Gå til innhold

[Android] Hva bruker data?


Anbefalte innlegg

På to uker nå har telefonen min (HTC Desire S) brukt rett under 15 MB mobildata til "Android OS". Det er jo ikke så mye i og for seg, men jeg lurer likevel på hva det er som trekker mobildata? Jeg bruker ikke så mange av "smart"-funksjonene egentlig, jeg har skrudd av alt jeg finner av synkronisering, e-posttjenester, oppdateringer osv, inkludert de i Facebook-appen og Google Play.

 

Jeg ser at hver gang jeg skrur på mobildata skjer det en kort opp- og nedlasting, og det gjentar seg ca hvert minutt. Så det er "noe" som jobber bak der, men jeg greier ikke å se hva det er. Noen med forslag?

Endret av JLa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Posisjon-rapportering? Backup av applikasjoner og applikasjonsdata? HTC liker også å stjele litt data fra telefonen din fra tid til annen, og dette er det værre å gjøre noe med takket være HTC Sense.

 

Hvis du vil forhindre mest mulig bakgrunnsdata, så kan du gjøre dette ved å dekativere bakgrunnsdata i instillinger.

Lenke til kommentar

Når jeg ser på statistikken fra januar så var det bare en knøttliten andel mobildata som gikk med til "Android OS", så det er noe som har skjedd den siste tiden. Skjønner ikke hva det er som gjør det. Mulig noe jeg har lastet ned, men jeg kan ikke helt skjønne hva det skulle vært heller. De appene som bruker mobildata blir jo listet opp med eget navn i den oversikten over hva som har brukt hvor mye.

 

Har deaktivert bakgrunnsdata nå, så får jeg se om det har noen effekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...