Gå til innhold

PavilionI7

Medlemmer
  • Innlegg

    115
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om PavilionI7

  • Bursdag 20. august

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

3 035 profilvisninger

PavilionI7 sine prestasjoner

22

Nettsamfunnsomdømme

  1. Som du nevner signerte jeg kontrakten uten å lese over denne. Informasjonen vedrørende egenandel og at bilene ikke er kaskoforsikret var ikke tydelig opplyst. Med en ettåring i hånda og behov for bil i hverdagen ble det rett og slett bare signert raskest mulig. Da med tanke om at en seriøst aktør stiller med vanlige vilkår...
  2. Men Tesla låner ut bilene uten kasko... Iht. forbrukerkjøpsloven har man krav på lånebil om reparasjonen tar mer enn en uke. Om aktørene tar 30.000kr i egenandel og stiller med biler uten kasko mener jeg dette skremmer forbrukere til å benytte seg av den rettigheten. Det kan vel ikke være riktig?
  3. Hei, Har en Tesla som gjentatte ganger har vært innom Tesla for utbedring. Nå ved sist utbedring var bilen inne hos de i cirka 1 mnd og vi fikk dermed tilbud om lånebil. Greit nok - vi signerer leiekontrakt uten å lese over denne da vi er avhengig av bil. Men i denne kontrakten står at Tesla ikke kaskoforsikrer leiebilene sine og egenandel er på 2500euro(!). Og som dere sikkert skjønner per nå ble bilen under denne perioden skadet noe som utløste nevnte egenandel. Forbrukerkjøpsloven sier at man som hovedregel krav på en lånebil hvis reparasjonen vil ta mer enn en uke. Bilen skal være tilnærmet lik den som er til reparasjon, men det er ikke noe krav til at den skal være identisk. Burde ikke dette også gjelde for vilkårene man har i sin egen forsikring? Om skaden hadde oppstått på min egen bil hadde egenandel vært 4000kr.... Er det greit at Tesla setter egenandel så høyt at folk nesten ikke tørr å ta ut leiebil? Andre forhandlere har egenandel i prisklassen fra 6000 til 15000 ifølge artikkel fra NAF...
×
×
  • Opprett ny...