Gå til innhold

Enda et ubrukelig forbud snart på plass, doping forbud


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Takk for redegjørelsen. Jeg ser dog ikke om du vil poengtere noe annet enn hva definisjonen på en korrelasjon er?

 

Enkelt søk så får du det avklart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Dette hadde vært en fordel om du bruker sitatfunksjonsknappen slik at jeg kan se om noen kommenterr det jeg skriver.

 

Ehh.. Nei. - Korrelasjon og samvariasjon er begge deler mål for en sammenheng mellom variabler, linjære eller ikke.

 

Ja, men om årsaksforholdet er lineært er korrelasjonskoeffisienten en brukbar metrikk.

 

Dessverre blir du selv nødt til å fortelle hva du vil fram til.

 

Nei. Prøv å forstå det jeg skriver og søk.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Derimot er korrelasjon et "rent" tallmål, mens kovariasjon måles i henhold til benevningene i datasettet.

 

Videre lesestoff:

 

 

http://en.wikipedia....and_correlation

 

"In probability theory and statistics, the mathematical descriptions of covariance and correlation are very similar. ..... Notably, correlation is dimensionless while covariance is in units obtained by multiplying the units of the two variables."

 

Tullprat. Slutt å siter om du ikke forstår det du siterer fra.

Lenke til kommentar

Og så må vi ikke glemme at idioten over alle idioter, ABB var dopet under sitt solo høyre esktreme attentat.

Jeg blir så oppgitt av hvor dumme og lettmanipulerte mennesker er.

 

EPO og ASTMAMEDISIN sto ikke bak Utøya. Her er det snakk om å forby alle medisiner som virker PRESTASJONSØKENDE for å etterkomme IDRETTENS BEHOV, ikke som preventiv strategi for å forhindre en ENKELTEPISODE av terrorisme, så spesiell at INGEN AV OSS kommer til å oppleve liknende attentat mens vi lever.

 

Dette her er bare særinteresser som får en totalitær stat til å hive seg på bølgen, reinspikka populisme. Folk liker idrett, brød og sirkus. Folk liker ikke juksemakere. Jess, da skal skattepengene mine brukes til å hive dem i fengsel. Samt alle 17 åringene som ikke har fått med seg at ventoline er på dopinglista.

 

Usmakelig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Vi trenger ikke flere forbud i samfundet vårt! Som flere her sier, det er bare med på å kriminalisere "normale" folk.

Bruk resurser på noe viktig! "fritt land" meg i brunøyet!

 

Man har faen meg ikke noe man skulle sagt som enkeltperson.

Blir du født normal, med menneskelige drifter og åpent sinn, så stakkars deg.

Endret av Kjetil_90
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tullete å høre på noen si at de ikke må ødelegge livene sine med "stoffer" når sport generelt sett er presset til en grense hvor folk ødelegger livene sine med å drive med sporten. (Slitasjeskader etc.)

 

Og igjen skal denne gjengen av moralister sende ut "signaler" om hva som er rett og galt, som om det hjelper noe. Vi vært hadde fornøyd om vi aldri hadde fått vite om doping, derfor gjør vi enda et bittert forsøk på å skyve dette under teppet. Jeg fatter ikke hvordan det går an å være så inkompetent; i like liten grad som jeg fatter at folk stemmer disse inkompetente idiotene frem for å "lede oss". Hva feiler det folk?

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg skal holde kjeft, så får dere leke dere med en ny monstretråd til forsvar for idioti.

 

Jeg skal holde kjeft, så får dere leke dere med en ny monstertråd til forsvar for idioti.

 

Det var vel meningen å få oppmerksomheten bort fra min tråd nevnt i denne posten:

 

Her

 

Går det mot kriminalisering av doping?

 

er noen alternative sysnpunkter som ikke jeg trenger repetere her.

Lenke til kommentar

Tullete å høre på noen si at de ikke må ødelegge livene sine med "stoffer" når sport generelt sett er presset til en grense hvor folk ødelegger livene sine med å drive med sporten. (Slitasjeskader etc.)

