Gå til innhold

Apple slenger med leppa


Anbefalte innlegg

OpenSource:

Hvis du er godt kjent med iOS så er det merkelig at du velger å utelukke funksjonalitet du burde vist om i forskjellige sammenhenger. Men nok om det.

 

Svar meg gjerne på hvilken informasjonsoversikt som er bedre og raskere å finne i iOS kontra Android:) (Selve OS). Og med bedre visning. Jeg vet godt hva iOS kan og ikke kan. Men er bare interessert i å høre om det skulle vært bedre på noe, innenfor denne kategorien. Ellers vil jeg vite hvordan du setter opp din iOS-enhet for å personliggjøre den(dette er jo med på å finne den informasjonen du søker etter, raskere).

 

#35 Viser vel total overlegenhet på dette området? La til en filmsnutt i denne posten også-

 

Edit: tar turen ut på trening, så må svare på et evt. svar etterpå.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse diskusjonene om (hvilken telefon som er best) har vært i evigheter på forumet og personlig har jeg i grunn tatt en lang marsj utenom disse i lang tid da det blir en evig sirkel med de samme diskusjonene, argumentene og leksa hele tiden. Det bunner ut i hva man ønsker, mener er viktig og nødvendig funksjonalitet for en selv eller ei. Man kjøper som regel en telefon etter sitt eget behov. Du vil alltid finne noe som er såkalt bedre ved den ene vs. den andre og derfor går man etter sine spesifike behov og preferanser som veier høyest.

 

Hvis widgets er viktig for deg så kjøper man ikke en telefon uten etc. For min del manglet mange ting i iOS før v4 som jeg ikke ville være uten, derfor var den ikke aktuell før v4 samt at android på den tiden ikke oppfylte alle kravene.

 

God trening :)

Endret av Theo343
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ikke bare å bytte produsent, det koster penger - med mindre man gjør det etter et par år uten fornyelse. Eneste grunnen til at jeg ikke bruker Android i dag er for at jeg er purist og vil ha en Nexus-enhet på 4 tommer med 720p (eller bedre)-oppløsning. TouchWiz og Sense Flow eller hva de nå heter alle sammen frister ikke, og alt over 4 tommers skjerm er for stort for meg. På min iPhone i dag bruker jeg google til alt - nettleser, e-post, navigasjon, kontakter og kalender. Heldigvis funker iOS VELDIG bra til dette også. Savner litt Google Now og Latitude. Ikke fordi de var nyttige i lille norge, men litt morsomme å leke med til tider.

 

Prøvd Grokr? Bedre enn Google Now, om enn ikke så veldig nyttig i Norge heller...

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg er alene om at et sleskap som slenger drit, ikke vinner frem hos meg som kunde. Nå har jeg 3 Mac'er, iPad og iPhone, og synes at iOS egentlig er boss. Fint til iPhone, og iPad er kun til lesing, surfing etc. er den ubrukelig til.

 

Apple har i de siste årene falt fra den utviklingen de er kjent for å styre. Etter iPhone 4 med retina skjerm, kom 4S med siri (wow...) og iPhone 5 var i en dra-kamp mellom Tim Cook og Jonathan Ive og ikke ser noe særlig pen ut (meg om det).

 

Videre har produktene fra Apple nå for mye barnesykdommer (f.eks antenne på iPhone) og man føler til tider at ikke man holder i et kvalitetsprodukt. Hadde samsung og apple kuttet ut med de patentene og heller fokusert på nyskaping og å presse teknologi fremover, så hadde man nok kanskje tjent mer i det store løp.

 

Apple og Mac Pro? Du grønne glitrende juletré, hva faen skjer i styret hos apple når de selger en maskin fra 2010 i slutten på 2012, og med en startpris på 20 000 og reell verdi under 10 000.

 

Nei, jeg liker apple og bruker kun apple i min hverdag, men å slenge med leppa, tror jeg ikke de har så mye grunn til. De får begynne å gå i seg selv og kanskje rette opp i sitt før de klager og "mobber" andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

hehe, fragmentert, den begynner å bli gammel!

 

Jeg vet det er mange som ønsker å få et produkt i hendene begrenset med muligheter til hva du kan gjøre med den eller hvordan du kan bruke den.

 

Den dagen jeg kan bruke et tastatur jeg liker best (som f.eks. swiftkey på android), som min standard tastatur, er den dagen apple bør se seg rett til å åpne kjeften sin!

 

Apple har pene produkter (dog android leverandører i det siste har begynt å overgå dem i design etter min mening), og hadde det ikke vært for deres nazi regime der de bestemmer hvordan en skal bruke produktene deres, hadde jeg muligens sittet med en eller flere av deres produkter!

Lenke til kommentar

Nei, jeg liker apple og bruker kun apple i min hverdag, men å slenge med leppa, tror jeg ikke de har så mye grunn til. De får begynne å gå i seg selv og kanskje rette opp i sitt før de klager og "mobber" andre.

Jeg ser i grunn ingen parter i mobilbransjen som har grunn til å slenge dritt noe mer enn andre :)

 

hehe, fragmentert, den begynner å bli gammel!

Gammel men desverre gjelder den fortsatt. Heldigvis har ikke alle den utfordringen. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvilke ni kontoer er det han snakker om?

 

Dropbox? Twitter? ;P

 

Nei, aner ikke, men Apple mener tydeligvis at det er best å putte alle eggene sine i en kurv. Det har jo til nå funket bra for folk som blir hacket. Alt ligger fint inne under en konto slik at man mister kontrollen over alt personlig materiale.

Lenke til kommentar

Hva med at Apple heller konsentrerer og seg selv, og gir ut flere modeller med forskjellig skjermstørrelse. 4" idag er lite for veldig mange, og det er heller ikke tvil om at de kan kutte ned på rammen rundt skjermen heller.

 

post-227811-0-65608900-1363654747_thumb.jpg

 

Galskap med disse rammene. Rett og slett.

Punktum.

Bildet ditt burde vært postet verden rundt

Endret av gammalerik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med at Apple heller konsentrerer og seg selv, og gir ut flere modeller med forskjellig skjermstørrelse. 4" idag er lite for veldig mange, og det er heller ikke tvil om at de kan kutte ned på rammen rundt skjermen heller.

 

post-227811-0-65608900-1363654747_thumb.jpg

Hva med at alle aktører heller konsentrerer seg om seg selv og sine produkter? Nei altså, det nytter ikke å kritisere den ene parten for noe man mener er greit fra den andre parten ;) Alt det andre fjaset er preferanser og designvalg.

 

Men det er rett og slett slik markedet og konkuranse fungerer, og det er egentlig en del av hele morroa. AMD og Nvidia har alltid holdt på med det. Og hva hadde Northug vært uten kjeften? :) Mindre underholdende.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe spesielt forhold til karen, han må få klovne så mye han vil for min del men at han får oppmerksomhet pga. det er helt klart.

 

Det er vel bla. derfor at Samsung bruker av markedsførinsgsbudsjettet for å lage "slenge med leppa" reklamer. Rivalisering er et viktig element.

 

EDIT:

Men slapp av, det er jo den samme morroa man driver med i tråder som dette hehe. I wont ruin the party.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...