Gå til innhold

bruk opera isteden for Internet Explorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"bruk opera isteden for Internet Explorer"

 

Kan ikke forstå at noen Windows brukere kan foretrekke Opera framfor IE eller Netscape.

 

IE er min favoritt fordi den kan lett stilles inn til å ha veldig lite menyfelt. Den viser stort sett alle sider sånn webmaster'n har planlagt. Fullscreen kan den lett stilles inn til å vise 100% fullscreen (så jeg kun ser websiden på hele skjermen).

 

Opera har jo en kjempe reklame banner i menyfeltet! Noe man sikkert må betale (eller ulovlig cracke) for å unngå.

Skjønner heller ikke helt vitsen med at den default er stillt inn til å vise alle web sider innen for et bestemt arbeidsfelt (lett å stille om da).

Også irriteren at den gjør websider noen px lenger enn de egentlig er, som gjør at den lett viser scrollbar på størrelsebestemte vinduer som egentlig ikke skal vise scrollbar.

 

Nei Opera sucks. Men for all del. Heia Norge!

Lenke til kommentar

Quote:

Kan ikke forstå at noen Windows brukere kan foretrekke Opera framfor IE eller Netscape.


 

Det som gjør at jeg bruker Opera framfor IE og NS

- Kan ekstremt enkelt slå av og på pop-up, javascript, java, gif anims, cookies og velge hvilken browser Opera skal gi seg ut for å være +++

- mouse gestures

- MDI

- Hotlista som gir meg rask og god tilgang til email og bookmarks

- Utseende (bruker et fint grønt skin på opera'en min :smile:

- Hastighet. Programmet starter raskere enn IE og NS og det gjør websiter ferdig raskere også

- Websidene vises nesten alltid riktig og dem ser penere ut nå enn i eldre versjoner av Opera. Ser ikke websiten skikkelig ut så går jeg til en alternativ side. Ingen store sites har problemer med Opera som jeg har merka.

- Opera kan "fortsette surfingen der du slapp". Veldig kjekt om jeg bare skal noe annet som gjør at jeg må lukke Opera. Når jeg starter Opera igjen så er alt slik jeg gikk fra det.

- Email delen. ctrl-shift-k og jeg får sjekka alle 4 email kontoene mine :smile:

- Surfing med keyboardet

 

For å ta det jeg ikke liker med Opera:

 

- Det kan ikke minimeres til tray

- Epost klienten støtter bare plain text og ikke HTML emails. Det er alt for svakt.

- News readeren er så dårlig at jeg heller bruker Outlook Express der.

- Hotlista kunne vært enda bedre og helst skulle det mulig å integrere ICQ i den.

 

 

Quote:


Fullscreen kan den lett stilles inn til å vise 100% fullscreen (så jeg kun ser websiden på hele skjermen).


 

Trykk f11 i opera :smile:

 

Quote:


Opera har jo en kjempe reklame banner i menyfeltet! Noe man sikkert må betale (eller ulovlig cracke) for å unngå.


 

Helt klart et minus

 

Quote:


Skjønner heller ikke helt vitsen med at den default er stillt inn til å vise alle web sider innen for et bestemt arbeidsfelt (lett å stille om da).


 

Når du har brukt MDI en stund så finner de fleste ut at MDI er veldig mye mer effektivt og oversiktelig enn SDI. MDI featuren er noe av det som trekker flest til Opera

 

 

Quote:

Nei Opera sucks.


 

har aldri blitt sugd av Opera jeg. Må man gjør en mouse gesture for å få fram det easter egget? :wink:

 

må legge til at jeg bare er blitt mer og mer glad i opera etter hvert som jeg har brukt det og er det en feature jeg savner så finner jeg den som regel på det mest logiske stedet. Nå kan jeg ikke tenke meg å gå tilbake til IE.

_________________

aitd.jpg

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-02-13 21:43 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-02-13 21:46 ]

Lenke til kommentar

Banner`n fikk jeg frjera med en gang:) Lasta ned Opera igår nemlig. Var veldig fornøyd med den, men så har jeg lagt merke til at sånn cirka 3 av 8 sider åpner feil, eller ikke i det hele tatt med Opera... Så nå har jeg gått over til IE igjen. ( Men har fortsatt Opera) vi får se hva det blir til slutt..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-13 21:45, asad skrev:

Banner`n fikk jeg frjera med en gang:) Lasta ned Opera igår nemlig. Var veldig fornøyd med den, men så har jeg lagt merke til at sånn cirka 3 av 8 sider åpner feil, eller ikke i det hele tatt med Opera... Så nå har jeg gått over til IE igjen. ( Men har fortsatt Opera) vi får se hva det blir til slutt..


 

si noen sider som ikke funker i opera...

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne brukt opera, men gidder ikke stresse med å finne crack.

det er jo d tankegangentil microsoft er, folk giddder ikke finne et alernativ når IE er integrert.

bruker ikke IE fordi det er bra, men jeg liker ikke adware.

Hvorfor kan ikke også Opera ta steget videre, og bli banner-fri?

(jeg eier faktisk en lisens til IE 4.0)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-13 21:48, blanc skrev:

Jeg skulle gjerne brukt opera, men gidder ikke stresse med å finne crack.

det er jo d tankegangentil microsoft er, folk giddder ikke finne et alernativ når IE er integrert.

bruker ikke IE fordi det er bra, men jeg liker ikke adware.

Hvorfor kan ikke også Opera ta steget videre, og bli banner-fri?

(jeg eier faktisk en lisens til IE 4.0)


 

Når du kjøpte windows gikk noe av pengene dine til å finansiere Internet Explorer så skjult betaler du faktisk for IE.

 

Opera Software må jo også tjene penger på en måte. Personlig mener jeg "rolig" adware som Opera er bedre enn shareware. Banneren er veldig lite i veien. En stundentlisens koster forøvrig 20USD(vanlig 39USD) så det er jo ikke snakk om noe enormt beløp.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Jeg er en ivrig bruker av Opera, og er kjempefornøyd med 6.0 (har ikke hentet 6.01 enda)!

 

Jeg har imidlertid et lite problem [kan fælt lite om data egentlig]: Jeg har ikke snøring på hvordan man kan (som Anders Leipland sa) sjekke sine e-post-kontoer vha Opera.

 

Litt mere presist: Jeg klarer ikke stille inn POP3-instillingene =(

Setter stor pris på om noen kan forklare meg hva POP3 er, evt hvordan jeg kan stille inn dette.

 

mvh Sølve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...