Gå til innhold

Leter etter fysisk sommerjobb


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg nærmer meg slutten av en naturvitenskapelig bachelor grad ved universitetet, men jeg har gått så lei at jeg klarer ikke å fullføre den uten en pause. Jeg har bare lyst å gjøre en eller annen repetetiv fysisk krevende jobb. Hjernen min trenger pause og jeg skammer meg veldig over min fysiske form. Trening ved siden av er ikke nok. Jeg vil i det minste jobbe i hele sommerferien hvis ikke mer.

 

Er det noen fysisk jobb som noen kan anbefale meg å søke på?

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk med godt fysisk grunnlag er jo ofte dem som blir valgt til fysiske jobber. Men uannsett:

 

1. Hvis du vil kjenne på at kroppen skriker, velg lagerjobb innen møbel

2. Asfaltarbeider. Godt betalt, men dog også krevende

3. Kommunearbeider? Å være ute i godt vær, male/klippe gress og rydde kan være god trening.

 

Men du nevner at du ikke har lyst på en mentalt krevende jobb så ville jeg gått for asfaltarbeider kanskje? : )

Lenke til kommentar

Mye anleggsarbeid vil være temmelig tungt da du uten erfaring vil bli satt til håndlangeroppgaver. Et eksempel er brosteinslegging. Da går det gjerne i å plukke brostein opp av en bigbag, hive de i en trillebår, trille noen meter for så å stable de foran de som legger stein, i tillegg til å sørge for at de har nok sand og at denne er mer eller mindre planert og koste sand ned i fugene på de ferdige steinene og komprimere disse. Ellers er det mye grafse- og spajobber på et anlegg som kan være ganske fysisk, særlig om du ikke har gjort det så mye før.

 

De første ukene med muring (tørrmur) kan være veldig krevende. Først sliter du deg helt ut i armen når du skal dele steinene, for så å måtte løfte de på plass. Og du kan være sikker på at om dere bestiller håndstein så får dere egentlig liten maskinstein, bare for å gjøre det enda tyngre.

 

Skogsarbeid er også veldig tungt, særlig for sommerhjelper som gjerne må gå i en billig og ekstremt tung sagbukse da de gode blir for dyr å spandere på en sommerhjelp.

 

Gressklipping kan være krevende. Trimmer i bratte skråninger en hel dag tar på, mens å gå bak en vanlig gressklipper er som avslapning å regne.

 

Asfaltarbeid er forferdelig, og ikke noe jeg vil anbefale med mindre du er glad i å svette. Mange firmaer lar deg ikke arbeide i shorts heller, siden varm asfalt på leggen ikke er så alt for deilig.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Det er bare å komme med flere anbefalinger hvis noen har, helst med ledige stillinger som jeg kan søke på. Jeg klarte ikke å finne noen ledige stillinger selv.

 

Er det noen som vet hvordan det er å jobbe for et vaskefirma ? Jeg ser for meg at det fysisk tøft å vaske gulv med mopp i 8 timer hver dag, da kan man også velge hvor hardt og hvor fort hvis en vil.

Lenke til kommentar

Værelsesbetjent på hotell! (renhold av rom, roomservice osv). Jeg har jobbet som det ved siden av studier i mange år og stortrives med det. Deilig å være fysisk aktiv, og det er godt og være i fred og ro på rommene, gjerne ha musikk på tven osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...