Gå til innhold

- Samsung Galaxy er enklere enn Apple iPhone


Anbefalte innlegg

Er jeg en hobbit så er du en fjåttis! Trodde at de som produserte telefoner lyttet til saklige kommentarer. Synd for disse som produserer med WP og Android i motsetning til Apple at de har lyttet til de som tror nettbrettstørrelse er mest funksjonell.

 

Ta S4 for eksempel...

VI snakker ikke om nettbrettstørrelse, men 1 fattig cm større høyde enn iP5. Og allikevel 2,5 cm større skjerm diagonalt. Tror du lider av noen store feiloppfatninger.

 

Brukervennlighet er ikke begrenset til å kunne bruke en mobil med en hånd, men å kunne spille av en film med ok bilde, se nettsider på et fornuftig vis, etc etc

 

Liten formfaktor utgjør kun en promille av det store bildet (for folk flest)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten fungerer det godt nok, eller så tilpasser brukeren seg. Og brukere er utrolig tilpassningsdyktige.

 

Helt einig, derfor gjentar eg: At mange ikkje endrer på oppsettet på androidtelefonen sin tyder vel på at det nettopp fungerer godt ut av boksen?

 

En designer har mye mer kompetanse for å avgjøre hvliken bruk som er bedre for deg, enn det du selv har. Resultatet er da at brukeren velger A av gammel vane, fordi det er slik han er vant med, eller fordi han ikke vil/kan tilpasse den, men at B i realiteten er bedre.

 

Ein designer veit ingenting om kva som er best for meg eller deg, men kva som er best for dei fleste. Dei fleste vil heller ikkje møte på eller tenke over dette valet som du illustrerer, nettopp fordi designeren har tatt val som fungerer godt for dei. At eit mindretal då faktisk har moglegheiten til å endre på ting etter eige ynskje treng ikkje å påverke fleirtalet.

 

Om ein har to system, der begge to er designa for å fungere "best for flest", men det eine gjer ein moglegheiten til å endre på det etter ynskje, kva fordelar har det andre?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Er jeg en hobbit så er du en fjåttis! Trodde at de som produserte telefoner lyttet til saklige kommentarer. Synd for disse som produserer med WP og Android i motsetning til Apple at de har lyttet til de som tror nettbrettstørrelse er mest funksjonell.
Er jo forståelig at man drar assosiasjoner mot Hobbitter når du hevder at du trenger "sekker eller store vesker" for å få med deg en vanlig telefon!

 

Det er nok flere grunner til at Apple selger så godt en størrelse en telefon i motsetning til jungelen forøvrig. Flerre Fjåttiser?

Lenke til kommentar

Det er nok flere grunner til at Apple selger så godt en størrelse en telefon i motsetning til jungelen forøvrig. Flerre Fjåttiser?

Her må du nok forklare. (Du kan også forklare hvorfor du trenger "sekk eller stor veske" for å få med deg vanlige telefoner dersom du ikke er en Hobbitt?)
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har registrer at mange travle forretnings mennesker som tidligere "kjempet" med sin HTC , Nokia og tildels Samsung, nå er meget godt fornøyd med si iPhone. Derfor kjøpte jeg også da det ikke kommer noen smart hendig telefon med WP eller Android. Dere med store hender, dere glemmer den andre halvdelen av befolkningen som har noe mindre hender enn store staute karer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har registrer at mange travle forretnings mennesker som tidligere "kjempet" med sin HTC , Nokia og tildels Samsung, nå er meget godt fornøyd med si iPhone. Derfor kjøpte jeg også da det ikke kommer noen smart hendig telefon med WP eller Android. Dere med store hender, dere glemmer den andre halvdelen av befolkningen som har noe mindre hender enn store staute karer.

 

Hva med alle ungdomsjentene som springer rundt med Galaxy S 3 med 4,8" skjerm da? Det er jo ikke få av de heller.

Lenke til kommentar

Om ein har to system, der begge to er designa for å fungere "best for flest", men det eine gjer ein moglegheiten til å endre på det etter ynskje, kva fordelar har det andre?

Jeg ser hvor du vil hen, og jeg er ikke enig i den sluttningen. Men i tilfellet over, der det er to identiske system, der det ene kan tilpasses så er tilpassning bra.

