Gå til innhold

Det muslimske brorskap: "kvinner bør ikke få mer rettigheter"


Anbefalte innlegg

Leser i Aftenposten at verdens største islamske organisasjon har laget liste med 10 punkt som argumenterer for at kvinner ikke skal få mer rettigheter.

De bagatelliserer også overgrep i hjemmet som blir begått mot kvinner og barn.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/10-grunner-til-at-kvinners-rettigheter-ikke-bor-utvides-7148069.html

 

Dette er jammen meg "fredens religion" der de ber om respekt for islamsk kultur og forståelse for deres religion.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ateister fredelige? Pfft, Stalin sendte 18 millioner sovjetborgere til Gulag!

 

Og da var det endelig et innlegg, jeg kan bruke signaturen min til å svare med.

 

"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Endret av Kron
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og da var det endelig et innlegg, jeg kan bruke signaturen min til å svare med.

 

"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

 

Gratulerer med det. Folk som gjør onde ting er onde, i alle fall i gjerningsøyeblikket. Herr Weinberg bør revurdere selvmotsigelsen i sin snusfornuftige floskel.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Folk som gjør onde ting er onde, i alle fall i gjerningsøyeblikket. Herr Weinberg bør revurdere sin selvmotsigelsen i sin snusfornuftige floskel.

 

Folk som gjør onde ting i en visshet om at det er ondt, er onde. Det hender man gjør noe ondt uten at man faktisk vet at det er ondt gjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Amatør, Mao drepte omkring 100M

 

Ergo skal ingen ateister komme her og påstå at de er fredelige?

 

Folk som gjør onde ting i en visshet om at det er ondt, er onde. Det hender man gjør noe ondt uten at man faktisk vet at det er ondt gjort.

 

Sant nok. I følge Weinberg er det altså disse menneskene som er religiøse? Interessant type.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Gratulerer med det. Folk som gjør onde ting er onde, i alle fall i gjerningsøyeblikket. Herr Weinberg bør revurdere selvmotsigelsen i sin snusfornuftige floskel.

 

Det er ikke poenget med sitatet. Du mener Stalin gjorde noe grusomt, og påpeker at han var ateist. Det at han er ateist har ingenting med overgrepet å gjøre. Ateisme gir ikke noe grunnlag for bruk av vold slik religion gjør. Stalin kommer derfor under Weinberg`s kategori ond person, som gjør ondskap uansett om de er religiøse eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som gjør onde ting i en visshet om at det er ondt, er onde. Det hender man gjør noe ondt uten at man faktisk vet at det er ondt gjort.

 

Nå mener nok ikke Mr.Weinberg at ting som f.eks å stjele er ondskap. Alle har en ulik definisjon på hva ondskap er, men Mr. Weinberg mener nok ting som på en direkte måte skader andre mennesker. F. eks drap. Og om noen dreper i kaldt blod spiller det ingen rolle hva de selv vet, det er likeså en ond handling.(her kommer selvfølgelig ikke ulykker inn) Ihvertfall i min definisjon av ond.

 

Mr. Weinberg mener nok at dette er en løs definisjon, og at ingen regel kommer uten unntak. Sitatet er jo en måte å kritisere religion på.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Det er ikke poenget med sitatet. Du mener Stalin gjorde noe grusomt, og påpeker at han var ateist. Det at han er ateist har ingenting med overgrepet å gjøre. Ateisme gir ikke noe grunnlag for bruk av vold slik religion gjør. Stalin kommer derfor under Weinberg`s kategori ond person, som gjør ondskap uansett om de er religiøse eller ikke.

 

At ondskapen har med Islam å gjøre er trådstarters påstand. Verden er full av kulturer og mennesker som er kvinneundertrykkende uten å være islamske. Den er også full av muslimer som ikke er kvinneundertrykkende. Ergo går situasjonen i Egypt under samme diffuse kategori.

 

Påskuddet som oppgis for å gjøre ondskap trenger ikke å slukes med hud og hår. Alle som begår ondskap og trenger å forsvare det ovenfor andre finner på (eller innbiller seg at de har) gode grunner.