Dop hjelper i stor grad til med å klare å presse kroppen sin til et nivå der faren for slitasjeskader er mye større enn om de ikke hadde drevet med dop. Dessuten er det helt feil å si at alle som driver på med sport og idrett ødelegger livene sine. De som driver på lavt nivå klarer ikke så ofte å presse kroppen sin til et nivå der slitasjeskader er aktuelt. De som driver på et høyt nivå har proffe folk som forteller de at nok er nok. Noen skader blir det selvsagt. Men å påstå at all sport er presset til et nivå der folk ødelegger livene sine er et argument du kan ta å grave ned i hagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[/size]

Dop hjelper i stor grad til med å klare å presse kroppen sin til et nivå der faren for slitasjeskader er mye større enn om de ikke hadde drevet med dop. Dessuten er det helt feil å si at alle som driver på med sport og idrett ødelegger livene sine. De som driver på lavt nivå klarer ikke så ofte å presse kroppen sin til et nivå der slitasjeskader er aktuelt. De som driver på et høyt nivå har proffe folk som forteller de at nok er nok. Noen skader blir det selvsagt. Men å påstå at all sport er presset til et nivå der folk ødelegger livene sine er et argument du kan ta å grave ned i hagen.

 

Jeg mente selvsagt ikke all sport, jeg siktet til den sporten hvor prestasjonsfremmendemidler har blitt aktuelt. Og jo, folk blir ødelagt av dette. At du tror noe annet hvis bare hvor lite du kan om det.

Lenke til kommentar

Prestasjonsfremmede midler blir i stor grad brukt av smågutter som trur de trenger det. Jeg er helt enig at folk blir ødelagt av dette. Hvis du trudde noe annet så har du ikke lest noe som helst av det jeg har skrevet.

 

Jeg er motstander av mange regler og forbud vi får tredd over hodet her i landet. Men akkurat dette forbudet støtter jeg fullt ut. Jeg har nær slekning som har fått seg ferieturer til Costa La Pallefabrikk pga idiotisk bråk der aggresjonen mest trolig har kommet pga prestasjonsfremmede midler. Jeg vet om mange flere eksempler enn bare min slekning. Jeg har drevet idrett i store deler av livet mitt, og vet at det ikke er noe problemer å drive på med dette uten bruk av ulovlige midler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Prestasjonsfremmede midler blir i stor grad brukt av smågutter som trur de trenger det. Jeg er helt enig at folk blir ødelagt av dette. Hvis du trudde noe annet så har du ikke lest noe som helst av det jeg har skrevet.

 

Jeg tror det er du som ikke klarer å lese det jeg skriver.

 

 

Jeg sikter fortsatt til sporten, sporter hvor prestasjonen er presset ekstremt høyt som f.eks. svømming, løping, sykling, langrenn osv. er sporter som ødelegger mennesker(Og jeg sikter selvfølgelig ikke til at det å gå på ski eller å ta en svømmetur er farlig, prøv å forstå det jeg skriver). Det er ikke oppe til diskusjon engang.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vi trenger ikke flere forbud i samfundet vårt! Som flere her sier, det er bare med på å kriminalisere "normale" folk.

Bruk resurser på noe viktig! "fritt land" meg i brunøyet!

 

Man har faen meg ikke noe man skulle sagt som enkeltperson.

Blir du født normal, med menneskelige drifter og åpent sinn, så stakkars deg.

 

Hvilke drifter er det? (jeg har hørt om en del drifter vi mennesker har, som relateres til vår dyriske del, så derfor lurer jeg)

Lenke til kommentar

Jeg blir så oppgitt av hvor dumme og lettmanipulerte mennesker er.

 

EPO og ASTMAMEDISIN sto ikke bak Utøya. Her er det snakk om å forby alle medisiner som virker PRESTASJONSØKENDE for å etterkomme IDRETTENS BEHOV, ikke som preventiv strategi for å forhindre en ENKELTEPISODE av terrorisme, så spesiell at INGEN AV OSS kommer til å oppleve liknende attentat mens vi lever.

 

Dette her er bare særinteresser som får en totalitær stat til å hive seg på bølgen, reinspikka populisme. Folk liker idrett, brød og sirkus. Folk liker ikke juksemakere. Jess, da skal skattepengene mine brukes til å hive dem i fengsel. Samt alle 17 åringene som ikke har fått med seg at ventoline er på dopinglista.

 

Usmakelig.

 

Etter en hendelse som ABB så skjer det alltid etterpåklok-mobilisering som treffer mer eller mindre riktig. Deler av dette er for å døyve samvittigheten og er mer desperate og ubehjelpelige fikse-forsøk enn gjennomtenkte beslutninger. De som mener dopingforbudet bare har rot i dette mener jeg ikke ser helheten. Det er et høyst reelt problem og det er skapt av sinnsyke idealer som blir idealisert av sårbare mennesker og det er også i stor grad defensivt.

