Gå til innhold

Det muslimske brorskap: "kvinner bør ikke få mer rettigheter"


Anbefalte innlegg

Slike innlegg er noe av det dummeste jeg leser, og viser null forståelse for hva ateisme er.

Ateisme har INGEN felles verdier BORTSETT fra at man ikke tror på noe gudommelig. Så å skylde på ateismen for Stalins overgrep blir rett og slett latterlig.

 

Hvorfor det? Det er jo tross alt en folkesport å skylde på religion for det verdensdiktatorer måtte gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike innlegg er noe av det dummeste jeg leser, og viser null forståelse for hva ateisme er.

Ateisme har INGEN felles verdier BORTSETT fra at man ikke tror på noe gudommelig. Så å skylde på ateismen for Stalins overgrep blir rett og slett latterlig.

 

Jeg var ironisk. Like latterlig er det å skylde på Islam for at en egyptisk organisasjon er noen rævhøl med kvinnene sine. Men skikkelig dumt blir det ikke før man noterer seg at de som er opptatte av å trekke fram dette hele tida, har åpenbare problemer med religion generelt og muslimer spesielt. Jeg har en følelse av at det er her problemets kjerne befinner seg - i brytningspunktet mellom én; inntrykket av sin egen overlegenhet «de fleste i verden er religiøse, for noen idioter» og to; i rein disneystil simplifisere verdens problemer ved å putte aktørene i de to båsene snille og slemme - to mekanismer nedarvet fra kristendommen som en ekte ateist burde kvitte seg med.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Jeg var ironisk. Like latterlig er det å skylde på Islam for at en egyptisk organisasjon er noen rævhøl med kvinnene sine. Men skikkelig dumt blir det ikke før man noterer seg at de som er opptatte av å trekke fram dette hele tida, har åpenbare problemer med religion generelt og muslimer spesielt. Jeg har en følelse av at det er her problemets kjerne befinner seg - i brytningspunktet mellom én; inntrykket av sin egen overlegenhet «de fleste i verden er religiøse, for noen idioter» og to; i rein disneystil simplifisere verdens problemer ved å putte aktørene i de to båsene snille og slemme - to mekanismer nedarvet fra kristendommen som en ekte ateist burde kvitte seg med.

 

Det Muslimske Brorskap er ikke en Egyptisk organisasjon, men verdens største muslimske organisasjon som er aktive og har lederskap i en rekke land i den muslimske verden, og ellers globalt i verden.

Det Muslimske Brorskap er en svært konservativ organisasjon som bygger på islamsk lov, som begrunner sin aktivitet, blant annet kvinneundertrykkelse og ingen rettigheter til barn (jenter) med sin religion.

Lenke til kommentar

Jeg var ironisk. Like latterlig er det å skylde på Islam for at en egyptisk organisasjon er noen rævhøl med kvinnene sine.

 

Uenig, og mener sammenligningen din ikke holder mål.

Ateismen har, som allerede nevnt, ingen felles platform bortsett fra fraværet av tro.

Islam HAR en felles platform, der en rettroende muslim SKAL følge Koranen ordrett. I motsettning til kristendommen, der bibelen er åpen for tolkning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...