Gå til innhold

Det muslimske brorskap: "kvinner bør ikke få mer rettigheter"


Anbefalte innlegg

Sharia lover er noe som brukes i en liten andel regioner i verden, og er på ingen måte ensbetydende med muslimer. Kvinneundertrykkelse blir det også stadig mindre av, men mange land har fortsatt det i større eller mindre grad. Men dette er ikke noe som er isolert i islamske land. Det er også kristne land som har kvinneundertrykkelse. Derfor blir påstandene dine null verdt. Du tar ikke spesifikt opp et problem, men forkynner hat mot en hel folkegruppe på grunn av trosretning. Det er hva jeg kaller ekstremisme.

 

At Shari'a lover ikke praktiseres i like stor grad over alt har jeg da aldri nektet på.

Men det er jo veldig "betryggende" at den er representert i over alt for mange land og grupperinger, slik at det er bare en liten bagatell, ikke sant?

 

At du finner påstandene mine null verdt, er null verdt for meg. Det er bare å åpne øynene selv, blant annet med å åpne linken jeg referer til.

Jeg referer til et spesifikt problem, igjen, det er bare å åpne linken.

 

Om du kaller meg for ekstremist, viser bare at du ikke vet hva ordet "ekstremist" betyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At de pr.idag ikke praktiserer Shari'a i like stor grad, betyr ikke at det ikke eksiterer. Dersom de måtte ta et valg: Enten praktisere Shari'a for å beskytte islam, eller å bli luket ut fra den muslimske verden, la oss si i for eksempel en konflikt, hva tror du hadde blitt resultatet?

 

I like stor grad? Tyrkia har aldri praktisert Sharia. Du viser jo et absolutt fravær av kunnskap!

 

Dersom Norge skulle havne i en større konflikt med et muslimsk land, tror du muslimer i Norge hadde støttet Norge eller fienden?

 

Det er så spekulativt og usaklig at jeg vet ikke hva jeg skal si. Og du går også ut ifra at alle muslimer i verden regelrett hopper inn i en konflikt hvor det er muslimer mot kristne. Noe som selvfølgelig ikke stemmer. Vi er i konflikt med Al-Qaida i Afghanistan uten at Norges muslimske befolkning gikk av skaftene av den grunn.

 

At du fremdeles ikke innser hva som virkelig er fakta burde bekymre deg, i stedet for å kalle meg ignorant.

Det beviser bare din naivitet.

 

At du beskriver dine hatske innlegg som fakta er noe som burde bekymre PST.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Venstresiden i vesten tør ikke å kritisere folk av en annen hudfarge, religion og kultur.

 

Vi tør å gjøre det ansikt til ansikt, i stedet for å gjøre det på avstand med diskusjonsforum og bombefly. Det jeg reagerer på er det ensidige fokuset på muslimer, som har vart lenge nok på dette forumet. Dere burde jammen snart lage noen tråder som handler om kvinners rettigheter generelt om dere skal ha noe håp om å framstå som troverdige.

 

 

Hvite og norske menn skal kues og gjøres til cuckolds alle sammen, men alikevel forteller venstresiden oss at kulturrelativisme er godt og fantastisk og at muslimer må få behandle sine kvinner som de selv vil.

Stakkar deg som er så undertrykt av et samfunn som tar seg freidige friheter rundt å anerkjenne dine barske machogaver. Norske menn har det jo generelt forferdelig, vi får gråte sammen. Har du forresten husket å handle inn tinnfolie til helgen?

 

Kulturrelativitet er i min oppfatning i verste fall direkte ondskap.

 

Det finnes ingen relativister her. Finn deg et annet buzzword som du kan leve på de neste par ukene? Det ville jo i alle fall være en avveksling.Er ingen her som støtter den typen middelalderske kvinneholdninger som brorskapet framviser. De ligger bak oss i utviklingen på dette feltet, men de er én politisk gruppering i étt land - ikke en gruppe mennesker på en milliard (selvmotsigelse). Denne diskusjonen går jo på nytt hver gang det drysser folk inn fra VGs lysebrune slagmarker. Jeg er nokså lei de samme gamle generaliseringene og det totale fraværet av evnen til å se nyanser i verden.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

At Shari'a lover ikke praktiseres i like stor grad over alt har jeg da aldri nektet på.

Men det er jo veldig "betryggende" at den er representert i over alt for mange land og grupperinger, slik at det er bare en liten bagatell, ikke sant?

 

På ingen måter en bagatell, men langt ifra hva du blåser det opp til å være. Alle muslimer er ikke for Sharia, det er feil. Faktisk er majoriteten av muslimer mot Sharia.

 

At du finner påstandene mine null verdt, er null verdt for meg. Det er bare å åpne øynene selv, blant annet med å åpne linken jeg referer til.

Jeg referer til et spesifikt problem, igjen, det er bare å åpne linken.

 

Tro meg, jeg er ikke alene om å synes det. Det er du som har lukkede øyne, og som burde vurdere å åpne dem. Du er veldig flink til å begynne å snakke om muslimer generelt, selv i første innlegg. Hvor du i siste setningen angriper islam på en måte som ikke har noe med saken å gjøre.

