Gå til innhold

Hvor lurt er det å studere på UMB istedenfor NTNU for å spare penger?


Alex T.

Anbefalte innlegg

Jeg tipper at jeg har en poengsum på over 55, så det er ikke det som er problemet. Derimot bor jeg nærme UMB og ville spart penger på mange måter. Er det så lurt å velge UMB framfor NTNU? Tenker å studere industriell økonomi eller prosess- og produktutvikling.

 

Takk for gode svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva forskjellen er for arbeidsmarkedet, men hvis du kan få en bedre jobb med en NTNU-utdannelse enn med en UMB-utdannelse, så har du på lang/mellomlang sikt ikke spart penger.

 

Jeg regner med at alternativet til å flytte er å bo hjemme hos en eller begge foreldrene dine? Selv om det er godt og økonomisk å bo hjemme nå, så kommer du nok ikke til å mene det om tre - fem år. Det er ikke så kult å være student og bo hos mamma. Og selv om du bor hjemme og sparer penger, så vil jo det gå ut over de(n) personen(e) som gir deg husly og/eller mat og ville spart penger om du flyttet ut. Det føles mye bedre å være selvstendig enn å leve på andre.

Lenke til kommentar

Jeg tipper at jeg har en poengsum på over 55, så det er ikke det som er problemet. Derimot bor jeg nærme UMB og ville spart penger på mange måter. Er det så lurt å velge UMB framfor NTNU? Tenker å studere industriell økonomi eller prosess- og produktutvikling.

 

Takk for gode svar! :)

 

Er vel ikke noe fasitsvar på dette. Du kan sikkert enklere få jobb dersom du har toppkarakterer fra UMB enn dersom du har middemåldige karakterer fra NTNU. Men jevnt over vil NTNU selvsagt være et bedre valg om vil være attraktiv på arbeidsmarkedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...