Gå til innhold

Dette er en update om min fremtid/drøm om å bli spilldesigner.


Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke jeg har skrevet dette her før men jeg tror jeg burde si det for de som bryr seg.

 

Dette er en update om min fremtid/drøm om å bli spilldesigner.

Skolen min skal prøve å ordne slik at jeg kanskje får kurs i enten Grafisk Design, Film eller Foto. De skal også prøve å skaffe en mentor og illustratør til meg som skal ta en titt på skrivinga mi. På fritiden, har jeg begynt med DAZ Studio, og jeg tenker å animere kortfilmer for å bygge opp en portfolie som i mer eller mindre grad kan se fristende ut for de i media.

Intet av det som ble nevnt over dreier seg om spill som dere kan se. Dette er fordi jeg har blitt litt mer moden i tankegangen, derfor har jeg videt synet og endret taktikk og approach. Jeg har en kjærlighet for både film og spill. Og siden jeg ikke kan skaffe meg utdanning i spill er dette den nye planen, følg godt med:

 

 

1: Lage kortfilmer (og kanskje få de kursa og mentoren)

2: Få kritikk på filmene (youtube og vimeo.com)

3: Putt kortfilmene/kursa på portfolien og prøve å skaffe meg jobb i reklamefilm-selskap

 

Steg nummer 3 er noe jeg liker. Film er film, uansett om det er reklame eller ei, eller varer 30sekunder istedet for 1 time. Fra steg nummer 3 kan man bli oppdaget av ordentlige spillefilmselskap som vil ansette meg/sette meg på oppdrag. Akkuratt slik som TRON Legacy regissør Joseph Kosinski. Om jeg virkelig bryter inn i filmindustrien har jeg valget om å enten forbli der eller søke om jobb i spillindustrien. Ja for selv om film ikke er spill, så tror jeg det vil se meget godt ut på papira! Det kunne såfall sett kjedeligere ut tror jeg.

Kombiner det med at jeg også holder på med mods og 2D design på fritida.

 

 

Men first things first: Kortfilmene (og kursa?). Inntil da har jeg ikke gjort noe

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Kan du ikke ta bachelor i spilldesign? Vet de har utdanning for dette ved NITH.

 

http://nith.no/bache...mer/spilldesign

 

hei

tusen takk for svar og beklager for at jeg ikke har oppdaget den, noe jeg synes er merkelig siden du quotet meg og jeg burde da fått varsel.

 

jeg vil anbefale deg å sjekke emnet "Min Første Film: One Alone" som jeg nettopp opprettet.

Grunnen til at jeg anbefaler deg å se på den er fordi da viser jeg deg hvor seriøst jeg tar dette og hvor nære jeg er på å endelig fullføre det først steg i det "umulige". Og hvem vet, kanskje du liker filmen når den kommer ut :) Hm bachelor? Krever ikke generel studiekompetanse??

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Steg nummer 3 er noe jeg liker. Film er film, uansett om det er reklame eller ei, eller varer 30sekunder istedet for 1 time.

 

Dette er jeg veldig uenig med. Jeg skal selv sikte meg inn på en karriere innen filmbransjen, og jeg ville aldri ha likestilt reklamefilm med fiksjonsfilm, som er det jeg vil jobbe med.

 

Hvor gammel er du, forresten? Har du fullført videregående? Det står at du er 19 på profilen din.

 

Hadde jeg vært deg så ville jeg ikke fokusert så mye på hva du skal gjøre framover trinnvis. Istedet for å prøve å promotere seg med en portefolie ville jeg heller brukt tiden og energien til å lære og bli bedre. Se film, les bøker, produserer hele tiden, få tilbakemeldinger, og lær av erfaringene. Det er mange (særlig i vår alder) som kun prøver å skape et navn ut av seg selv, selv om de egentlig har svært lite erfaring.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Dette er jeg veldig uenig med. Jeg skal selv sikte meg inn på en karriere innen filmbransjen, og jeg ville aldri ha likestilt reklamefilm med fiksjonsfilm, som er det jeg vil jobbe med.

 

Hvor gammel er du, forresten? Har du fullført videregående? Det står at du er 19 på profilen din.

 

Hadde jeg vært deg så ville jeg ikke fokusert så mye på hva du skal gjøre framover trinnvis. Istedet for å prøve å promotere seg med en portefolie ville jeg heller brukt tiden og energien til å lære og bli bedre. Se film, les bøker, produserer hele tiden, få tilbakemeldinger, og lær av erfaringene. Det er mange (særlig i vår alder) som kun prøver å skape et navn ut av seg selv, selv om de egentlig har svært lite erfaring og (for å være ærlig) talent.

 

ah fakern det føles ikke godt når folk tror jeg er en narsissist :)

men selvpromotering og eplekjekkhet var ikke min intensjon. vennligst ikke start en krangel nå,

jeg har allerede en dust på et annet forum som ikke vil la meg være i fred

Lenke til kommentar

Jeg sa aldri at du virket narsissistisk. Det eneste jeg sier er at i både spill- og filmbransjen er det viktig å være ydmyk, og være veldig klar over hva som er standarden og hvor man selv ligger i forhold til den.

 

Men, nemo problemo, jeg skal la deg være i fred.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sa aldri at du virket narsissistisk. Det eneste jeg sier er at i både spill- og filmbransjen er det viktig å være ydmyk, og være veldig klar over hva som er standarden og hvor man selv ligger i forhold til den.

 

Men, nemo problemo, jeg skal la deg være i fred.

 

jeg er ydmyk men jeg er ikke så flink til å snakke OG bli tolket riktig ;)

 

hva med deg gode mann? :) har du noe verk du kan vise meg her på nettet?

jeg har en men den lar jeg vær å vise, stor skuffelse. men jeg begynner på min andre i dag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...