Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er utro gang på gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trusler må du ignorere jeg mente ikke å komme med noen trusler, derfor spurte jeg om du skjønte pointet! Pointet var ikke å true noen, pointet var at du skulle innse at selv om man er frustrert, kan man ikke uttrykke seg hvordan man ønsker. Noe du har gjort via dine utroskap. Mulig den var vanskelig å få med seg, så jeg var klar over at det kunne oppfattes feil og vil gjerne at du heller skal forstå poenget.

Du har innsett at du har en kvalm toleranse for utroskap, og hvis du skal forandre deg for alvor og bryr deg: VELDIG BRA.

Men er du klar for å droppe alkohol?

Ta impulser seriøst? De fleste med impulskontroll får som regel ikke gjort noe med det, for de innrømmer det gjerne og er flinke til å "prate seg ut av tingene" og "sjarmere seg ut av tingene" og si at de angrer og "ønsker å forandre seg".

Så ja, litt mer enn det må til for at jeg kjøper at man skal forandre seg.

Anonym poster: f6b7603d88fa4c0e3702591995aa9a8c

 

Jeg er ikke overbevist om at alkoholen er problemet, men kanskje jeg kan unngå å drikke når jeg tror slike ting som dette kan skje (noe jeg på en måte har gjort alle gangene det har skjedd)...

 

Hun vil nok bli utrolig lei seg. Man håper da at man betyr nok for vedkommede, at 1 gang holder. To ganger? Vær så snill, ikke si det til henne. La henne gå.

 

Farsken! Jobb med deg selv!! Anonym poster: db1b77988876dbf533eccef7620c64dc

 

Jeg burde latt henne gå. Forsiktig overbevise henne om at vi ikke burde være sammen, og la henne gå. Men jeg har lyst til å være med henne, fordi jeg er i bunn og grunn veldig glad i henne. Hun er helt super, jeg fortjener henne ikke

 

Faen jeg hater meg selv for tiden, vil spole tiden tilbake Anonym poster: d8c87771f5f64babfc976af0f01cf823

Lenke til kommentar

... hvorfor er angringa stabil nok denne gangen i forhold til alle de andre gangene?

 

Tror nok du har best av å ikke ha ansvar for noe annet enn deg selv på dette tidspunktet, og det er fint at du ikke er helt uklok på hva du tar innpå deg. Mer destruktivitet trenger man vel strengt tatt ikke. Det skal lønne seg å liksom ta tak i et problem, ikke motsatt.

 

Jeg vet ikke hvorfor nå, jeg har følt meg jævlig alle gangene. Det går en uke eller to så begynner den dårlige samvittigheten å ebbe ut. Siste hendelse var (som jeg kanskje nevnte) bare noen dager siden. Det føles grusomt, og jeg vil bare vekk. Samtidig vet jeg at om en ukes tid så tenker jeg ikke så mye på det.

 

Men nå har det skjedd så mange ganger at jeg virkelig innser at det er et problem, og ikke bare noe som har skjedd fordi jeg ble full. Anonym poster: d8c87771f5f64babfc976af0f01cf823

Lenke til kommentar

TS har sagt at mamma var utro, og kan det være sånn at innerst inne så er ts sinna på mor, og straffer mor ved selv å være utro mot andre "morssymboler"

 

Eventuelt prøver han ubevisst å finne en unnskyldning for handlingene sine.

 

Jeg er også bare en hobbypsykolog, men det vil antakelig være lettere å gjøre noe med problemet hvis man bestemmer seg for at det skyldes en selv og ikke noe som skjedde for mange år siden og er umulig å endre på uansett.

Lenke til kommentar

Eventuelt prøver han ubevisst å finne en unnskyldning for handlingene sine.

Jeg er også bare en hobbypsykolog, men det vil antakelig være lettere å gjøre noe med problemet hvis man bestemmer seg for at det skyldes en selv og ikke noe som skjedde for mange år siden og er umulig å endre på uansett.

 

Barndommen har jo en innvirkning på hvordan man ender opp som person. Men selvsagt er dette min egen feil, og noe jeg skal jobbe med i nåtid og framtid.

 

 

Jeg er kjempetakknemmelig svarene deres. Det (ulikt veldig mye annet for tiden) er veldig oppløftende. Anonym poster: d8c87771f5f64babfc976af0f01cf823

Lenke til kommentar

Å "innrømme" utroskap er igrunn en egoistisk sak fordi man ønsker seg en ren start og ren samvittighet.

 

Du vet selv hva du har gjort og at det var jævlig dumt når du har en som er så glad i deg. Vil du gjøre det opp til henne så bør du holde munnen lukket, slutte å drikke, og være en bedre kjæreste og skjemme henne bort.

