Gå til innhold

Ingen garantier fra Steam?


Anbefalte innlegg

Fra Steams terms of use:

 

C. NO GUARANTEES.

NEITHER VALVE NOR ITS AFFILIATES GUARANTEE CONTINUOUS, ERROR-FREE, VIRUS-FREE OR SECURE OPERATION AND ACCESS TO STEAM, THE SOFTWARE, YOUR ACCOUNT AND/OR YOUR SUBSCRIPTIONS(S) OR ANY INFORMATION AVAILABLE IN CONNECTION THEREWITH.

 

Betyr dette i praksis at Steam ikke garanterer at du har tilgang til spillene dine, og at dersom selskapet en gang dukker under så lover de ingenting om at du vil ha tilgang til spillene dine lenger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer. Det betyr også at hvis kontoen din plutselig forsvinner og de ikke kan finne den igjen eller se hvilke spill du hadde så er de også borte. Heldigvis så bor ikke alle land med forbrukerfiendtlig lovverk så selv om de putter det i ToS så er ikke det grunn nok til å se bort ifra evt lovverk.

Lenke til kommentar

Og hva sier norsk forbrukerrett, da? Blant annet om hvordan Steam definerer alt som "abonnement"?

 

At de selger spill som en tjeneste er ikke noe problem i forhold til norsk lov.

 

Og skulle noe drastisk skje tror jeg ikke valve har noe norsk kontor så det er ikke noe vi kan gjøre her i norge uansett...

Lenke til kommentar

valve har uttalt at dersom de skulle gå konkurs vil de la folk laste ned alt de eier og lagre det på egen backup og deaktivere det at man trenger å kjøre steam for å kjøre spillene eller noe i den dur. ang forbrukerrettigheter så er det masse vi kan gjøre som nordmenn, bl.a er vi så vidt jeg vet dekket av EUs lover pga eøs og så lenge steam selger til norge må de føye seg etter norske lover

Lenke til kommentar

Fra Steams terms of use:

 

 

 

Betyr dette i praksis at Steam ikke garanterer at du har tilgang til spillene dine, og at dersom selskapet en gang dukker under så lover de ingenting om at du vil ha tilgang til spillene dine lenger?

 

Jepp, og det er hovedgrunnen til at jeg holder meg unna alt som kalles Steam og digitale spill. Kjøper jeg en fysisk DVD til en av spillkonsollene mine vil jeg eie disken for evig og alltid. Jeg vil også kunne selge den til hvem jeg vil uten problemer. Kjøper jeg noe på Steam vil jeg aldri kunne låne det bort, selge eller bytte spillet. Forsvinner Steam, forsvinner spillet. Ganske enkelt en digital leietjeneste.

Lenke til kommentar

Jepp, og det er hovedgrunnen til at jeg holder meg unna alt som kalles Steam og digitale spill. Kjøper jeg en fysisk DVD til en av spillkonsollene mine vil jeg eie disken for evig og alltid. Jeg vil også kunne selge den til hvem jeg vil uten problemer. Kjøper jeg noe på Steam vil jeg aldri kunne låne det bort, selge eller bytte spillet. Forsvinner Steam, forsvinner spillet. Ganske enkelt en digital leietjeneste.

er ganske mye som kommer uten drm sånn at du teknisk sett kan laste det ned 1 gang via steam, lagre backup en annen plass, skrive det ut på DVD eller whatever og lagre spillet der du vil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...