 

Om du kaller meg for ekstremist, viser bare at du ikke vet hva ordet "ekstremist" betyr.

 

"Uttrykket kan oversettes med «det ytterste» eller «det fjerneste», eller også «det verste». Det et uttrykk som brukes om ytterliggående holdninger"

 

Jeg vet ikke, jeg synes du smekker rett inn i definisjonen av ekstremisme.

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ateister fredelige? Pfft, Stalin sendte 18 millioner sovjetborgere til Gulag!

 

Morsom fakta ja!

 

Men til uttalelsen: Motbydelig. Det er rett og slett motbydelig at noen fremdeles lever i middelalderen den dag i dag.

 

Og dette kommer fra en muslim som er veldig modern, og som tar avstand fra slike holdninger.

Lenke til kommentar

I like stor grad? Tyrkia har aldri praktisert Sharia. Du viser jo et absolutt fravær av kunnskap!

 

 

 

Det er så spekulativt og usaklig at jeg vet ikke hva jeg skal si. Og du går også ut ifra at alle muslimer i verden regelrett hopper inn i en konflikt hvor det er muslimer mot kristne. Noe som selvfølgelig ikke stemmer. Vi er i konflikt med Al-Qaida i Afghanistan uten at Norges muslimske befolkning gikk av skaftene av den grunn.

 

 

 

At du beskriver dine hatske innlegg som fakta er noe som burde bekymre PST.

 

Nå har jeg heller aldri sagt at Tyrkia praktiserer eller har praktisert Shari'a. Men, tror du at det ikke forekommer?

Så vidt jeg vet er det muslimer i Norge som for ikke så lenge siden truet Norge, var det ikke?

At du mener jeg har hatske innlegg, det må du bare mene. Men du kan jo begynne å forklare hvorfor du mener at linken jeg la ved er hatsk og ikke fakta? Det er ikke bare Aftenposten som hadde dette oppslaget.

 

Du kan jo også se på denne linken: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Direkte-kl-1245-Ny-nasjonal-trusselvurdering-7124641.html

 

Du må komme med noe bedre enn at jeg er hatsk om jeg legger ved en link fra komersiell media.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke linken jeg kaller hatsk, eller artikkelen for den saks skyld. Det er deg som person, når du presterer å komme med uttalelser som:

 

Dersom Norge skulle havne i en større konflikt med et muslimsk land, tror du muslimer i Norge hadde støttet Norge eller fienden?

 

HVOR stor del er mindre relevant. Du har sikkert, som alle andre, fått med deg at islamister rasler med sverdene rett som det er.

 

At det finnes andre enkeltmennesker med samme holdning - helt sikkert. Menjeg vil tro at det er nokså sjelden at de er så barbariske som muslimer.

 

I den muslimske verden er man redd for at kvinner og barn skal få MER rettigheter.

 

And the list goes on. Alle viser ditt innsnevra syn på den muslimske verden. Det er ikke vits å nekte for at du er en hatsk, alle kan se det, så du kan like gjerne innrømme det.

Endret av Kron
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke linken jeg kallet hatsk, eller artikkelen for den saks skyld. Det er deg som person, når du presterer å komme med uttalelser som:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

And the list goes on. Alle viser ditt innsnevra syn på den muslimske verden. Det er ikke vits å nekte for at du er en hatsk, alle kan se det, så du kan like gjerne innrømme det.

 

Haha, ja, det er jo fint å se at du drar opp "rasist" kortet igjen, når du ikke har noe annet å komme med.

Jeg må nok desverre skuffe deg. Jeg har både nære venner og kollegaer som er mørkhudede, muslimer og jøder.

Om du mener eller tror at jeg er hatsk, så får du tro det. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Ateister fredelige? Pfft, Stalin sendte 18 millioner sovjetborgere til Gulag!

 

Apropos gulag; folk fra dagens Litauen ble deportert til leire i Sibir, mens russerne "fortynnet" den litauiske befolkningen ved å plassere etniske russere i dagens Litauen.

 

Omtrent samme året som Arbeiderpartiet stoppet "fornorskningen av samene" startet de "avnorskningen av Norge", og jeg tror Arbeiderpartiet har blitt inspirert av de russiske kameratenes politikk; selv om de foreløbig ikke har begynt å deportere nordmenn. Landet vårt fylles uansett opp av folk som vil oss vondt.

 

Jeg har faktisk vært i Litauen, og der vrimlet det av blonde og blåøyde smellvakre kvinner, og jeg følte meg egentlig mer hjemme der enn blant alle de i Oslo med søppelsekker tredd over hodene.

 

Jeg vil minne om at grunnlovens §100 - ytringsfriheten - gir meg den fulle rett til å skrive det jeg har skrevet her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Apropos gulag; folk fra dagens Litauen ble deportert til leire i Sibir, mens russerne "fortynnet" den litauiske befolkningen ved å plassere etniske russere i dagens Litauen.