 

Å lyve til noen fordi man selv ønsker å bevare forholdet fordi man har det godt sammen med denne personen (men likevel ikke bedre enn at man har sex med andre) uten at den andre personen får muligheten til å vurdere forholdet deres er mindre egoistisk enn å fortelle sannheten slik at vedkommende får muligheten til å vurdere forholdet med all tilgjengelig informasjon?

 

Jeg forstår ikke dette.

 

Hvis du dreper en person med et uhell, så kan du ikke bringe denne personen tilbake til live.

Så hvorfor ikke lyve om det?

Da vil ikke kjæresten din bli sint på deg fordi du drepte pappaen hennes.

 

Win-win ikke sant?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Hvis du dreper en person med et uhell, så kan du ikke bringe denne personen tilbake til live.

Så hvorfor ikke lyve om det?

Da vil ikke kjæresten din bli sint på deg fordi du drepte pappaen hennes.

 

Win-win ikke sant?

 

Så om ho blir kviskra til om kva som eigentleg hendte, og med dette drep faren din "ved eit uhell", så blir det win-win-win?

Lenke til kommentar

Ta en pause fra all alkohol i noen måneder (halvt år kanskje). I perioder du har det dårlig med kjæresten din burde du ikke drikke hvis du har lett å være utro. Forhold vil gå mye opp å ned men da bør man heller jobbe og kommunisere med partneren enn å gå ut å drikke

Endret av Overdox
Lenke til kommentar

Hvis hun ikke forteller at hun gjorde det, og "tilgir deg" -- så... Ja. Forutsatt at hun er psycho.

 

Men så igjen:

GRUNNEN til at man ikke forteller at man har gjort noe galt er IKKE at man ikke ønsker å såre vedkommende, men at man ikke ønsker at vedkommende skal vite om at man gjorde noe galt.

Dermed hindrer man at vedkommende kan dømme deg for det du gjorde mot vedkommende* og vurdere sitt forhold til deg basert på hvem du faktisk er **.

 

* Når man gjør noe man implisitt har lovet å ikke gjøre mot en annen person, så har man gjort dette mot den personen med en stående avtale om å ikke gjøre det.

Om man ikke makter å ikke være utro, så bør man være ærlig om det.

Det verste som kan skje er at partneren går fra den som er utro.

Men hey -- den utro har andre partnere!

 

** Du er hva du gjør, ikke hva andre tror at du er.

Lenke til kommentar

Jeg var også utro med min eks. Tre ganger det første av tre år vi var sammen. Etter hver av de tre gangene så må jeg si at jeg har aldri følt noe gnage så hardt på samvittigheten min som akkurat det, men jeg vet forsåvidt også hvorfor. De gangene det skjedde var det fordi jeg ble sjekket opp av relativt pene kvinnfolk (type 7-8), og akkurat den følelsen (det var ikke flørting liksom, de SKULLE ha meg) var bare så vanvittig sterk, og det var bare så ufattelig spennende, nesten berusende å føle på at det ble som det ble. Alle tre var i forskjellige landsdeler siden jeg reiste mye på tiden og jeg er fortsatt den dag i dag hellig overbevist om at det å ikke fortelle noe var til våre begges beste.

 

Etter den siste gangen tok jeg dog et oppgjør med meg selv og bestemte meg for å aldri gjøre noe slikt igjen. Jeg satt inn all den viljestyrken jeg hadde når muligheten åpnet seg de resterende gangene mens vi fortsatt var i et forhold, selv da forholdet begynte å skrante og klarte å si nei takk, ellers takk, men jeg har dame. Det gjør litt vondt der og da å si nei når noen byr seg (som jo ikke er alt for ofte for oss menn), men i motsetning til den dårlige samvittigheten man får i ettertid er det ingenting.

 

Jeg skylder ikke på alkoholen for jeg ville nok gjort det samme igjen på de tidspunktene selv om jeg hadde vært klink edru. Jeg tror dog at for min del så var det litt også det at jeg ikke hadde ligget med så mange da jeg ble sammen med min eks og nok fortsatt følte litt på det at jeg ikke ville gå glipp av noe, prøve litt forskjellig på en måte. Det skal også legges til at min eks ikke akkurat var den som tok så mye initiativ til sex og jeg måtte stort sett gjøre det selv, noe som jo er greit nok, men ikke alltid like spennende. Nå, en del år senere og vesentlig fler erfaringer rikere er jeg dog 100% sikker på at jeg skal klare å holde meg trofast i mitt neste forhold. Anonym poster: 8e295921866002c40842e3227456c1af

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...