Gå til innhold

- Samsung Galaxy er enklere enn Apple iPhone


Anbefalte innlegg

Jeg tror produsentene stopper skjermstørrelsen på rundt 5", og heller setter fokus på annet HW. Dette er faktisk meget positivt, for da blir det større fokus på software, for å skille seg ut. Men tilbake til denne trenden, tror du det er en kortvarig trend på et par år, eller er det en langvarig? Må bare spør siden du kalte det for en trend.

 

Jeg er enig med deg at telefoner neppe kommer til å bli større enn 5". Men jeg tror også, at om vi får et bedre utvalg i alle størrelser, så vil man kunne avgjøre hva folk vil ha. Slik det er i dag, så MÅ man velge 4,7+ for å få en kraftig Androidtelefon. Og da er det helt håpløst å si at dette er en trend. Det er litt som å si at siden folk flest valgte Lada i Sovjetunionen, så var dette det folk ville ha. Faktum er at det ikke er et reelt valg, og man kan dermed ikke konkludere med at store skjermer er et kundeskapt behov.

 

Jeg mener det er et markedsskapt behov, og at strakts man får kraftige og gode telefoner på 4 ish tommer, så kommer de også til å selge veldig godt. iPhone selger jo i bøtter og spann.

 

Jeg tror ikke at størrelsen er avgjørende for samsung S3 sin popularitet. Om Samsung hadde pushet en 4,2" toppmodel like hardt, så hadde den og solgt 50 milioner.

 

Er det derfor urimelig av meg å påstå at skjermstørrelsene ikke vil reduseres med det første, om noen gang før evt. det kommer et produkt og erstatter smarttelefoner? Hvis svaret er ja. Kan du henvise til noen som helst rapport som sier at majoriteten av eksisterende kunder vil ha mindre skjermstørrelse på sine smartmobiler? For dette har ikke jeg kommet over, noen gang. Ikke glem at når deler av hardware blir mindre, så vil enten enheten bli tynnere, eller så vil den gjenværende plassen bli erstattet av bedre batteri.

 

Nei, jeg kan ikke henvise til noe annet enn den logikken jeg har brukt over. Det finnes heller ingen brukerundersøkelser som sier at majoriteten vil ha større telefoner?

 

Det vil neppe erstattes med et større batteri. Batteriteknologien blir stadig bedre, så dette kommer og til å krympe. Spesielt kommer dette til å gi utslag for Android OEMs slik som Samsung, og HTC, som benytter seg av "hyllevare" komponenter, som igjen kommer til å mindre, og de kan igjen bygge mindre telefoner som yter like mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig med deg at telefoner neppe kommer til å bli større enn 5". Men jeg tror også, at om vi får et bedre utvalg i alle størrelser, så vil man kunne avgjøre hva folk vil ha. Slik det er i dag, så MÅ man velge 4,7+ for å få en kraftig Androidtelefon. Og da er det helt håpløst å si at dette er en trend. Det er litt som å si at siden folk flest valgte Lada i Sovjetunionen, så var dette det folk ville ha. Faktum er at det ikke er et reelt valg, og man kan dermed ikke konkludere med at store skjermer er et kundeskapt behov.

 

Jeg mener det er et markedsskapt behov, og at strakts man får kraftige og gode telefoner på 4 ish tommer, så kommer de også til å selge veldig godt. iPhone selger jo i bøtter og spann.

 

Jeg tror ikke at størrelsen er avgjørende for samsung S3 sin popularitet. Om Samsung hadde pushet en 4,2" toppmodel like hardt, så hadde den og solgt 50 milioner.

Nøyaktig det samme kan man jo si om iphone. Om Apple kun hadde lansert en telefon med 4,7" skjerm så hadde den solgt minst like bra som dagens. Folk kjøper iphone med liten skjerm fordi det er eneste valget. I Android segmentet har man hvertfall mye større valg når det gjelder skjerm. Samsung har jo faktisk eksperimentert litt med dette og lansert telefoner som nærmest sjokkerte folk pga. den store skjermen og fikk mange til å si at "nei dette kommer aldri til å bli noe bra". Likefullt fikk de svært god mottagelse og viste at det var svært mange som ønsket seg "vanvittig stor skjerm" på telefonen sin.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...