 

Men om man strekker det til iOS og Android, så er det ingen tvil hos meg i hvertfall om at iOS er designet som "best for flest", men Android fremstår designet som et "alternativ til iOS".

 

Må da legge til at de har kommet langt det siste året etter at 4.0 ble lansert. Men man sliter fremdeles med "custom" launchers slik som Touchwiz, Sense og slikt piss, som i stor grad ødelegger mye av tankene bak Andorid.

Endret av Zepticon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har registrer at mange travle forretnings mennesker som tidligere "kjempet" med sin HTC , Nokia og tildels Samsung, nå er meget godt fornøyd med si iPhone. Derfor kjøpte jeg også da det ikke kommer noen smart hendig telefon med WP eller Android. Dere med store hender, dere glemmer den andre halvdelen av befolkningen som har noe mindre hender enn store staute karer.

 

Gud bedre...

Endret av Tan28
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Jeg har registrer at mange travle forretnings mennesker som tidligere "kjempet" med sin HTC , Nokia og tildels Samsung, nå er meget godt fornøyd med si iPhone. Derfor kjøpte jeg også da det ikke kommer noen smart hendig telefon med WP eller Android. Dere med store hender, dere glemmer den andre halvdelen av befolkningen som har noe mindre hender enn store staute karer.
Gud bedre...

 

eller gammelerik

Lenke til kommentar

Denner mediaoppmerksomheten hevder du er årsaken til suksessen?

Jeg hevder at suksessen er årsaken til mediaoppmerksomheten.

 

Du har også rett. Apple hadde og har et enormt renommè, men om du leser artikkelen nøye, så ser du en skeivhet i medieoppmerksomheten. Et prakteksempel her var iPhone 4 målt opp mot S2 på daværende tidspunkt. Ta en titt over.

Lenke til kommentar

Glem Zepticon/StoolSample/ola0. Han har fastnet i 2007 og er kun fornøyd når han kan tørrjokke med enhåndsbruken sin. Alt annet er av ingen betydning der i gården, og fortjener ikke engang kommentarer

 

Dette fortjente dagens latterutbrudd.

Lenke til kommentar

Må da legge til at de har kommet langt det siste året etter at 4.0 ble lansert.

 

Der er vi einige, eg snakkar om Android per i dag. Eg vil påstå at om ein kjøper ein telefon med Sense, Touchwiz eller kva dei no heiter til dei ulike selskapa, vil dei fleste i dag ha ei "god nok" oppleving same kva dei veljer. Sagt på ein anna måte vil eg hevde at ut-av-boksen opplevinga til dei fleste nye android-telefonar i dag er like god som den er på iOS. Det er vel gjerne der vi er uenige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glem Zepticon/StoolSample/ola0. Han har fastnet i 2007 og er kun fornøyd når han kan tørrjokke med enhåndsbruken sin. Alt annet er av ingen betydning der i gården, og fortjener ikke engang kommentarer

Nei, det er vell alle andre som har kastet seg på "SUV" trenden, bare for mobiltelefoner :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det er vell alle andre som har kastet seg på "SUV" trenden, bare for mobiltelefoner :)

 

Hvor mange % av befolkningen kastet seg på denne "SUV" trenden? Over 5%? Var dette lokalt i ditt område(syns du snakket om Trondheim by!?), landsbasis, eller på verdensbasis? Var trenden basert på utseende/status, eller praktiske fordeler for det terrenget den bruktes i?

 

Jeg tror ikke denne "SUV" trenden du snakker om, kan sammenlignes med den utviklingen vi ser i et marked for håndholdte smartmobiler.

 

Du sier at smartmobiler som har en skjerm på 5" bare er en trend som vil gå over. Jeg har det svært vanskelig med å kjøpe den. For meg er dette helt utenkelig, når vi ser den utviklingen som er idag. Grunnen til at vi har nådd 5" nå, er jo de praktiske fordelene, og massen ser ut til å trives med dette. Apple og iPhone begynner til og med å få press fra sin egen kundemasse om å komme med større skjerm enn 4". Du har og sagt at visningsopplevelse ikke teller mye på smartmobiler, for 4" og 5" er dritt uansett. Står du virkelig for dette?

 

Og husk, rammene på mobilene blir mindre og mindre..

Endret av Open-Source
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...