Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, men artig å se forskjellige ting man ellers ikke vil få sett. Er jo litt det bilder handler om og.

 

Og jessda, det begynner å bli tøft å finne motiver man vil legge ut her. Hadde vært litt enklere å finne motiver om man var en måned på forskjellige steder i Afrika for eksempel :D

 

Men tror vi alle får trent litt på motivleting her hjemme i det vante.

Lenke til kommentar

Jeg må nok bruke et frikort til for i dag, da jeg skal på fotoklubben i dag og i dag er det ingen "bildedag" så jeg tar ikke med kameraet. Er ikke hjemme før sent i kveld og da er jeg nok litt lei og sliten :)

 

Så det begrenser seg stort sett til bilder rundt dørene. Noen av bildene har jeg faktisk tatt på utsiden av verandaen. Noen ganger er jeg lissom bare helt gæærn å se :)

Lenke til kommentar

Må bruke et frikort også i dag desverre da det har vert mer enn nok annet å gjøre, men poster et bilde jeg tok for noen uker siden av leiren til vår lokale orginal her i Fredrikstad.

 

Det er rett og slett her han bor og området har han omsider fått av kommunen etter flere år med "krangel".

 

Utseendemessig er dette en fyr som kan skremme fanden på flatmark, men sannheten er at han er ganske hyggelig :)

 

Søk på "Art Ranger" så finner dere nok en del om han :)

 

Legger bildet i en spoiler, da dette ikke "teller"

 

 

post-30214-0-94774600-1367015906_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Siden du ser ut til å like å bruke både liten skarphetsdybde og frisk oppskarping kan et tips være å gjøre en selektiv oppskarping i PS hvor du i prinsippet jobber med et ikke oppskarpet lag og et oppskarpet lag over, og en maske som lar deg hente opp det mindre oppskarpede laget for de uskarpe områdene.

Endret av twoeyes
Lenke til kommentar

Jeg pleier å gjøre dette twoeyes, men ikke på "uhøytidelige" bilder etc. Dog gjøres ikke dette i Photoshop, men i Lightroom ved hjelp av penselverktøyet. Der kan jeg bare pensle på skarphet der jeg trenger det :)

 

Photoshop bruker jeg faktisk ikke lenger i det hele tatt, så sant jeg ikke skal manipulere bilder, men slikt liker jeg stort sett ikke å holde på med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...