Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
Skrevet

80% er feil. Svaret er 90% uansett antall jenter og gutter i klassen. Læreren tok altså feil under retterunden. Egentlig burde alle prøvene vært rettet på nytt, men det er mye jobb. Det er sikkert et bevist valg å slippe den jobben, selv om noen fikk ufortjente poenger. Du fikk i hvert fall ditt til slutt.

 

Forhåpentligvis tar han det opp i klassen senere og forklarer løsningen.

Man har null forståelse for prosentregning dersom en mener at svaret er 80%. Jeg synes det er ille om læreren sier at "begge svarene er riktig", kanskje spesielt dersom det bare er for å slippe arbeid med retting.

 

edit: Siden jeg ser at dere allerede har fått tilbake prøven ser jeg forsåvidt hvorfor det ble gjort, så lenge han/hun understreker at det er bare er ett riktig svar. Jeg har dog fortsatt vanskelig for å forstå hvordan en person som underviser i matematikk klarte å gi feil svar her.

 

Takk for svar!

Skal få læreren til å forklare oppgaven til klassen, slik at hele klassen får vite hvilket svar som er riktig.

 

Kan forøvrig legge til at læreren nektet første gangen jeg tok det opp (og sa svaret var 80%), måtte 10 minutter med forklaring til før hun rettet det....

Skrevet

Takk for svar!

Skal få læreren til å forklare oppgaven til klassen, slik at hele klassen får vite hvilket svar som er riktig.

 

Kan forøvrig legge til at læreren nektet første gangen jeg tok det opp (og sa svaret var 80%), måtte 10 minutter med forklaring til før hun rettet det....

For å dra det til det ekstreme så ville en med denne logikken kommet frem til at dersom halvparten av jentene og halvparten av guttene spiller fotball så er det ingen som ikke spiller fotball.

Gjest Slettet+5132
Skrevet

Har læreren ut dette året, får håpe på en bedre lærer til neste år.

Skrevet (endret)

Har brukt det en del, men fant ikke tegnet når jeg såg igjennom tråden.

Er under fyrste punkt, Pluss, minus, ganging, brøk, ulikskapar, stryking. Endret av Torbjørn T.
Skrevet

Leste bare pluss og minus, hoppen glatt over.. Skal sjekke bedre neste gang :)

Var ikkje meint som noko kritikk, berre nemnte kor det var å finne. Veit det er fort gjort å ikkje sjå slikt.
Skrevet

Fikk 80-85% rett på Statistikk eksamen på uis :)

 

Vet ikke karakter enda, men sjekket løsningsforslag

 

Har matte 2 på tirsdag, det går veldig bra, så håper på en A :) Takker for alle som har tatt seg tid på fritiden til å hjelpe meg med spørsmål jeg har hatt dette semesteret.

 

Og igjen, lykke til på eksamen for de som ikke har hatt den enda.

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Har gått i stå nå.

hvordan løser jeg disse og hvordan var reglene til en ukjent eksponential?

 

1.[tex]\e^x=\7[\tex]

2.[tex]\e^-3x=\8[\tex]

Endret av lilepija
Skrevet (endret)

Har gått i stå nå.

hvordan løser jeg disse og hvordan var reglene til en ukjent eksponential?

 

1.[tex]e^x=7[\tex]

2.[tex]e^-3x=8[\tex]

Endret av lilepija
Skrevet (endret)

Har gått i stå nå.

hvordan løser jeg disse og hvordan var reglene til en ukjent eksponential?

 

1. chart?cht=tx&chl=e^x=7

2. chart?cht=tx&chl=e^-3x=8

 

Her må du bruke logaritmeregler, husk at chart?cht=tx&chl=\ln a^x = x\ln a.

Endret av Selvin
Skrevet

Takk, når du skrev dette kom det i minne div. logaritme-regler :D

Det du skrev, chart?cht=tx&chl=\frac{\log_{10}(7)}{\log_{10}(e)}, er også riktig. Det er mer naturlig å skrive svaret slik RaidN gjorde det da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...