Gå til innhold

Post stilige filmplakater


Need44speed

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når vi snakker om dagens postere.

http://www.buzzfeed....ter-themes-2kjh

 

Men jeg skal ikke utelukke at det er mange gode postere i dag også. Det er stort sett til filmer som ikke markedsfører seg som sommerblockbustere og andre storfilmer i den gata. Jo mer du vil tjene av penger, jo bedre er det om du går en trygg vei, både i filmen, men også i markedsføringen. Folk flest foretrekker det som er "kjent", og det ser man ofte i dagens postere.

 

 

 

Men likevel er dette en kul tråd. Av de som er postet her vil jeg trekke frem Metropolis og Jaws.

Linjene i "Metropolis". Du får en følelse av bevegelse inn mot fremtiden, men likevel gir fargen en litt dystopisk stemning. Plasseringen av roboten er også veldig god.

 

Jaws er også veldig flott komponert. Plassering av elementene er perfekt. Haien, som en reiser seg opp. Den røde korte tittelen "Jaws" passer flott med bildet. Man tenker automatisk på haien som spiser, og den røde tittelen assossierer jeg automatisk med blodet til offeret. Offeret ser ikke skremt ut eller er bevisst over faren. Det gjør den mye skumlere. Mange postere har redde helter i frykt for monsteret.

 

Og selvsagt, "Moon" som ble postet her er et godt eksempel av en ny film som kommer ut med en flott poster.

 

 

 

Jeg liker svært godt disse:

 

 

rosemarys_baby.jpg

 

Et originalt utsnitt. Det at babyvognen er plassert i hodet til Mia Farrows karakter. Fargen grønn kan symboliserer fruktbarhet, men hvordan fargene er veldig gufne gir en flott atmosfære over det hele.

 

 

220px-American_Beauty_poster.jpg

 

En mystisk, flott og sensuell stemning dette gir. En veldig enkel, men effektfull poster. Hudfargen gir en fin ønhet og spiller på hva vi ser på som skjønnhet.

 

 

a-clockwork-orange-movie-peering-through-triangle-poster-print.jpg

 

Veldig tankevekkene poster som passer veldig godt med filmen. Vi ser Alex bryte ut av trekanten, ut av rammene, og han gjør det med en kniv. Det at øyemansjetten er på toppen av den lavere trekanten, som referanse til The Eye of Providence, er nok ikke en tilfeldighet.

 

 

Pulp-Fiction-Original-Movie-Poster.jpeg

 

Dette er en poster som man husker. En som kan henge på veggen i mange år. Det er ikke bare hva den viser, men med hvilke elementer. Ting som 10 Cent-taggen i hjørnet, den loslitte margen og høyre hjørne, som gir den gode gamle pocketbok-følelsen. Blikket til Uma Thurman, røyken, pistolen, posituren og mye mer stemmer veldig bra. Skikkelig contemporary!

 

 

alien.jpg

 

Veldig enkel, men veldig fortellende. Rob Ager har laget en god analyse av den filmen hvor han snakker om de seksuelle undertonene i filmen og hvordan den tar for seg dette med at mennesker har en underbevisst ønske om å dra tilbake til livmoren. Ved å tenke på det, og observere posteren gjør ting mye mer interessant. Hvorfor det f.eks. kommer lys fra innsiden av egget eller hvorfor sprekken i egget har akkurat denne V-formen.

 

 

 

1996.jpg

 

Veldig kreativ løsning på en film poster. Jeg vet ikke hva denne teknikken heter. Er det billedvev? Vi har mange slike tepper hengende på hytta iallefall.

Det er veldig passende for en film som har en skikkelig skandinavisk følelse i både historie, bilder og score.

Endret av Choekaas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...