 

Et samfunn som de fleste vil ønske å leve i vil alltid ha en viss risiko for terrorhandlinger, ellers blir det 100% overvåkning av alle og ren fasisme. Det tror jeg ingen ønsker.

 

Det ABB gjore var i likhet med Hitler og Stalin drevet av hat hvor man kanaliserer dette i destruksjon.

 

Det er ingen som hindrer folk i trene om de vil, poenget er bare å ha større mulighet til å gripe inn når et foregår ulovlig bruk noe som også vil virke preventivt. Det er alltid flere dimensjoner i ting enn dem man selv klarer å se, selv om man ofte dømmer ut fra hvilken effekt det har på en selv.

Lenke til kommentar

Og så må vi ikke glemme at idioten over alle idioter, ABB var dopet under sitt solo høyre esktreme attentat.

 

Vi må heller ikke glemme at han spilte World of Warcraft, i likhet med for eksempel Eric Harris og Dylan Klebold. Likevel er det få mennesker som vil klandre et dataspill for terrorhandlingene.

 

Jeg skal holde kjeft, så får dere leke dere med en ny monstretråd til forsvar for idioti.

 

Jeg skal holde kjeft, så får dere leke dere med en ny monstertråd til forsvar for idioti.

 

Det var vel meningen å få oppmerksomheten bort fra min tråd nevnt i denne posten:

 

Jeg har gitt deg svar i den tråden, men det ser ut som du har forlatt den diskusjonen også.

 

Prestasjonsfremmede midler blir i stor grad brukt av smågutter som trur de trenger det. Jeg er helt enig at folk blir ødelagt av dette. Hvis du trudde noe annet så har du ikke lest noe som helst av det jeg har skrevet.

 

Jeg er motstander av mange regler og forbud vi får tredd over hodet her i landet. Men akkurat dette forbudet støtter jeg fullt ut. Jeg har nær slekning som har fått seg ferieturer til Costa La Pallefabrikk pga idiotisk bråk der aggresjonen mest trolig har kommet pga prestasjonsfremmede midler. Jeg vet om mange flere eksempler enn bare min slekning. Jeg har drevet idrett i store deler av livet mitt, og vet at det ikke er noe problemer å drive på med dette uten bruk av ulovlige midler.

 

At dop kan skade brukeren er alle enige i. Men du har fortsatt ikke forklart hvordan et forbud kan hjelpe eller hvorfor det i det hele tatt er forsvarlig å nekte andre mennesker å ødelegge sin egen kropp.

Lenke til kommentar

Men du har fortsatt ikke forklart hvordan et forbud kan hjelpe eller hvorfor det i det hele tatt er forsvarlig å nekte andre mennesker å ødelegge sin egen kropp.

Når politiet gjør et raid mot privatbolig og kun finner brukerdoser av dop så har de ingen sak. Med å kriminalisere dette så kan det føre til at unge menn slutter å bruke dop. For akkurat nå så er det ingen som stopper de. Som tidligere forklart så kan også dopbruk skade andre enn bare doperen.

 

Jeg snakker fortsatt ikke om profesjonelle idrettsutøvere. For de så er det den dag i dag konsekvenser for deres idrettskarriere om de blir tatt.

Lenke til kommentar

Ja, noen vil sikkert la være å bruke dop fordi det er ulovlig, men så er det allerede ulovlig å smugle og selge dop. Likevel får brukerne tak i det. De menneskene som ikke slutter med dop vil derimot få en langt vanskeligere tid, for de blir nødt til å holde bruken sin skjult i mye større grad enn tidligere og vil dermed ikke få hjelpen de trenger for å slutte. Det er ikke alle som ønsker å være avhengige av stoffene de bruker. Vi vil også ha langt dårligere kontroll med omfanget av dopen, altså hvor mange brukere som finnes, utsatte grupper, risiko for overgang til farligere stoffer, osv. Og hva vil vi oppnå? Politiet vil bruke millioner av skattekronene våre på å hindre noen i å begå en forbrytelse uten offer, (Jeg kan i hvert fall ikke si at jeg lider noe av at andre mennesker ødelegger kroppen sin.), skattekroner som heller bør bli brukt på tilbud om rehabilitering. En stor del av brukerne av prestasjonsfremmende midler er 16-åringer som skal bli "ripped til sommeren" og vil muligens få en straff som ikke står i forhold til forbrytelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...