Gå til innhold

Glemt passord til Win7 innlogging..


Anbefalte innlegg

Fikk nettopp en telefon fra en meget stresset venninne.. Hun er freelance og har iløpet av påskeferien glemt det nyopprettede passordet på jobb-pcen sin.

 

Med hennes it-kunnskaper vil jeg annta at alle dokumenter ligger "trygt" lagret på C:\my documents så en reinstall er utelukket. (skal sørge for at hun får seg dropbox el når jeg har fixet problemet hennes)

 

Noen opplyste sjeler her som kan gi en kjapp brukerveiledning jeg kan følge for å få åpnet opp windows-kontoen hennes. Tviler veldig sterkt på at hun har endret administratorpassordet, er det ett standardpassord for alle win7?

 

I tilfelle, hva er brukernavn og passord på denne?

 

Kunne spurt google men får vel bare opp masse shady sider med "flotte" programmer som løser problemet for meg.

 

 

Setter pris på alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke Windows CD, og bruke cmd til å endre navn på cmd til utilman, så trykke winknapp+u i logon, så bruke net user 'brukernavn' 'nytt passord', så enter.

 

Evt lage bootcd (hirens bootcd er gratis, men ikke heelt legit), så endre fila med den. Eller flytte alle viktige filer til feks en ekstern hdd, så formatere.

 

Ellers er denne "ekte", altså ikke virus el.

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

 

Men den er vel nesten vanskeligere enn den med windows cd.

Endret av kattepiss
Lenke til kommentar

Tror at du kan ta ut HDD-en og sette den i en annen pc, så åpner du HDD-en på den andre pc-en.

Da skal du ha tilgang til alle filene uten å måtte bruke passord.

 

Men skal vel gå å reinstallere uten å formatere disk slik at du finner alle gamle filer på windows.old mappen.

Lenke til kommentar

To valg basert på dine linux kunnskaper :D

 

1: Start opp enten en typisk Live CD fra en Linux distro, da får du tilgang til hele HDD og kan ta en enkelt kopi av "Mine Dokumenter" og så senere bare reinstalere Win7

 

2: Eller, start opp Backtrack Live CD og bruk CHNTPW, med det kan du enkelt resete passordet.

Endret av teb1986
Lenke til kommentar

Jeg ville valgt å bruke Kon-boot. Jeg må si jeg er litt usikker på om det er gratis lenger, men den by-passer log-on passordet. Derfra kan du fint endre passord på brukeren, og hente de dokumentene som trengs.

 

Det eneste en bør være obs på er at CD'en må være bootable siden man booter fra den.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Er ikke det enkleste for henne å ringe support, så kan de resette passordet hennes? Gjør dette for mange brukere hver dag :) Hvis disken er satt opp med kryptering, vil det ikke fungere å lese denne fra en annen maskin.

 

Er det så enkelt at man bare ringer Windows så resetter de passordet via netttet?

 

Jeg har gått på samme blemme som jenta i originalposten her.

Lenke til kommentar

Er det så enkelt at man bare ringer Windows så resetter de passordet via netttet?

 

Jeg har gått på samme blemme som jenta i originalposten her.

Passordet ditt kan ikke bli endret\fjernet fra nettet nei (Så fremt man ikke bruker Windows 8 med "internet brukerkonto").

 

I de fleste tilfeller har maskinen en recovery harddisk som gjør at du kan reinstallere maskinen via den. I de fleste tilfellene får du også opp om du vil beholder brukerdataen.

 

Ellers så kan du levere inn PCen på et verksted så kan nok de gjøre jobben (Feks Lefdal, Elkjøp etc).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...