Gå til innhold

Varmeproblem med 6970


Lyngaas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres jo ut som om kjøleren ikke sitter slik den skal lenger etter at du demonterte og remonterte kortet.

 

Har selv opplevd med ett kort da jeg tok det enkelt og riktig ut for å rengjøre maskin og kort separat, monterte det tilbake helt korrekt og endte opp med helt ville temperaturer.

 

Viste seg at jeg hadde klart å få kjøler/vifte til å slippe bittelitt fra GPU ..strammet skruene til kjøleren og vips alt i orden igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har i dag fått skjermkortet tilbake fra Komplett UTEN feil, det stod også på over helgen hos dem uten noe slags tegn til svikting... Så da må det vel være strømforsyningen som ikke har nok kraft eller er blitt utslitt/defekt av en eller annen grunn?

 

Dette skjedde jo etter en oppgradering av pcen så vil jo være logisk at den da vil kreve mer strøm?

Kan liste opp hva som er i pcen fullt ut.

 

Maximus V Formula

Kingston DDR3 HyperX Blu 1600mhz

Intel i5 3570k(ikke OC)

H60 Hydro Vannkjøling.

6 vifter(7 med H60)

Corsair GS 800w

Asus DirectCU 6970

 

Ingen av komponentene var klokket.

 

Delene som ble byttet ut var følgende:

 

Intel i5-760(oc 3.7ghz)

Cooling Master V8 kjøler

MSI p55-CD53

Kingston DDR3 1333mhz 8gb

 

Noen som har noe inspill her?

Pcen har passert Memtest uten noen slags feil.

 

Syntes jeg husker at pcen ble ustabil litt før byttet ble gjort da den iblant frøs og måtte restartes når jeg enten alt-tabbet ut av BF3 eller inn... utover dette var det ingenting slikt i andre spill eller andre rare ting.

Endret av Lyngaas
Lenke til kommentar

800w er mer enn nok.

Prøv å oppdattere BIOS på HKet.

Hva skjer når det stopper, BSOD eller fryser den til du må skrue av maskinen og så på igjen med power knappen?

Dersom du har minnedump fra BSOD, finnes her i Win7:

C:\Windows\Minidump

Dersom du har noe der kan jeg ta en titt på dem om du vil.

Lenke til kommentar

800w er mer enn nok.

Prøv å oppdattere BIOS på HKet.

Hva skjer når det stopper, BSOD eller fryser den til du må skrue av maskinen og så på igjen med power knappen?

Dersom du har minnedump fra BSOD, finnes her i Win7:

C:\Windows\Minidump

Dersom du har noe der kan jeg ta en titt på dem om du vil.

 

Er ikke BSOD, pcen fryser i en eller annen farge og må restarte med power knappen.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å oppdatere BIOS?

Hvilken farge?

Hvor mange pass fikk RAMen din? Dersom du bare kjørte en runde, kjør memtest i en god del timer da det kan være att det ikke alltid gir utslag. Tror likevel det er GPU

Fryser maskinen når du kjører Furmark eller lignende prog. eller bare når du spiller?

Endret av MiiX
Lenke til kommentar

Har du prøvd å oppdatere BIOS?

Hvilken farge?

Hvor mange pass fikk RAMen din? Dersom du bare kjørte en runde, kjør memtest i en god del timer da det kan være att det ikke alltid gir utslag. Tror likevel det er GPU

Fryser maskinen når du kjører Furmark eller lignende prog. eller bare når du spiller?

 

Har ikke oppdatert bios enda. Kjørte Memtest 1 gang men kan ta det litt mer...

Maskinen fryser når jeg spiller. Komplett testet med Furmark over helgen og nådde en maks temp på 75 grader under testing.

Lenke til kommentar

Da var kortet inne igjen med full clean av drivere...

 

Kortet idler på 60+++

 

Komplett skrev og har bilder fra testing hos de:

"Idle temperaturen ble målt til 37-39 grader C.

Ved max load i Furmark ligger det på ca. 75 grader.

Skjermkortet sto på test over helgen uten problemer i Furmark."

 

Klarer ikke skjønne hvorfor det ligger så høyt...

Skal ta en runde Furmark nå og se hva som skjer, wish me luck!

35aq79d.png

Endret av Lyngaas
Lenke til kommentar

Kjørte Furmark i 10 sekunder ca... Tok 1 sekund fra jeg startet til tempen lå slik:

z7t6o.png

 

Våget derfor ikke å kjøre den mer.

Kortet har ALDRI gått så høyt og kan ikke huske at det var stort over 60 grader under full load med 3 skjermer(eyefinity) i bf3.

 

Syntes også at jeg hørte en endring i resonans fra kortet sine vifter da testen startet, som om de gikk saktere selv om de stod på 100%. Gikk opp igjen etter at jeg avsluttet testen.

 

Lite strøm?

 

Er nå også på nyeste bios fra Asus/RoG)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...