 

Omtrent samme året som Arbeiderpartiet stoppet "fornorskningen av samene" startet de "avnorskningen av Norge", og jeg tror Arbeiderpartiet har blitt inspirert av de russiske kameratenes politikk; selv om de foreløbig ikke har begynt å deportere nordmenn. Landet vårt fylles uansett opp av folk som vil oss vondt.

 

Så spennende. Hva er det avnorskingen går ut på?

 

Jeg har faktisk vært i Litauen, og der vrimlet det av blonde og blåøyde smellvakre kvinner, og jeg følte meg egentlig mer hjemme der enn blant alle de i Oslo med søppelsekker tredd over hodene.

 

Jeg vil minne om at grunnlovens §100 - ytringsfriheten - gir meg den fulle rett til å skrive det jeg har skrevet her.

 

Du har rett til å holde ditt eget genbasseng blondt og blåøyd, anerkjenner du andres rett til å mikse sine gener med folk av andre kulører?

Lenke til kommentar

Vi tør å gjøre det ansikt til ansikt, i stedet for å gjøre det på avstand med diskusjonsforum og bombefly. Det jeg reagerer på er det ensidige fokuset på muslimer, som har vart lenge nok på dette forumet. Dere burde jammen snart lage noen tråder som handler om kvinners rettigheter generelt om dere skal ha noe håp om å framstå som troverdige.

 

Ensidig fokus på muslimer? Jeg ser ingen buddhister eller hinduer som banker, omskjærer og voldtar kvinnene sine.

 

Det er ikke "vi" som kritiserer islam som har et forklaringsproblem, men "dere" som påstår at dere er feminister og lar muslimer ture frem mot kvinner som de vil og FORSVARER dem idet de gjør det.

 

Stakkar deg som er så undertrykt av et samfunn som tar seg freidige friheter rundt å anerkjenne dine barske machogaver. Norske menn har det jo generelt forferdelig, vi får gråte sammen. Har du forresten husket å handle inn tinnfolie til helgen?

 

Forklar hvorfor menn jobber hardere enn kvinner. Forklar hvorfor menn lever kortere enn kvinner. Forklar hvorfor kvinner har fler rettigheter og færre plikter enn menn.

 

Likestilling, my ass. Det er ikke likestilling feminister ønsker, men sosialisme som er toppstyrt av kvinner.

 

Det finnes ingen relativister her. Finn deg et annet buzzword som du kan leve på de neste par ukene? Det ville jo i alle fall være en avveksling.Er ingen her som støtter den typen middelalderske kvinneholdninger som brorskapet framviser. De ligger bak oss i utviklingen på dette feltet, men de er én politisk gruppering i étt land - ikke en gruppe mennesker på en milliard (selvmotsigelse). Denne diskusjonen går jo på nytt hver gang det drysser folk inn fra VGs lysebrune slagmarker. Jeg er nokså lei de samme gamle generaliseringene og det totale fraværet av evnen til å se nyanser i verden.

 

Så det muslimske brorskap er en av verdens største islamske entiteter, men er ikke representativt for noen muslimer? :rofl:

 

Nå er det snart på tide at du våkner opp ifra dvalen din og holder grupper ansvarlige for deres handlinger. En av de største ideologiene i islam er at muslimer er ett folk. Da får de også ta ansvar når noen misbruker deres religion. Ikke alle tyskere var nazister, men vi bombet det sivile Tyskland sønder og sammen alikevel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kvinnesynet i Islam er forkastelig sett fra "vestlige" øyne nå i 2013. Synes ikke det er rart at folk reagerer. Det er ikke så alt for lenge siden kvinner hadde færre rettigheter i Norge også, men utviklingen har fullstendig stoppet opp i en del muslimske land. Og de som styrer (altså muslimske menn) liker det sånn. Hvorfor skulle de ikke, sett fra et egostisk synspunkt. Dama han har ingen rettigheter til å gjøre noe med hva han gjør og synes. Har vanskelig for å se at dette kommer til å endre seg i nærmeste framtid heller, men når de kommer til Norge, så må de lære seg å følge norske normer og regler. Akkurat som at turister fra vesten ikke kommer gående på gata i Teheran iført bikini.

 

Synes ikke det blir feil å kritisere muslimer generelt for slike holdninger heller. Det finnes selvfølgelig unntak til reglene, der ting er litt annerledes. For eksempel Tyrkia og Indonesia.

Lenke til kommentar

At det skjer mye slemt i verden, ja vel. Men å be noen legge fra seg "merkelappene" og "skylappene" mot det som fremstår som den største trusselen mot norsk sikkerhet (i følge PST) pr.idag blir helt feil.

 

Den største trusselen ifølge PST er ekstrem islamisme, dessverre klarer ikke du, til forskjell fra PST, å skille moderat islamisme og ekstrem islamisme.

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ateister fredelige? Pfft, Stalin sendte 18 millioner sovjetborgere til Gulag!

 

Slike innlegg er noe av det dummeste jeg leser, og viser null forståelse for hva ateisme er.

Ateisme har INGEN felles verdier BORTSETT fra at man ikke tror på noe gudommelig. Så å skylde på ateismen for Stalins overgrep blir rett og slett latterlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...