker kun det man kaller "Vaskebrett". Er muligens tilnærmet 1.85 lang og veier rundt 62 kilogram.

Er generelt veldig tynn og ekstremt tynn ved arm og benregionen. Med på selve trivselsposen er det litt valpefett. Men ovenfor kan man se konturene av ribbeine mine. Noen treningsteknikker for å oppnå "Vaskebrettet"?

Har ett lite smart kosthold som inkluderer leskedrikker hver dag mengder med stillesitting og røyking. Beveger meg da med andre ord ikke mer en nødvendig. Vil løping og markløft hylle meg med "Vaskebrettet" eller ligger det mer bakom?

Og hvor tidskrevende er dette her? Vet det er veldig inviduelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lav fettprosent, og gode øvelser er vel kanskje veien å gå. Kostholdsvaner kan jo være grunnen til trivselsposen.

Jeg mener å ha lest at ikke alle har genetikken for vaskebrett, men det er jo verdt et forsøk!

 

Edit: Løping har en effekt, markløft har ingen effekt.

Endret av Poor Leno
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lav fettprosent, og gode øvelser er vel kanskje veien å gå. Kostholdsvaner kan jo være grunnen til trivselsposen.

Jeg mener å ha lest at ikke alle har genetikken for vaskebrett, men det er jo verdt et forsøk!

 

Edit: Løping har en effekt, markløft har ingen effekt.

Tull og tøys. Alt som forbrenner kalorier har en effekt. Kalori inn vs kalori ut.

Lenke til kommentar

Du forbrenner ikke lite kalorier om du trener med tunge vekter, skal jeg love deg. Det kan ikke matche løping, såklart, men det er fremdeles en veldig god metode for å snevre inn midjen på. Det er ikke nødvendig i det hele tatt å måtte løpe for å få vaskebrett.

 

Jeg trener utelukkende med vekter tre dager i uka, hvor jeg rullerer på muskelgrupper, og vaskebrettet kommer sakte til syne. Nå er ikke vaskebrett hovedmålet mitt da, så det går ikke videre raskt, men det er fremgang uansett.

 

Drømmekroppen er ikke stort vanskeligere enn å balansere kaloriinntaket, spise riktig, og trene litt for å få masse i musklene. Det er ikke noe hokuspokus, og så godt som alle har muligheten bare de gir nok.

Lenke til kommentar

Du kan ta så mange markløft du bare vil, men jeg tør påstå at det ikke vil gi deg noen vaskebrett!

Alle har vaskebrett, jamfør rectus abdominis. Det kommer bare an på hvor mye fett du har foran. Det regulerer man ved kcal inn vs kcal ut => all bevegelse hjelper for vaskebrett. Du kan selvfølgelig trene muskelen større slik at den synes på høyere fettprosent, og da vil du faktisk komme langt ved korrekt utført markløft da magemusklene er nødt til å jobbe isometrisk for å stabilisere torso under bevegelsen.

Lenke til kommentar

Æsj. Jeg vet at du har rett. Selvfølgelig har alle mennesker disse musklene som, ved riktig stimulering, kan bli til det vi kaller vaskebrett.

Men det blir en definisjonssak. Han i bildet kan mest sannsynlig sulte seg så mye han bare vil, men det vil aldri komme til syne et vaskebrett av den grunn.

Lenke til kommentar

De er allerede vaskebrett. De er bare ikke synlig hos alle på grunn av underhudsfett. Det er ikke snakk om definisjon eller ei. Det er så enkelt som at ved tilstrekkelig lav fettprosent vil magemusklene synes. Hadde de ikke vært tilstede hadde du ikke klart å holde overkroppen oppe, langt mindre gå rundt vanlig. Du kan

A) Trene magemusklene større og de vil bli synlige under riktige forutsetninger, men dette er svææært sjeldent tilstrekkelig. Her vil markløft hjelpe.

B) Minke fettprosenten. F.eks. ved å gå i kaloriunderskudd, eller ved å øke muskelmassen din. Her vil markløft hjelpe.

Lenke til kommentar

Jeg er uenig. Om personen på bildet går ned i fettprosent vil han ikke få et synlig vaskebrett. Han vil fremdeles kun ha noen underutviklede magemuskler.

 

Med din definisjon har alle mennesker vaskebrett.

 

Sånn er det ikke. Alle mennesker har magemuskler. Ikke alle mennesker har vaskebrett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men han på bildet.. Hva måtte han ha gjort for å bli kvitt ''valpefettet'' sitt? Han kunne jo ikke gått i kaloriunderskudd. Ville jo fortsatt vært valpefett der.

 

Dette minner meg om noe. Leser en blogg med ei jente som har anoreksi. Hun la ut et bilde av seg selv i bikini. Og selv om hun ekstremt tynn og omtrent ikke spiser, så hadde hun antydninger til valpefett. Men hvorfor det? Bør ikke en person med anoreksia ha lav fettprosent? Hvorfor er det da så mye fett samlet på magen? Jeg bare spør. Hadde vært interessant å få svar :)

Lenke til kommentar

Kroppen er litt mer avansert enn at lavt kaloriinntak automatisk fører til lavere fettprosent. Kroppen er utviklet over millioner av år til å takle sult ved å alltid beholde mest mulig reserver inntil man sulter så hardt at man faktisk er i ferd med å dø. Kroppen kan i mange tilfeller forbrenne muskelmasse mens fettdepotene holdes igjen som siste forsikring.

 

Man må ha et naturlig og sunt kosthold med alle de nødvendige næringsstoffene og trene fornuftig og hardt før kroppen tør å gi slipp på fettdepotene sine. Unngå fastfood og ferdigmat, og vær svært forsiktig med sukkerholdig mat og drikke samt alkohol da det bygger opp fettlagrene rundt magen. Langvarig utholdenhetstrening bidrar til å redusere fettlagrene og harde repetisjoner på magen med proteinrik mat i etterkant kan bidra til å øke muskelmassen der.

Lenke til kommentar

Jeg er uenig. Om personen på bildet går ned i fettprosent vil han ikke få et synlig vaskebrett. Han vil fremdeles kun ha noen underutviklede magemuskler.

 

Med din definisjon har alle mennesker vaskebrett.

 

Sånn er det ikke. Alle mennesker har magemuskler. Ikke alle mennesker har vaskebrett.

Jeg mener fortsatt at alle har sixpack, den er bare ikke synlig hos alle. Så får vi være uenige om det.

Om personen hadde gått ned i fettprosent ville han fått synlige magemuskler. Hvorfor mener du det ikke skulle være slik?

Lenke til kommentar

Til trådstarter. Du har antageligvis for lav muskelmasse til å kunne opprettholde synlige magemuskler ved en fornuftig fettprosent.

 

Eneste langvarige løsning er å øke muskelmasse ved å begynne med styrketrening og øke matinntaket. Om dette ikke er noe du vil gå gjennom, da det faktisk er veldig mye arbeid, må du nok bare ta til takke med kroppen du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...