Gå til innhold

"Lavkarbo-bulk"


Anbefalte innlegg

Hei!

Skal man opp i vekt og muskelmasse bør man jo som kjent ligge i et kalorioverskudd.

Vil det være hensiktsmessig å kjøre en diett med lavt inntak av karbohydrater (100-150 gram) og høyt inntak av fett, når man ønsker å legge på seg muskler?

Eller er det nødvendig med et høyere inntak av karbohydrater?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om 50% av energiinntaket mitt på en 3000 kcal diet skal komme fra protein blir det faen meg dyrt. Man trenger heller ikke så mye proteiner.

ja det var gæli , det var om du skulle ned i vekt xD Men ja det hadde blitt dyrt.

 

men hvis du vil opp i vekt så er det viktig med overskudd av kalorier og spis ren mat, Sunn mat blir muskler dårlig mat blir fett og om du ikke legger på deg så spis mer , Det er generelt med tanke på at vi ikke vet noen ting om forbrenninga di eller om deg i det hele tatt

Lenke til kommentar

Wat?

http://fitnessblogge...renger-du-ikke/

 

Eit kosthald basert på sukker er uheldig, men den påstanden blir for dum. Kva er forresten "dårlig mat"?

 

Har ikke snakka om noe sukker og artikkelen du linker er jeg ikke interesert i og lese , Jeg vet fra erfaing at ren,enkel og grei mat er godt nok til han sitt formål for det har fungert på meg, Men det og legge på seg og gå ned i vekt er individuelt og hva kroppen din trenger er det ikke sikkert min kropp trenger , man får ikke resultat av og spørre på nettet om dette men heller pekepinner

Lenke til kommentar

ja det var gæli , det var om du skulle ned i vekt xD Men ja det hadde blitt dyrt.

 

men hvis du vil opp i vekt så er det viktig med overskudd av kalorier og spis ren mat, Sunn mat blir muskler dårlig mat blir fett og om du ikke legger på deg så spis mer , Det er generelt med tanke på at vi ikke vet noen ting om forbrenninga di eller om deg i det hele tatt

Føler du er litt ute på viddene her. Men ok, du kan da få vite mer om det hjelper deg med å gi et bedre svar.

Jeg er 21 år gammel, og forbrenner omkring 2800 kalorier daglig. Dette er ikke regnet ut ved hjelp av kalorikalkulatorer, men har etter mye prøving med kaloriinntak funnet ut at det er her jeg ligger.

Jeg trener hard styrke og lett kardio 4-5 ganger i uka, og jeg spiser det jeg antar du mener er ren mat, altså magert kjøtt, mager cottage cheese, sunne fettsyrer, grove kornprodukter osv.

Det at du sier jeg skal spise sunn mat, og mer enn det jeg forbruker, for å gå opp i vekt er forsåvidt riktig det. Men det er jo ikke svaret på spørsmålet mitt.

 

Så da formulerer jeg det en gang til; Når jeg tidligere har "bulket" har jeg hatt et relativt høyt karbohydratinntak, noe jeg har senket når jeg har "deffa". Jeg har funnet ut under deff at jeg liker veldig godt følelsen av å innta lite karbohydrater, og lurte da altså på om et høyt inntak av karbohydrater er nødvendig for å bygge maksimalt. :)

Endret av Rotaderp
Lenke til kommentar

Føler du er litt ute på viddene her. Men ok, du kan da få vite mer om det hjelper deg med å gi et bedre svar.

Jeg er 21 år gammel, og forbrenner omkring 2800 kalorier daglig. Dette er ikke regnet ut ved hjelp av kalorikalkulatorer, men har etter mye prøving med kaloriinntak funnet ut at det er her jeg ligger.

Jeg trener hard styrke og lett kardio 4-5 ganger i uka, og jeg spiser det jeg antar du mener er ren mat, altså magert kjøtt, mager cottage cheese, sunne fettsyrer, grove kornprodukter osv.

Det at du sier jeg skal spise sunn mat, og mer enn det jeg forbruker, for å gå opp i vekt er forsåvidt riktig det. Men det er jo ikke svaret på spørsmålet mitt.

 

Så da formulerer jeg det en gang til; Når jeg tidligere har "bulket" har jeg hatt et relativt høyt karbohydratinntak, noe jeg har senket når jeg har "deffa". Jeg har funnet ut under deff at jeg liker veldig godt følelsen av å innta lite karbohydrater, og lurte da altså på om et høyt inntak av karbohydrater er nødvendig for å bygge maksimalt. :)

 

fortsatt ikke noe ordentlig svar siden jeg vet lite om dette men jeg viste ikke om dine erfaringer så jeg bare ga en pekepinne på akkurat det med og få i deg mer en du forbrenner , Men er det ikke også bedre og kutte ned på kondisjon/cardio når man skal bygge ? For og få et sikkelig svar på spørsmålet ditt er det og kontakte en PT som har god greie på ernæring og trening en godt alternativ men for meg så fungerte det bra med høyt intak av karbohydrater via ren,enkel og grei mat. Men livet er jo langt så det går jo ann og prøve med nøye vektmåling,matmåling osv. og om det ikke fungerer eller du ikke er fornøyd så kan man endre litt her og der.

Lenke til kommentar

En PT og ikke en med relevant utdanning innenfor ernæring?

Til trådstarter: Det kan være hensiktsmessig å innta 40-60% i en diettfase for en viss "vedlikehold" av glykogen-lageret og da trenings kvalitet. Men i forhold til en lavere variant av KH så går dette helt fint, her er det personlig preferanser og du står fritt fram til å variere disse to makro-sammensetningene, det er flere veier til målet. Med andre ord ; nei du mister ikke mer LBM om du velger å ha en KH-reduksjon til fordel for f.seks fett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...