Gå til innhold

[Løst] Skal kjøpe ny gaming pc 10K


Anbefalte innlegg

Så nå har tiden kommet for å kjøpe en ny pc.

Budsjettet er rundt 10K.

Jeg kommer til å bruke pcen hovedsaklig til gaming.

Jeg SKAL bygge pcen selv for åpenbare grunner.

Håper at noen kan evt. poste setups eller input og tips.

 

 

Her har jeg noen deler som jeg har funnet frem til et potensielt setup:

Fractal design define r4 (Kabinett)

Intel core I5 3750K (Prosessor)

MSI Z77 mpower (Hovedkort)

 

Ellers er det litt uklart.

Endret av BasicKill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut det! Men trenger jo ikke skjerm så budsjettet er fortsatt 10K og det blir bare 9K uten skjerm.

Er det noe jeg burde bytte ut for å få bedre ytelse siden jeg da har cirka 1K til overs?

Jeg vil nok ihvertfall legge til 16GB minne isteden for 8GB.

Noen andre ting jeg kan gjøre hvis jeg fjerner skjerm og satser fortsatt på oppsett rundt 10k +-500 kr?

Lenke til kommentar

Ser bra ut det! Men trenger jo ikke skjerm så budsjettet er fortsatt 10K og det blir bare 9K uten skjerm.

Er det noe jeg burde bytte ut for å få bedre ytelse siden jeg da har cirka 1K til overs?

Jeg vil nok ihvertfall legge til 16GB minne isteden for 8GB.

Noen andre ting jeg kan gjøre hvis jeg fjerner skjerm og satser fortsatt på oppsett rundt 10k +-500 kr?

Du trenger ikke mer enn 8 Gb ram til gaming, da du hvis du er heldig vil klare å bruke halvparten av 8gb.

Du kan jo være hardcore å kjøpe et Radeon HD 7970 matrix platinum, da det vil gi en del fps mer enn det kortet som er på lista der.

 

Kan også være kjekt å i alle fall ta 750W strømforsyning, da 600W kan bli lite i lengden :)

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Du trenger ikke mer enn 8 Gb ram til gaming, da du hvis du er heldig vil klare å bruke halvparten av 8gb.

 

 

Heldig hvis man klarer å bruke halvparten?!

 

Sitter her på dekstopen med rundt 25 faner åpne i Chrome, Spotify, Skype, Steam, Dropbox, Drive, Jotta og diverse annet småtteri kjørende og er nå oppe i 6,1Gb i bruk av 16Gb totalt.

 

Hadde jeg hatt 8Gb, skulle jeg avsluttet halvparten av de åpne programmene eller lukket Chrome mens jeg spiller for være sikker på at ting flyter som de skal?

 

 

Nei, med dagens latterlige minnepriser ser jeg ingen grunn til å spare et par fattige hundrelapper.

Lenke til kommentar

Heldig hvis man klarer å bruke halvparten?!

 

Sitter her på dekstopen med rundt 25 faner åpne i Chrome, Spotify, Skype, Steam, Dropbox, Drive, Jotta og diverse annet småtteri kjørende og er nå oppe i 6,1Gb i bruk av 16Gb totalt.

 

Hadde jeg hatt 8Gb, skulle jeg avsluttet halvparten av de åpne programmene eller lukket Chrome mens jeg spiller for være sikker på at ting flyter som de skal?

 

 

Nei, med dagens latterlige minnepriser ser jeg ingen grunn til å spare et par fattige hundrelapper.

Jeg bruker til vanlig ikke å ha så mye oppe mens jeg spiller da, så kanskje det er der det ligger :)

Poenget var at spillytelsen vil ikke bli forskjellig om du har 8GB eller 16GB(har ikke vært borti noen spill idag som krever så mye ram).

Dermed kan det jo være greit å spare de hundrelappene man kan :)

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Av hva PSU-valg angår, ville jeg kanskje vurdert å kjøpe i A eller T-serie fra Corsair, og unngå low-end segmentet deres, da de viftene har hatt en del problemer forbundet rundt seg.. Bare en tanke..

 

Videre, sitter jeg per idag med 250GB SSD på laptopen min, og kan med god samvittighet si at jeg personlig heller ville gått 250GB (eller t.o.m. 500GB) enn de små 120, som blir brukt opp med en gang. Sørg også for å kjøpe en disk som har 248GB (eller hva det er) og ikke de fulle 256GB, ettersom du får med en "sikkerhetssektor/backupsektor" om en av sektorene skulle gå dunken.

 

Just my two cents..

Lenke til kommentar

Heldig hvis man klarer å bruke halvparten?!

 

Sitter her på dekstopen med rundt 25 faner åpne i Chrome, Spotify, Skype, Steam, Dropbox, Drive, Jotta og diverse annet småtteri kjørende og er nå oppe i 6,1Gb i bruk av 16Gb totalt.

 

Hadde jeg hatt 8Gb, skulle jeg avsluttet halvparten av de åpne programmene eller lukket Chrome mens jeg spiller for være sikker på at ting flyter som de skal?

 

 

Nei, med dagens latterlige minnepriser ser jeg ingen grunn til å spare et par fattige hundrelapper.

