Gå til innhold

Dette er Corsairs nye mekaniske spilltastatur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Æsj, farga LED-lys er så stygt. Nei, jeg holder meg nok til mitt Ducky SHINE2 med hvite LEDs.Dog det viktigste er at de leverer de kun med de kjipe MX RED-tastene. Savner at det ikke er flere som har MX Clear, som er desidert de beste bryterne for mitt bruk. Noe Ducky SHINE2 kan bli levert med, og ja, som jeg har.

 

Helt enig med deg angående leds, hvite er langt langt bedre. Disse fargede 14tiss variantene er bare irriterende. Ihvertfall gi folk muligheten til noe annet en glorete rød/blå.

 

Jeg har ikke prøvd MX Clear enda, men bruker MX Black nå. Og det er en langt bedre opplevelse en MX Red for fps spilling, som er hva jeg hovedsakelig spiller i fritiden.

 

Hva er ditt bruk forresten? :)

Lenke til kommentar

Som flere har nevnt her er alt annet enn mx blue eller evt clear ikke særlig aktuelt. For folk som sier at disse ikke egner seg til gaming - dette er en vanesak. Jeg dobbeltapper lakabaws i Unreal Tournament på mx blue (qpad mk80) men får det ikke til i det hele tatt på et steelseries brett. Skulle ønske de lanserte noe med mx blue, de bretta er solide nok til å være drapsvåpen XD

 

Jokes aside, k70 så sexy ut. Synd at corsair ikke har skjønt det qpad har fått til - bruk ett design og varier bryterne, pl0x. Then [insert Fry face] TAKE MY MONEY.

Lenke til kommentar
Æsj, farga LED-lys er så stygt. Nei, jeg holder meg nok til mitt Ducky SHINE2 med hvite LEDs.Dog det viktigste er at de leverer de kun med de kjipe MX RED-tastene. Savner at det ikke er flere som har MX Clear, som er desidert de beste bryterne for mitt bruk. Noe Ducky SHINE2 kan bli levert med, og ja, som jeg har.
Helt enig med deg angående leds, hvite er langt langt bedre. Disse fargede 14tiss variantene er bare irriterende. Ihvertfall gi folk muligheten til noe annet en glorete rød/blå.Jeg har ikke prøvd MX Clear enda, men bruker MX Black nå. Og det er en langt bedre opplevelse en MX Red for fps spilling, som er hva jeg hovedsakelig spiller i fritiden.Hva er ditt bruk forresten? :)

 

Både spilling og skriving/programmering. Jeg kan ikke tenke meg noe bedre enn MX Clear, bare helt tilfeldig at jeg fant noe som var i mellom rød og svart med tactile feedback. Brun er som rød, men med feedback dvs. at den blir for lett. MX Black blir nok litt voldsom igjen, og derfor utgår også MX Blue som har etter hva jeg husker samme presstrykk som Black men med klikkfeedback. MX Clear burde det vært mye mer skriverier om, perfekt for meg i hvert fall ;]

Lenke til kommentar

O-rings:

http://www.wasdkeybo...-dampeners.html

 

Jeg monterte et sett med 40A-L-utgaven på en Qpad MK80 MX Blue...jeg kan ikke si jeg kjente særlig stor forskjell, ihvertfall ikke med så lette ringer. Det var noen til overs siden det er en 125-ringers pakke, så jeg monterte dem på mitt andre Zowie Celeritas MX Brown, og selv om dem føles litt mer tilstedeværende der, så virker O-rings mer som en gimmick...men så kjøpte jeg de aller letteste også.

 

Video laget av WASD om O-rings:

 

 

Jeg kjøpte meg for snart et år siden noen (vel, 7 stk./56 ringer) av disse:

http://www.ebay.com/...m-/120610211737

 

...de var tenkt til noe annet, men jeg presterte å bestille feil ringer (kjøpte 4G), så dem var alt for store til det tiltenkte formål. Lite visste jeg da at 4G-ringene passer perfekt til et visst Zowie Celeritas MX Brown mekanisk tastatur! :thumbs: Dem gav en herlig dempet følelse i fingertuppene, samt ikke lenger gav den *dunk*-lyden når tasten trykkes helt ned ("bottom out").

Har som prøve bare kledd inn num-keypaden og pil-tastene, men vurderer å "feilkjøpe" nok ringer til dekke hele tastaturet, evt. kjøpe en pakke med 50A-R-ringer fra WASD da det blir billigere (såfremt ringene er tilsvarende med de på eBay).

Endret av Paladin@LANur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Men den prisen der må jeg si var drøy for noen simple gummiringer.

 

Jeg kan si meg enig der: når alt var sagt og oppgjort så regner jeg med en stk. pris på litt over 1kr. pr. ring hos WASD - og når i tillegg de ringene føles noe bortkastet, så, vel, ikke akkurat det glupeste kjøpet jeg har gjort: jeg hørte nok for mye på hypen, og satte meg for lite inn i hvordan de forskjellige ringene var på de forskjellige typene Cherry-taster.

Selv om det klart dyreste jeg kjøpte hos dem var min bestilling på custom-taster med Portal-logoen på (har noen bilder her).

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Litt OT, men hvor kjøpte du o-ringene? Fornøyd?

WASD Keyboards som nevnt. Jeg har også 40A-L, men på et Filco MJ2 Ninja. Jeg bottomer hele tiden (dvs. jeg trykker knappen helt ned), har aldri klart å venne meg til den taktile feedbacken nok til at jeg klarer å ikke bottom'e. Syns o-rings hjelper noe på lydnivået. Nå føles egentlig bare tastaturet så veldig "mekanisk" ut at det gjør noe, men ganske fornøyd. Klarer ikke å bestemme meg for hva jeg liker best av høye knapper eller lave-/laptop-knapper tbh.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da har det kommet i flere butikker, fikk mitt i posten for et par dager siden, må si meg meget fornøyd så langt.

 

Ikke fått testet så mye ut over standard gaming (dota2 og 1.6)pga mye jobb, men skal teste en god del i helgen da med både drivere og brukervennlighet.

Kan dog sies at dobbeltrykk som flere nevner har jeg ikke hatt noe av hittil, dog kun kjørt standard windows driver.

 

K95 skal bli released iløpet av måneden i følge mange, men corsair har fortsatt ikke gitt en offisiell dato. De som har bestilt har fått anslått 31.05 utsendelse dato.

 

More to come....

Endret av ProZac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...