Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vær hilset!

 

Jeg er i den fasen at jeg er lei av Windows Phones utrolig dårlig støtte av så og si alt, og den dårlige kvaliteten på de fleste appene tar snart livet av meg. Så da har jeg begynt å kikke på Android-telefoner iom at iOS er uaktuelt. Så de telefonene øynene mine har falt på er LG Nexus 4 og Samsung Galaxy SIII som ligger i den pris- og nivåklassen jeg kunne tenkt meg. Men siden jeg er nybegynner i Android-miljøet lurte jeg litt på om ikke dere eksperter kunne hjelpe meg med å velge én. Kom gjerne med andre forslag også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nexus 4: Clean android, først i køen for oppdateringer, ikke ekte 4G(men H+ gir mer enn nok), kameraet litt labert i dårlig lys.

 

Galaxy S3/S4: Ikke clean android(touchwiz og bloatware), kan kjøpes med ekte 4G(LTE), bedre kamera og fancy funksjoner(som palm-swipe og øyeovervåkning)

Lenke til kommentar
Nexus 4: Clean android, først i køen for oppdateringer, ikke ekte 4G(men H+ gir mer enn nok), kameraet litt labert i dårlig lys. Galaxy S3/S4: Ikke clean android(touchwiz og bloatware), kan kjøpes med ekte 4G(LTE), bedre kamera og fancy funksjoner(som palm-swipe og øyeovervåkning)

 

elementene du nevner får meg til å helle mot Nexusen (bortsett fra kameraet da, men det er ikke så viktig). Fancy funksjoner er ikke viktig. Så er det noen andre spesielle grunner for å ikke velge Nexus 4?

Lenke til kommentar

Er egentlig ingen særlig grunner til å ikke velge Nexus 4, men baksiden er laget av glass som fort kan knuse. I motsetning er S3 laget av plastikk som mange synes ser litt billig ut. Ellers er det egentlig ingen andre grunner til å ikke velge Nexus 4 som jeg kan se.

Lenke til kommentar

elementene du nevner får meg til å helle mot Nexusen (bortsett fra kameraet da, men det er ikke så viktig). Fancy funksjoner er ikke viktig. Så er det noen andre spesielle grunner for å ikke velge Nexus 4?

Nexus har en meget glatt bakside av glass, men et pent skin fra db-skins eller en case ordner den biffen raskt.

Eneste minuset utover allerede nevnt, er mangel på minnekortplass - hvis ikke 16gb er nok for deg, og du ikke er komfortabel med å lagre i skyen, kan det være et problem.

For egen del syns jeg "direkteopplasting til Google+" fungerer så godt at det ikke merkes overhodet - jeg har heller ikke musikk lokalt, bare via spotify-offline.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...