 

De aller fleste kjører ikke 25 faner og 10 andre programmer i bakgrunn mens dem spiller. Ram er grisebillig per dags dato og det koster svært lite å gå fra 8gb til 16gb prismessig, med mindre man må ha sindyre rambrikker for en eller annen rar grunn. Men, poenget er at de aller fleste har faktisk ikke bruk for det :)

Lenke til kommentar

Av hva PSU-valg angår, ville jeg kanskje vurdert å kjøpe i A eller T-serie fra Corsair, og unngå low-end segmentet deres, da de viftene har hatt en del problemer forbundet rundt seg.. Bare en tanke..

 

Videre, sitter jeg per idag med 250GB SSD på laptopen min, og kan med god samvittighet si at jeg personlig heller ville gått 250GB (eller t.o.m. 500GB) enn de små 120, som blir brukt opp med en gang. Sørg også for å kjøpe en disk som har 248GB (eller hva det er) og ikke de fulle 256GB, ettersom du får med en "sikkerhetssektor/backupsektor" om en av sektorene skulle gå dunken.

 

Just my two cents..

 

Har du en ekstra hdd ved siden av ssd disken din? Har selv en 128gb ssd, men har 8tb lagrings plass ved siden av. Kan støtte litt større, men 500gb blir jeg ikke med på. Men for min bruk holder det ennå med 128gb så lenge jeg har 2 spill på ssd'n samtidig.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Av hva PSU-valg angår, ville jeg kanskje vurdert å kjøpe i A eller T-serie fra Corsair, og unngå low-end segmentet deres, da de viftene har hatt en del problemer forbundet rundt seg.. Bare en tanke..

 

Videre, sitter jeg per idag med 250GB SSD på laptopen min, og kan med god samvittighet si at jeg personlig heller ville gått 250GB (eller t.o.m. 500GB) enn de små 120, som blir brukt opp med en gang. Sørg også for å kjøpe en disk som har 248GB (eller hva det er) og ikke de fulle 256GB, ettersom du får med en "sikkerhetssektor/backupsektor" om en av sektorene skulle gå dunken.

 

Just my two cents..

 

Hva mener du med A serien til corsair? Skjønner hva du mener men er veldig grønn på sånne ting (Grunnen til at jeg poster) så en link hadde vært fint.

 

Edit: Mener du noe sånn som f.eks corsair AX: http://www.dustinhome.no/product/5010660984/corsair-ax-760w-professional-series-modular-psu/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

Endret av BasicKill
Lenke til kommentar

Det er så merkelige svar på forumet om dagen. Prøv selv å konfigurere opp en maskin med 7970 Matrix, AX serien til Corsair, 16gb minne, Mpower, 256gb SSD til 10k. Hvor mange sitter oppe med 20 faner, dropbox, spotify, full hd streaming etc når man gamer? Så utrolig merkelig argument, om du spør meg. Man behøver rett og slett ikke mer enn 8gb minne til gaming.

 

Om TS er ute etter best mulig ytelse for 10.000 kroner, så anbefaler jeg dette oppsettet: Men dropp Corsair H70 kjølingen til fordel for http://www.dustinhom...der_SiteSeeker. Det var et oppsett jeg lagde i går til en annen bruker fra dustinhome.no. Grunnen til at jeg ikke satt opp fra prisguiden, er at prisene ikke blir reele mtp at man ønsker i utgangspunktet å handle fra én nettbutikk.

 

Nå er det sikkert noen som kommer å til å reagere med: 620W? lol, man får bedre fps med 750W, man trenger minst 700W. Ikke tro et ord av det. http://www.tomshardw...rk,3232-18.html

 

Systemet i testen trekker i gjennomsnitt 301W på load med et HD 7970.

post-24279-0-05552300-1365484775_thumb.jpg

Endret av fflex
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er så merkelige svar på forumet om dagen. Prøv selv å konfigurere opp en maskin med 7970 Matrix, AX serien til Corsair, 16gb minne, Mpower, 256gb SSD til 10k. Hvor mange sitter oppe med 20 faner, dropbox, spotify, full hd streaming etc når man gamer? Så utrolig merkelig argument, om du spør meg. Man behøver rett og slett ikke mer enn 8gb minne til gaming.

 

Om TS er ute etter best mulig ytelse for 10.000 kroner, så anbefaler jeg dette oppsettet: Men dropp Corsair H70 kjølingen til fordel for http://www.dustinhom...der_SiteSeeker. Det var et oppsett jeg lagde i går til en annen bruker fra dustinhome.no. Grunnen til at jeg ikke satt opp fra prisguiden, er at prisene ikke blir reele mtp at man ønsker i utgangspunktet å handle fra én nettbutikk.

 

Nå er det sikkert noen som kommer å til å reagere med: 620W? lol, man får bedre fps med 750W, man trenger minst 700W. Ikke tro et ord av det. http://www.tomshardw...rk,3232-18.html

 

Systemet i testen trekker i gjennomsnitt 301W på load med et HD 7970.

Høres ut som du har god peiling og oppsettet ser jo bra ut det.

Og skal definitivt bytte ut Corsair H70 for et litt billigere alternativ.'

Jeg kommer ikke til å kjøpe helt enda så det er bare å komme med forslag eller eventuelle alternativer men ser meg godt fornøyd med setup :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...