 

Kvinnene som er imot undertrykkelsen, er ikke de muslimer de også? Enkelte lever for å få sine fordommer bekreftet gjennom nyhetsmedia.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

At ondskapen har med Islam å gjøre er trådstarters påstand. Verden er full av kulturer og mennesker som er kvinneundertrykkende uten å være islamske. Den er også full av muslimer som ikke er kvinneundertrykkende. Ergo går situasjonen i Egypt under samme diffuse kategori.

 

Hva som er ondskap er relativt.

Jeg publiserte fra Aftenposten. Men ja, det er tydelig slik den muslimske religionen er og vil forstås når det er verdens største muslimske organisasjon som argumenterer for at kvinner og barn ikke skal ha rettigheter.

 

At det finnes andre enkeltmennesker med samme holdning - helt sikkert. Menjeg vil tro at det er nokså sjelden at de er så barbariske som muslimer.

Lenke til kommentar

Hva som er ondskap er relativt.

Jeg publiserte fra Aftenposten. Men ja, det er tydelig slik den muslimske religionen er og vil forstås når det er verdens største muslimske organisasjon som argumenterer for at kvinner og barn ikke skal ha rettigheter.

 

At det finnes andre enkeltmennesker med samme holdning - helt sikkert. Menjeg vil tro at det er nokså sjelden at de er så barbariske som muslimer.

 

Et verdensbilde basert på åtte års lesning av Verdens Gang og Aftenposten - alltid like imponerende.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

At det finnes andre enkeltmennesker med samme holdning - helt sikkert. Menjeg vil tro at det er nokså sjelden at de er så barbariske som muslimer.

 

Nå tar du litt for mange under samme kam. Du burde heller kritisere Det Muslimske Brorskap for denne listen, ikke skylde på hele verdens muslimer. Kvinnene i Tyrkia har f.eks en stor grad av likestilling. Men de er ikke helt på vårt nivå enda, men absolutt på vestlig europeisk nivå. Og kvinnene i Tyrka fnyser nok like mye over denne listen som du gjør. Så kanskje du kan være litt mer rettferdig med påstandene dine i fremtiden?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et verdensbilde basert på åtte års lesning av Verdens Gang og Aftenposten - alltid like imponerende.

 

At det er slike påstander enkelte kommer med er også - alltid like imponerende.

 

Nå tar du litt for mange under samme kam. Du burde heller kritisere Det Muslimske Brorskap for denne listen, ikke skylde på hele verdens muslimer. Kvinnene i Tyrkia har f.eks en stor grad av likestilling. Men de er ikke helt på vårt nivå enda, men absolutt på vestlig europeisk nivå. Og kvinnene i Tyrka fnyser nok like mye over denne listen som du gjør. Så kanskje du kan være litt mer rettferdig med påstandene dine i fremtiden?

 

Er det ikke Det Muslimske Brorskap jeg referer til i innlegget?

Lenke til kommentar

Vel, tydeligvis ikke.

 

Vi kan gjerne diskutere kvinneundertrykking i Egypt, men jeg har en følelse av at dette blir nok en tråd om hvor ille muslimene er, basert på norske nyhetsmedier. Undskyld at jeg sier det, men slike tråder har vi 15 på dusinet av. Det påfallende er jo at ingen noengang starter tråder om kvinneundertrykking i for eksempel India. Man kan vel konkludere med at nordmenn stiller høyere krav til muslimer enn til andre folk, inkludert seg selv.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Vi kan gjerne diskutere kvinneundertrykking i Egypt, men jeg har en følelse av at dette blir nok en tråd om hvor ille muslimene er, basert på norske nyhetsmedier. Undskyld at jeg sier det, men slike tråder har vi 15 på dusinet av. Det påfallende er jo at ingen noengang starter tråder om kvinneundertrykking i for eksempel India. Man kan vel konkludere med at nordmenn stiller høyere krav til muslimer enn til andre folk, inkludert seg selv.

 

Vel, nå var det en gang slik at overskriften / reportasjen i Aftenposter var om Det Muslimske Brorskap og kvinnerettigheter, ikke kvinnerettigheter i India.

Endret av Aqulini
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...